08.06.2020
Ortak Çalışma Ofisleri Start-up'lar İçin Avantajlı mı?

Paylaşımlı ofisler ve coworking space gibi farklı isimlerle anılan ortak çalışma ofisleri, günümüzde çoğunlukla start-up’lar tarafından tercih ediliyor. Bunun hem ekonomi hem de girişim kültürü açısından önemli nedenleri bulunuyor. Sizin için ortak çalışma ofislerini ve ne işe yaradıklarını inceledik. 

Ortak Çalışma Ofisi Nedir?

Özel şirketler tarafından, ofis ihtiyacı olan şirketlere kiralanan alanlara ortak çalışma ofisi adı veriliyor. Hazır ofis formatında olan sistemler, hem freelance çalışanlar için sabit masa hem de şirketler için ofisler sunuyor. Böylece birçok farklı şirket tek bir çatı altında toplanabiliyor. 

Ortak Çalışma Ofislerinin Avantajları Nelerdir?

Ofis çözümleri sunan şirketlerin start-up’lar açısından en büyük avantajı, herhangi bir ofis mobilyası ya da sarf malzeme ihtiyacı bulunmaması. Yani dün kurulan bir start-up, bugün herhangi bir coworking space’e gidip kolayca çalışmaya başlayabilir. 

Paylaşımlı ofis alanlarının bir diğer avantajı ise sunduğu geniş imkanlardır. Genellikle yüksek hızlı internet gibi özel hizmetler, ödemeye dahildir. Ayrıca içerisinde yer alan toplantı odaları ve salonları sayesinde müşteri ya da paydaşlarla buluşulabiliyor. Böylece toplantı odası için projeksiyon gibi pahalı aletler alınmasına gerek kalmıyor. 

Start-up’lar için ortak çalışma ofislerinin sunduğu diğer bir avantaj ise hemen her giderin vergiden düşülebilmesidir. Yani tek bir hizmet ödemesi yapılır ve bu ücret için vergi iadesinden yararlanılabilir. 

Ortak Çalışma Ofisleri Neden Tercih Ediliyor?

Vergi iadesi ya da maliyeti oldukça pahalı yüksek hızlı internet altyapısının sunulması gibi ekonomik avantajların yanında ortak çalışma ofislerinin start-up kültürü açısından da önemli bazı artıları bulunuyor.

Birçok start-up’ın içerisinde yer aldığı ofislerde çalışmak, ortaklaşa hareket edebilme kabiliyetini artırıyor. Örneğin online eğitim veren bir start-up’ınız var, ama chatbot yazmakla uğraşmak istemiyorsunuz. Sizinle aynı alanı paylaşan başka bir start-up’tan bu hizmeti satın alıp yolunuza devam edebiliyorsunuz. 

Ayrıca çok sayıda freelance çalışan, sabit masa denilen alanları kullandığı için dışarıdan bir iş yaptırılmak istendiğinde kolayca bağlantı kurulabiliyor. Örneğin kullanıcı deneyimi tasarımcısı arıyorsanız bunu dışarıda aramanıza gerek kalmıyor ve hemen 10 metre ileride yer alan tasarımcı ile görüşüp işinizi halledebiliyorsunuz. 

Ortak Çalışma Alanları Özel Etkinliklerle Çalışanları Mutlu Edebilir

Start-up’ların neredeyse tamamında özel etkinlikler düzenleniyor. Çünkü birçok çalışan, start-up’lar arasında iş değiştirmeyi seviyor. Çalışanları kuruma bağlayabilmek için de şirketler, klasik yöntemlere ek olarak kutlamalara ve diğer etkinliklere yer veriyor.

Ortak çalışma ofislerinde örneğin Çilekli Dondurma Günü’ne özel olarak dondurma getirilebiliyor ya da Start Wars Günü’nde dekorasyonu Darth Vader ikonları ile zenginleştirebiliyor. Böylece çalışanların mutlu olması ve start-up’ınız ile sıkı bir bağ kurması sağlanıyor. 

Kısacası bir start-up için en azından mali anlamda güçlü olana dek paylaşımlı ofisleri tercih etmek çok değerli duruyor. Çünkü paylaşımlı ofisler hem oldukça ekonomik hem de start-up kültürüne oldukça uygun bir ortam. Ancak işler büyüdüğünde tabii ki özel bir ofis tutmanız ve her şeyinizi buraya taşımanız mümkün.

İlginizi Çekebilecek Diğer Blog Yazıları

X