08.06.2020
Google Açıkladı: YouTube Reklam Kampanyaları İşe Yarıyor mu?

Google’ın en büyük platformlarından YouTube, aynı zamanda dünyanın en büyük reklam mecralarından biri. Büyük, orta, küçük, ulusal ya da uluslararası birçok şirket, YouTube aracılığı ile reklam yayınlıyor.

YouTube içerisinde yer alan içeriklerin türüne, reklam verenlerin belirlediği kriterlere ve birçok farklı detaya göre kullanıcıların karşısına reklamlar çıkıyor. Ancak birçok kişinin aklına “YouTube reklamları işe yarıyor mu?” sorusu geliyor. Çünkü bu kadar büyük harcamaların yapıldığı ve genelde 30 saniyeden kısa süre görüntülenen reklamların etkisi hala tam olarak ölçülebilmiş değil. Daha doğrusu değildi.

Google, YouTube reklamları ile ilgili yeni bir açıklama yayımladı ve bu reklamların etkilerini gözler önüne serdi. 

75.000 YouTube Kampanyası Analiz Edildi

KOBİ’ler için önemli bir reklam noktası olan YouTube’da her gün binlerce yeni reklam kampanyası sunuluyor. Tabii milyonlarca kullanıcıya ulaşılmasını sağlayan bir alan olmasına rağmen ücretlerin düşük olmaması nedeniyle YouTube reklamlarının doğru planlanması gerekiyor.

Google yıllardan beri YouTube reklamlarının planlanması ile ilgili açıklamalar yayımlıyordu. Açıklamaların ortak noktası ise marka bilinirliğini artırmak ya da hızlıca para kazanma aşamasına geçmek isteyen reklam verenlerin, erişmek istediği kitleyi iyi analiz etmesi durumunda reklamların daha etkili olacağı yönündeydi. 

Google’ın Youtube reklamları raporuna göre 75.000 farklı kampanyada yapılan analizler ışığında kitlelerin iyi belirlendiği reklamlar, sadece yaş ve cinsiyet gibi demografik kısıtlamaların kullanıldığı reklam kampanyalarına göre çok daha başarılı. Sadece demografik kısıtlamaların yapıldığı reklam kampanyaları ile iyi belirlenmiş kitlelere sahip reklam kampanyaları arasındaki farkı gösteren tablo şöyle: 

Sektör

Pazarlama HedefiBelirlenen Kitle TürüDiğer Reklam 
Kampanyalarına Göre Artış
OtomotivBilinirlikYakın İlgi Alanı1.2 kat
Ambalajlı Tüketici ÜrünleriReklam Hatırlanabilirliği /
Bilinirlik
Yakın İlgi Alanı /
Özel Yakın İlgi Alanı
1.2 kat / 1.5 kat
FinansÜzerinde DüşünmePazardaki Kitle1.5 kat
Yiyecek ve İçecekBilinirlikÖzel Yakın İlgi Alanı2 kat
ParakendeSatın Alma AmacıPazardaki Kitle1.4 kat
TeknolojiSatın Alma AmacıPazardaki Kitle1.5 kat
TelekomünikasyonReklam
Hatırlanabilirliği
Yakın İlgi Alanı1.3 kat
SeyahatReklam
Hatırlanabilirliği /
Üzerinde Düşünme
Özel Yakın İlgi Alanı
/ Pazardaki Kitle
1.5 kat / 1.4 kat


Kısacası demografik kriterleri dışarıda bırakıp kullanıcıların ilgi alanlarına odaklanan reklamlar en az 1.2 kat daha etkili. Yani KOBİ’ler müşterilerinin ne istediklerini doğru belirleyip reklam verirse daha az harcama ile daha çok olumlu dönüş alabilir. Böylece video reklam türünü, büyük harcamalar yapmadan hedeflenen seviyeye çekilebilmek mümkün hale gelir. Peki, kullanıcıların ilgi alanları nasıl belirlenir?

Özel Yakın İlgi Alanı ya da Yakın İlgi Alanı Ne Demek?

YouTube üzerinden sunulan “Gelişmiş Kitleler” başlığının alt dalları olan Özel Yakın İlgi Alanı ve Yakın İlgi Alanı, kullanıcıların hareketlerine göre sınıflandırılması ile ortaya çıkıyor. 

Örneğin spor aletleri satanlar için sporseverler önemli bir kitledir. Bu kitlenin Yakın İlgi Alanı otomobilseverler olabilir. Google’ın Özel Yakın İlgi Alanı için verdiği örnek ise şöyle: “Bitkisel süt üreten bir marka sadece yemek meraklılarına değil, yemek meraklısı veganlara ulaşmak isteyebilir. Bunlara da Özel Yakın İlgi Alanı kitleleri diyoruz.”

Kısacası gerekli hedeflemeler yapılmazsa reklamdan beklenen performansın sağlanması pek mümkün değil. Ancak reklamınızı, ilgi alanlarına göre hedefleyip yayımlamanız durumunda YouTube reklamları çok daha fazla işe yarıyor.

İlginizi Çekebilecek Diğer Blog Yazıları

X