ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Mes Metal Başarı Hikayesi

Mes Metal Ekstrüzyon San. ve Tic. A.Ş.

İstanbul/Beylikdüzü'nde toplam 7.000 m² alanda uzman personeli ve gelişmiş makine parkıyla üretimini sürdüren Mes Metal, müşterilerine birinci kalite pirinç çubuk ve bronz ürünleri sunmanın yanı sıra, güvenilir iş ortağı konumunda, pirinç ve bronz üzerindeki birikimini paylaşarak çözümler yaratan, yüksek kalite ürünleri ve günlük 70 tonluk üretim kapasitesi ile Türkiye'nin önde gelen bakır alaşımları üreticisidir...Devamı

Promosyon mu o da ne?

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

Yayın Tarihi: 10.09.2019

Sohbetimizin başlığı, gerçek bir sohbetten alıntıdır.

Pazarlamanın 4 P'si üzerinde konuşurken "Promosyon" demem üzerine dikkat kesilen dostumuz, "Hocam bu promosyon bizim bildiğimiz hediyeliklerin dışında galiba" diyerek konuya merakla yaklaşmıştı.

Kavramı tarif ederken hatırlayamadığım bir yerlerden not aldığım tanımı kullanarak "Promosyon, olası müşterilere ürünün / ürünlerin faydalı ve olumlu taraflarını anlatarak onları ürünü satın almaya ikna etme sanatıdır" diyerek açıklama yaptım.

Arkadaşımızın yaklaşımı, genel geçer bir kavram kargaşasını vurguluyordu.

Doğrudur, gerçekten toplumda "Promosyon" denilince bayram, yılbaşı veya özel günlerde dağıtılan hediyelik eşyalar akla geliyor.

Oysa bizim sözünü ettiğimiz promosyon ise doğru zamanda, doğru müşteriye satış yapabilmek için tasarlanan ve yapılan çalışmaların tümünü kapsayan bir kavram.

İşletmelerin, pazarlarda tutunabilmeleri ve varlıklarını sürdürülebilmeleri için müşterilerini firma ve ürünlerinin faydaları hakkında düzenli bir şekilde bilgilendirmesi, yönlendirmesi ve hatta eğitmesi gerekecektir.

Bu çabalarının bir kere veya kısa bir dönem için yapılması da yeterli olmayıp firmanın ara sıra da olsa pazarına ilettiklerini hatırlatması da gereklidir.

Bu çalışmalara iç pazarda sürekli şahit oluyoruz.

Basın yayın organlarından aralıksız bir şekilde yapılan bilgilendirilme, hatırlatılma ve hatta bir tür eğitilme bombardımanı altındayız.

İhracatta olay farklı mı oluyor sizce?

Hiç sanmıyorum...

Yabancı markaların, bizim pazarımızdaki çalışmalarına baktığımızda herkesin, bu promosyon denilen çalışmaları olabildiğince ve gücüne göre belirli bir yoğunlukta yaptığını görüyoruz. İhracat pazarına açılan KOBİ penceresinden baktığımızda da bu konularda yapılanların, gereken ve imkânların elverdiği seviyede yapılmadığını görüyoruz.

KOBİ yurt dışında fuara gidiyor, onun oraya gittiğinden o çevrede bulunan ve/veya o fuarı ziyaret etme ihtimali olan olası alıcıların haberi yok. Elemanlar da fuar standında çekirdek çitleyerek gelenleri bekliyorlar.

O çevredeki potansiyel alıcıları araştırıp, fuarda görüşme yapmak için onlarla olabildiğince temas kurmak için neden fuar öncesi çalışma yapılmaz?

Aynı çalışmayı yapıp, fuardan birkaç gün önce oralardaki firmalara gidip kendilerini anlatarak fuar standını ziyaret etmelerini sağlasalar fena mı olur.

İhracatta reklam olayı zaten KOBİ'lerde pek zayıf olan bir konu. İnternet arama motorları için Adwords almayı bile maliyetli gören bir yönetici kesimi var. Tanıtım e-postaları ucuz ve çok bir çaba gerektirmediği için bolca kullanılıyor amma etkinliği ciddi boyutta tartışılır.

İnternet ve sosyal medya üzerinden yapılan çalışmalar iyi amma bana göre hiçbir şey kişisel ziyaretlerin üzerinde bir etki yapamaz.

Bu promosyonlar hediyelik eşya değil amma sonuç verdiklerinde firma en büyük hediyeyi kendisi alıyor "SATIŞ".

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER MAKALELER

Sunum şart mı?

Yazan: Şefik Ergönül / Dış Ticaret Uzmanı

Yayın Tarihi: 02.12.2019

Pazarlarla iletişim konusunu tartıştığımız çalışmalarda bana en çok sorulan sorulardan bir tanesi de "Firma tanıtımı için sunum şart mı" sorusu... Devamı

Kilosu 700 dolar ihracat

Yazan: Şefik Ergönül / Dış Ticaret Uzmanı

Yayın Tarihi: 11.11.2019

Türkiye ihracatının ortalama değerinin 1.5 ABD Doları'nın altında olduğu bir ortamda, kilosu 700 dolar ihracat bedeli ile karşılaşmak gerçekten... Devamı

‘Yeni İhracat Planı’

Yazan: Şefik Ergönül / Dış Ticaret Uzmanı

Yayın Tarihi: 05.09.2019

29 Ağustos günü, Ticaret Bakanımız Sayın Ruhsar Pekcan Yeni İhracat Planı'nı açıkladı. Şimdiye kadar yapılan ihracat hamleleri toplantılarında... Devamı

İhracatta Ortak Hedef

Yazan: Şefik Ergönül / Dış Ticaret Uzmanı

Yayın Tarihi: 31.07.2019

Su sporlarına bayılırım ve topla oynanan sporlardan hiç anlamam ama dün haberleri dinlerken duyduğum bir şey göğsümü kabarttı. 16 Yaş Altı Kızlar... Devamı

Ticaret savaşlarını yaratan "dip dalgaları" da tartışsak

Yazan: Dr. Rüştü Bozkurt / İşletme Yönetim Uzmanı

Yayın Tarihi: 17.06.2019

Önceki yazılarımda tarımsal üretimin "bütünsel bakışla" analiz edilmesi gereken 11 bileşenden söz ettik. Bileşenlerden sadece ikisi üzerinde... Devamı