ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Köprülü Otomotiv Başarı Hikayesi

Köprülü Otomotiv ve Endüstri Ürünleri San. Tic. A.Ş.

1958 yılında Konya Ticaret Odası'na Köprülü Halıcılık olarak kayıt olan firma, 1991 yılından bu yana anonim şirket olarak ticari faaliyetlerini sürdürmektedir...Devamı

İpek Yolu üstünde bir ticaret merkezi ama...

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

Yayın Tarihi: 08.01.2018


Kayseri ticaret ve sanayi şehri olarak bilinir. Böyle bilinmesinde, kadim bir ticaret şehri olmasının ve de, buna özellikle son dönemlerde eklenen sanayileşme çabalarının da önemli bir payı vardır. Oysa Kayseri, ekonomik gelişimindeki bu iki temel unsurun yanı sıra henüz tam anlamıyla el atılmamış, bakir turizm zenginliklerine de sahip bir merkezdir.

Malum; turizm ekonominin itici güçlerinden biri. Günümüz turizminde doğal güzelliklerlerin, kültürel değerlerin ayrı bir yeri var. Zira, turizm sektörü, güneş, kum ve denizin yanı sıra artık doğal güzelliklerle tarihsel değerlerin insanlara sunumundan da büyük paralar kazanıyor.

Kayseri'nin dört bir yanında yükselen tarihsel yapılar; örneğin kervansaraylar, hanlar, hamamlar kültür turizmi adına başlı başına birer marka. Antalya'da Alara Han'dan, Nevşehir'de Saruhan'dan para kazanıyoruz. Niye İncesu'daki Kara Mustafapaşa, Bünyan'daki Karatay kervansaraylarını, ya da Kayseri-Sivas karayolu üzerindeki taş yapı sanatının ölümsüz eseri Sultanhanı'nı gelir kapısına dönüştürüp para kazanmayalım?..

Gözlemci verilerine göre, Türkiye'nin geleceği turizmde... Yeter ki potansiyel zenginlikler, görsel  güzellikler iyi değerlendirilsin.Turizm işletmecilerinin isteği; kültürel ve tarihsel zenginliklerin yanı sıra, artık doğal değerlerin de fazla zaman kaybedilmeden turizme açılması... Turizmcilere göre, İncesu'daki, Bünyan'daki  söz konusu kervansarayların çevresinde, kent merkezindeki tarihsel dokunun yoğunlaştığı kesimlerde özel kültür alanları oluşabilir. Talas'ta, Mimar Sinan'ın köyü Ağırnas'ta benzer nitelikte açık kültür alanları, sanatsal içerikli mekanlar oluşturmak hiç de zor olmasa gerek.Bu konuda Kültür ve Turizm Bakanlığı'na, Vakıflar Genel Müdürlüğü'ne, üniversitelerle, ilgili tüm kurum ve kuruluşlara, özellikle de belediyelere çok iş düşüyor.

Büyükşehir belediyesi Kayseri'nin turizm potansiyelini gün ışığına çıkarmak amacıyla 2005 yılında bir dizi çalışma başlattı. Öncelikle kentteki tarihi dokuya el atarak bazı medreseleri, taş konakları, eski Kayseri evlerini restore ettirdi. Bu yapıların bir bölümünü müzeye, bir bölümünü ise sanatsal içerikli mekanlara dönüştürdü. Bununla da kalmadı, doğa turizmine el atarak uyguladığı master planla Erciyes Kış Sporları Turizm Merkezi'ni hayata geçirdi.
Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Çelik, "Kayseri kadim ticari yapısı ve sanayisi ile tanınan bir şehir. Şehircilik açısından bakıldığında da, fazla sorunları olduğu söylenemez.

Ancak büyüyen ve de gelişen şehir kimliğini ön plana taşıyarak, başlı başına birer turizm değeri olan değişik uygarlıklara ait tarihi yapıları ile, adeta kendi haline terkedilmiş Sultansazı Kuş Cenneti ve Aladağlar Milli Parkları gibi doğal değerlerine de, artık ciddiyetle el atılması gerek. Biz, büyükşehir belediyesi olarak bu değerleri tek tek ortaya çıkaracak ve dünyaya pazarlayacak çalışmalar başlattık." diyor.  Umarız, başkan Çelik'in sözünü ettiği çalışmalar, hem sınırları içinde iki milli parkı barındıran Kayseri, hem de ülke turizmi için yararlı olur.

Evet... Kayseri İpek Yolu üzerinde kökleri olan bir ticaret merkezi. Asur ticaret kolonilerinden beri bu topraklarda ticaret yapılıyor. Tarihi Kentler Birliği'nin "İpek Yolu Kültür Yolu" projesi, kültürlerin buluşma yolu olduğu kadar, günümüzde de pek ala, 'turizm ticaret yolu' olabilir. Yeter ki, hem ilgili belediyeler, hem de geleceği turizmde arayan sektör yatırımcıları ellerini çabuk tutsunlar...

BÖLGE VE ŞEHİRLER KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER MAKALELER

KOBİ Başkenti Konya'dan notlar…

Yazan: Hilmi Develi / Dünya Gazetesi Yazarı & TOSYÖV Denetleme Kur. Bşk.

Yayın Tarihi: 23.01.2020

TOSYÖV, KOSGEB ve KGF ile birlikte düzenlenen ve Konya Sanayi Odası ve Konya Ticaret Odası'nın desteklediği 'KOBİ'lere, Girişimcilere Sağlanan... Devamı

AB'nin hızlı tren hattı İstanbul'a ulaşacak

Yazan: Edip Emil Öymen / Dünya Gazetesi Yazarı, İnovasyon Uzmanı

Yayın Tarihi: 10.06.2019

İstanbul'u (daha doğrusu Halkalı'yı) Edirne'ye, oradan Bulgaristan üzerinden Avrupa'ya bağlayacak 153 kilometrelik hızlı tren hattı nihayet... Devamı

Aydın, ihracatçı kimliğini güçlendiriyor

Yazan: Yaşar Kuş / Dünya Gazetesi Yazarı

Yayın Tarihi: 10.07.2018

Aydın'ın ekonomi profili hızla değişiyor. Tarım, turizm, madencilik ve enerji sektörlerinde ülke ekonomisinde hatırı sayılır yeri olan Aydın, hızla... Devamı

İşsizlikle istihdam sorunu iç içe

Yazan: Mahmut Sabah / Dünya Gazetesi Yazarı

Yayın Tarihi: 07.05.2018

 Kayseri, başlattığı sanayileşme hareketi ile 'model kent' olma özelliği kazanmış bir kent. İlde, sanayi sektörünün özellikle son yıllarda gerek... Devamı

Yatırımcının önü teşvikle açılır

Yazan: Mahmut Sabah / Dünya Gazetesi Yazarı

Yayın Tarihi: 05.02.2018

Kayseri'nin üç OSB'si bir serbest bölgesi var. Söz konusu endüstri alanlarında çoğunluğu KOBİ ölçekli bin 700 dolayında işletme faaliyet gösteriyor.... Devamı