ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

CAKO Konfeksiyon Başarı Hikayesi

Cako Konfeksiyon

80'li yıllarda Diyarbakır'da küçük esnaf olarak ticari faaliyete başlayan Cemal Yıldız, sahibi olduğu Cako Konfeksiyon ile bugün şehirdeki şıklığın ve modernliğin adresi olmanın gururu ve sevincini yaşıyor...Devamı

Dijital tembelleri harekete geçirecek kadın girişimci

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

Yayın Tarihi: 05.09.2019

Yeni ekonominin sihirli kelimeleri var. İçlerinde en havalısı dijitalleşme. Öyle ki, en az kendisi kadar sihirli kabul edilen sürdürülebilirliğe kafa tutuyor. Çünkü, birçok uzmana göre başarılı bir dijital sistem kuramazsanız şirketinizi sürdürülebilir şekilde yönettiğiniz söylenemez. 2006-2012 yılları arasında İslam Konferansı Genel Müdürü olarak görev yaptığı sırada, büroktatik dünyadan sıkılıp kendini girişimcilik denizinin azgın sularına bırakan Dr. Nabat Garakhanova da hayatta kalmak için bu sihirli kelimeye sarılmış. Mezo Dijital adındaki şirketiyle butik dijital hizmetler veriyor.

Geleceğin şirketlerinin dijitalleşmede en iyi çözümlere ulaşanlar olacağına inanan Azeri kökenli Garakhanova'nın Bakü-İstanbul-Strasburg hattında gerçekleşen eğitim ve kariyer yolculuğunun son durağı İstanbul olmuş. Başarılı profesyonel kariyerini bırakıp, kendi şirketini kurmasını ise, "Bürokrasinin yaratıcı yönümü baskıladığını düşündüm. Ben tasarlamayı ve üretmeyi seviyorum. İslam Konferansı'ndaki görevimde birçok proje yazıp hayata geçirmiştim. Bunu kendim yapmak istedim. Arkadaşlarımın teklifi üzerine tesadüfen dijital dünya ile tanıştım. Bir yılda 200 kitap okudum. Eğitimlere katıldım. Bu alanı çok sevmemin nedeni ise inovatif olmasına rağmen gelenekselden beslenmesi" diye açıklıyor.

Hareket Ofiste diyerek sağlık getiriyoruz

Şirketlerin ve bireylerin dijitalleşme yolculuklarında yaşayabilecekleri riskleri en aza indirmeyi ve bu nimetten en doğru şekilde yararlanmalarını sağlamayı Mezo Dijital'in ana felsefesi olarak özetleyen Dr. Nabat Garakhanova, diğer yandan dijitalleşme ve milenyum kuşağıyla gelen tehlikeye de dikkat çekiyor ve diyor ki: "Bu kuşak, dijitalleşmenin tüm nimetlerini hem iş hem de özel hayatında kullanıyor. Bu da tüm dünyada ciddi bir sağlık riskini yarattı. Araştırmalara göre dünyada en büyük sağlık sorunu hareketsizlik. Türkiye'de nüfusun yüzde 75'i hereket etmiyor. Bu da hem ekonomi hem de sürdürülebilirlik açısından büyük risk oluşturuyor. Biz de dedik ki madem dijital çözümler sunuyoruz, bu rahatlığın yarattığı sonuçları yine dijital yollarla çözelim. Bir yazılım geliştirerek ofislerde hareketsiz çalışanları dürtmeye karar verdik."

Haftada 30 dakika egzersizle yüzde 42 verimlilik

Dr. Nabat Garakhanova'ya göre yeni ekonominin öne çıkan ikilemlerinden biri iş dünyasının dijital treni yakalamaya çalışırken tembelleşmesi. Oysa tembeller trene zamanında atlayamaz! Bu yüzden dijital rehavete kapılmadan hızlı koşmakta yarar var diye düşünmüş ve "Hareket Ofiste" isimle yazılımı geliştirmiş. Hareket Ofiste, hem şirketin hem de kişilerin tembelliğini, devamında da sağlık durumunu ölçümleyerek işe başlıyor. İnsan kaynakları ve çalışanlara testler uyguluyor. Sağlık ve spor alanında profesyonellerle anlaşmalar yapılmış. Örneğin 70 kişilik şirkete beş eğitmen bir de diyetisyen gönderiliyor. Bir federasyonla işbirliğine gidilerek farklı ihtiyaçlara göre 700 egzersiz videosu hazırlanmış. Masada oturanlar için de, ayakta çalışmak zorunda olanlar için de gün içinde yapılabilecek egzersizler var. Dr. Nabat Garakhanova, "Uzman hocalarımız ve ekipleri ile çalışanlara kendi ofislerinde zamandan çalmadan, çalışan verimliliğini artırmaya yönelik; kendine güven, stresle başa çıkabilme tarzı kişisel eğitimlerin yanı sıra motivasyon etkinlikleri, diyetisyen desteğiyle sağlıklı beslenme gibi pek çok uygulama ile de destekleyerek basit teknikler öğretiyoruz. Bu sayede haftada toplam 30 dakika egzersiz uygulayarak verimliliği yüzde 42 oranında artırabileceğimizi ölçümledik" diyor.

52 milyon sosyal medya kullanıcısı var!

Dr. Nabat Garakhanova'nın paylaştığı verilere göre Türkiye'de 52 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı var. Türk insanı günde internette ortalama 7 saat geçirirken, 2 saat 46 dakikasını da sosyal medyada harcıyor. Dr. Nabat Garakhanova, son dönemde işe alımlarda işverenlerin kişilerin sosyal medyalarını mercek altına aldıklarını belirtirken, yakın zamanda sosyal medyadaki paylaşımların seyahat özgürlüğüne bile engel olabileceğine dikkat çekiyor. Sosyal medya kullanıcılarının dünyadaki nüfusu ise 3.5 milyar kişiye ulaştı. Dünya nüfusunun yüzde 45'i sosyal medyada aktif. İnternet ve sosyal medya kullanımı açısından ise Türkiye, en aktif ülkelerin başında geliyor. Nüfusun yüzde 72'si internet, yüzde 63'ü ise aktif sosyal medya kullanıcısı. Bu durum Türkiye'deki giderek artan obezite oranına da açıklık getiriyor.

Lise Bakü, üniversite Boğaziçi, doktora Strasburg

Liseyi Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de tamamladıktan sonra ailesinin işi nedeniyle İstanbul'a gelen Dr. Nabat Garakhanova, Boğaziçi Üniversitesi'nde ekonomi eğitimini tamamladıktan sonra Galatasaray Üniversitesi'nde Uluslararı İlişkiler Bölümü'nde yüksek lisans yapmış. 2016'da Strasburg'daki Universite Robert Schuman'da sosyoloji alanında doktora yapan Garakhanova, çalışma hayatına 2004'te Avrupa Konseyi Conference of INGOs'da başlamış. 2006 - 2012 yılları arasında İslam Konferansı Genel Müdürlüğü görevini yerine getiren Garakhanova, Şubat 2015'ten itibaren kendi şirketi olan Mezo Dijital ile Mezo Grup firmalarını yönetiyor.

KADIN GİRİŞİMCİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER MAKALELER

2020: Toplumsal cinsiyet eşitliği için dönüştürücü bir yıl

Yazan: Didem Eryar Ünlü / Dünya Gazetesi Yazarı

Yayın Tarihi: 09.03.2020

BM Kadın Birimi tarafından organize edilen Nesiller Boyu Eşitlik Forumu, Meksika ve Fransa hükümetlerinin ortak ev sahipliğinde düzenlenen sivil... Devamı

Ekonominin motoru olan gayrimenkulde kadın-erkek dengesi şart!

Yazan: Didem Eryar Ünlü / Dünya Gazetesi Yazarı

Yayın Tarihi: 10.02.2020

Gayrimenkulde Kadın Liderler Platformu (GLK); Urban Land Institute (ULI) "Women's Leadership Initiative (WLI)" Türkiye kolu olarak, 2016 yılından bu... Devamı

Kadın ortaklı şirketlerin fonlanma oranı sadece % 6!

Yazan: Didem Eryar Ünlü / Dünya Gazetesi Yazarı

Yayın Tarihi: 10.10.2019

Kadın ortaklı şirketlerin fonlanma oranı sadece % 6! Dünya genelinde kadın ortaklı şirketlerin fonlanma oranı sadece yüzde 6. Kadınların birbirlerine... Devamı

Türkiye'de sosyal girişimlerin öncüsü kadınlar

Yazan: Didem Eryar Ünlü / Dünya Gazetesi Yazarı

Yayın Tarihi: 08.07.2019

Avrupa Komisyonu Sosyal İşler İnisiyatifi tarafından hazırlanan bir rapora göre bugün Avrupa'da GSYH'nın yüzde 10'u sosyal ekonomiden geliyor. Sosyal... Devamı

Yargıda kadın oranının artması kamu politikası olmalı

Yazan: Didem Eryar Ünlü / Dünya Gazetesi Yazarı

Yayın Tarihi: 24.06.2019

Hemen her sektörde olduğu gibi, tüm dünyada hukuk alanında da cinsiyet eşitsizliği göze çarpıyor. İşe girme, terfi süreci, ortaklık ve yönetim... Devamı