ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

CAKO Konfeksiyon Başarı Hikayesi

Cako Konfeksiyon

80'li yıllarda Diyarbakır'da küçük esnaf olarak ticari faaliyete başlayan Cemal Yıldız, sahibi olduğu Cako Konfeksiyon ile bugün şehirdeki şıklığın ve modernliğin adresi olmanın gururu ve sevincini yaşıyor...Devamı

Çözüm sunmak yerine fayda sağlama devri başladı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

Yayın Tarihi: 20.01.2014



"Yüksek bir bedel ödemeden potansiyel müşterilerimizin dikkatini nasıl çekeriz?" "Ürünlerimiz sektörümüzde çok iyi biliniyor ancak marka bilinirliğimiz yok bunu nasıl sağlarız?" "Aslında müşterilerimize oldukça iyi çözümler sunuyoruz ancak bir türlü istediğimiz noktada değiliz … Nerede yanlış yapıyoruz?" Bu ve benzeri sorularla fazlasıyla karşılaştığımız bir dönemdeyiz… Herkes iyi kötü bir şeyler yapıyor, kimisi yüksek bedeller ödeyip hayal kırıklığı yaşıyor, kimisi ise yükselen bir ivmenin ardından yine çöküşle karşılaşıyor…  Bugün internetin hayatımızı her alanda domine etmesi sayesinde pazarlama, iletişim, reklam gibi ihtisas dallarının arasındaki çizgilerin çok belirsizleştiği bir gerçek.

İnternet bir yandan büyük fırsatlar sunarken, eskiden 'çalışan' kuralların çalışmadığına, adeta bozuk bir motor gibi sesler çıkardığına tanıklık ediyoruz. Aracını iyi tanıyan her şoför gibi 'kötü' bir sesi hızla tanıyanlarımız farklı çözümlere yönelirken, kimisi eski metotlarda ısrar edip aracı 'boğuyor' diyebiliriz…  Yeni metotları tanımaya, izlemeye başlamakta ciddi fayda var…

Bunlardan en önemlisi 'içerik pazarlama' trendi…  Markaların çeşitli kanallar aracılığıyla hedef kitlenin ilgisini cezbedecek içerik üretmesi ve bu sayede atıl kitleyi tüketiciye dönüştürmesi olarak tarif edilebileceğimiz içerik pazarlama düne, bugüne ve şekil değiştirerek yarına damgasını vuracak trendlerin başında geliyor. 
Yaptığınız işe yönelik verileri, doneleri adeta bir hamur gibi şekillendirip ilgi çekici, faydalı bir içerik haline getirerek potansiyel müşterilerinize sunarak oluşturacağınız bu strateji, marka bilinirliğinin yanı sıra tüketiciyle kurulacak duygusal bağın temelini oluşturuyor.

SADIK MÜŞTERİ YARATMAK

Son dönemde içerik pazarlamanın yükselişe geçmesinin bir  kaç nedeni var;  ilki yaratılan içerikle tüketiciye fayda sağlama gerçeğinin markalar açısından daha iyi anlaşılması. İkincisi ise üretilen içerik sayesinde sadık müşteri yaratma şansı…  İçerik pazarlamanın tanımına baktığımızda bahsettiğimiz bu fayda kavramına, çok şeyi dahil etmek mümkün ancak içerik pazarlamasının temelinde ilgi çeken, merak uyandıran, ihtiyaç karşılayan ve sürdürülebilir bir stratejiye dayalı içerik üretimi yatıyor.

İçerik pazarlamada başarının sırrı öncelikle bir zihin değişikliği yapmakla başlıyor… Bugüne kadar önerdiğiniz çözümler yerinde 'empati' kurmak ve kendinizi müşterinin yerine koymaktan bahsediyoruz.  "Müşterimin neye ihtiyacı var veya ne istiyor" sorusunu doğru vurgularla sormak ve cevap vermek, ardından da tüketicimizin ilgi alanlarını doğru belirlemek gerekiyor. Başarılı içerik pazarlama yaratıcılık, içerik oluşturma ve dağıtımına eşit biçimde önem verilmesiyle ortaya çıkıyor dersek yanılmış olmayız.

İÇERİKLE BETON SATMAK

Sanıldığı üzere bu bahsettiğimiz şeylerin hiç biri sadece 'dijital' alanda faaliyet gösteren veyahut dev cirolu şirketler için değil KOBİ'ler için fazlasıyla geçerli.  Mesela Beton Ağı  (The Concrete Network) konutlarda kullanılan beton ve hizmetleri hakkında bilgi sağlayan, hizmet veya ürün arayanlarla satıcıları birleştiren bir platform.  Şirket betondan veranda, havuz, yol yaptırmak isteyen tüketici ve bu hizmetleri vermek isteyen inşaat şirketlerini hedefliyor. Kapsamlı, doğrudan tüketiciye yönelik basın bülteni stratejisi ve internet içeriği sayesinde 200'den fazla büyük şehirde yaygın olarak kullanılıyor.  Şirketin PR programı haftada iki kez tüketiciye yönelik basın bülteni, sitede konuyla ilgili makaleler yayınlamayı, hizmet ve ürünler için fotoğraf galerileri yapmayı kapsıyor.  The Concrete Network CEO'su Jim Peterson, "Her şirket pazarın eğitimine katkıda bulunabilecek bilgiye sahiptir. Kendinize 'Bu bilgiyi hedef kitleme nasıl iletebilirim' sorusunu sorun.  Şirketler orijinal içerik sayesinde yaşar ya da ölürler. Ürününüzün çözüm sunduğu şeyin özüne inin ve konuda iyi hikayeler yaratıp internette yayınlayın" diyor. 

MOTİVE ET VE PAYLAŞ

Peki,  içerik pazarlama stratejisi oluşturmak için nelere dikkat edilmeli? Öncelikle üretilen içerik motivasyon sağlamalı… Mesela aynen yukarıdaki örnekte olduğu için insanları içeriğiniz çevresinde kümelenmelerini sağlamak ve bir topluluk yaratmak şart. Ardından da yaratılan içeriğin heyecan, mutluluk, hüzün gibi bir duygu yoğunluğu yaratması ve paylaşıma yönelmesi…  Online içerik uzmanı ve stratejist Shelly Bowen, "İçerikle etkileşim için mutlaka yeni bir şey sunmamız gerekiyor: Yeni bir perspektif, beklenmedik bir gülümseme veya yardımı olabilecek motive edebilecek, eğlendirecek bir şeyler sunmalısınız. İçeriğinize bağlamak için okuyucunuzun baktığında daha önce görmediği ancak bir şekilde kendini ilişkilendirebileceği bir şeyler sunmalısınız" diyerek duyguların gücünü anlatıyor. 

İçerik pazarlama bir veya iki yazıyla kısa sürede geçiştirilecek bir kavram değil… İnternetin kaynaklarını incelemek, başarılı ve başarısız örnekleri analiz etmek ve tüm bunların toplamından kendinize bir yol haritası belirlemeniz gerekiyor… Belki siz sattığınız betonun veya kablonun 'ilginç' olduğunu düşünmüyor olabilirsiniz… Fakat, görünen o ki bugün en sıkıcı görünen konular bile yaratıcı bir içeriğin parçası olabiliyor. Takdirini kazandığınız ve dürüstlüğünüzü seven müşteri sizi bırakmak yerine daha çok tıklıyor, paylaşıyor, size de artan ilgiyi arkanıza yaslanıp izlemek düşüyor…

PAZARLAMA VE İLETİŞİM KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER MAKALELER

Sahte haberle imtihanda sınıfta kalmayın

Yazan: Sevda Yüzbaşıoğlu / Halka İlişkiler ve Dijital İletişim Uzmanı

Yayın Tarihi: 28.05.2018

Ünlü iş insanı Elon Musk'un geçtiğimiz günlerde Twitter'da gazetecilere yönelik yaptığı eleştiri iletişim dünyasında zaten fitili ateşlenmiş bir... Devamı

Vitrini kırma zamanı

Yazan: Sevda Yüzbaşıoğlu / Halka İlişkiler ve Dijital İletişim Uzmanı

Yayın Tarihi: 20.03.2018

Müşterilerin sunulan ürün ve hizmeti deneyimlemesi ve satın almasını hedefleyen deneyimsel pazarlama, "almayacaksan kurcalama" anlayışını kırarak... Devamı

Markalar gizli saklı işler peşinde

Yazan: Sevda Yüzbaşıoğlu / Halka İlişkiler ve Dijital İletişim Uzmanı

Yayın Tarihi: 25.12.2017

İnandırıcılığı azalan reklam reçeteleri ve rekabette farklılaşma isteği markaları peçeli (gizli) pazarlamaya yönlendiriyor. "Reklam gibi görünmesin... Devamı

İletişimin 'Kuşak' Çatışmasında Kaybolmayın

Yazan: Sevda Yüzbaşıoğlu / Halka İlişkiler ve Dijital İletişim Uzmanı

Yayın Tarihi: 19.10.2017

Bugün teknoloji ile dönüşen tuhaf bir dünyanın askerleriyiz. Yeni işler, yeni gündemler, sosyal medya derken her gün gerçekten de yeniden... Devamı

Dikkat! Mağazada 'temiz vicdan' arayan müşteri var

Yazan: Sevda Yüzbaşıoğlu / Halka İlişkiler ve Dijital İletişim Uzmanı

Yayın Tarihi: 26.09.2017

Tüketim alışkanlıklarından suçluluk duyan tüketici artık temiz vicdan peşindeHemen her yıl Bangladeş'te yaşanan iş kazaları gözlerin bu güney Asya... Devamı