ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Serpa Kozmetik Başarı hikayesi

Serpa Kozmetik-Ecza Malz. San. ve Tic. Ltd. Şti.

1997 yılının Nisan ayında kurulan, 2007 yılında 5.000 m² kapalı alanlı hizmet binasına taşınan Serpa Kozmetik, genç ve dinamik bir ekiple; güvenilir firma, dürüst satıcı, sistemli çalışma ve iyi hizmet anlayışı ile yükselen bir çıkış trendi yakalamıştır...Devamı

7 Günde 1

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

Yayın Tarihi: 17.02.2020

TURİZME YENİ BİR BAKIŞ


TÜSİAD VE TTYD RAPORU: Emitt Fuarı'nda Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği'nin (TTYD) standını ziyaret gittim. Standın belki özel bir albenisi yoktu. Ama TTYD'nin TÜSİAD ile hazırladıkları "Turizmde Dönüşüm Senaryosu Raporu"ndan çok yeni şeyler öğrendim. Bir kere daha ortaya çıkıyor ki milli gelire % 10 katkıda bulunan bu sektörde kişi başına gelir / ciro düşüyor. 2014'de adam başına girdi 828 $ iken, bu miktar 2018'de nerdeyse 200 $ gerilemiş ve 647 $ olmuş.
4.000 turistik tesisi olan bir Türkiye turizm tablosu var. Yatak sayısı da nerdeyse 1 milyon adet...
Ama bunun % 54'ü 5 yıldızlı. Üstelik bir "yığışma hali" var. Yatakların %80'i İstanbul ve Antalya'da kümeli. Yine bir başka can sıkıcı veri ülke dünya turizminde ilk 10 ülke arasında ama gelir yönünden 14.sırada yer bulunuyor.

GÜMÜŞ YILDIZ OTELLERİ: Rapor yepyeni bir öneriyle geliyor ve bize "Gümüş Yıldız"lı otelleri anlatıyor. Bu oteller İspanya'da. 3 yıldıza eşdeğer. Oteller turistik rezidans konumunda. Ayrıntı bulamadım: Ama bunların turiste insan gücü hizmeti vermeyen lüks oteller olduğunu anlıyorum. Belki büyük bir otel yapısı değil de küçük küçük "lüks" (iyi) malzeme kullanılmış evler bu kapsamda. Ancak 3 yıldızdan bu otellerin 4 ve 5 yıldızlısına göre % 30-35 daha düşük fiyat verdiği kesin.
Rapor, İtalyan uygulamasında "Kiralık Tatil Köyleri" (Rented Holiday Dwellings) örneğini bize tanıtıyor. Burada da belli ki personel hizmeti almıyorsun. Sonuçta, burada benzer yolla yeni fiyat yapısı yaratılmış. Sonuçta olay turist dediğimiz alım gücü belli insan grubuna yeni / makul / karar verdiren bir araç sunmak. Hem İspanya hem de İtalya örnekleri bunu fazlasıyla yerine getiriyor. Eğer Türkiye her yıl 50-60 milyon turist ağırlayan bir ülke olmak istiyorsa bu türden yeni bir çıkış yaratması şart.

NEREYE VARILIR? "Turizmde Yapısal Dönüşüm" raporu bütün bunların sonunda 2033 yılında 120 Milyar $'lık bir turizm geliri hesabı yapıyor. Bu yılda 104 milyon turist ziyaretçi almak demek. En önemlisi kişi başına turist cirosundaki büyük sıçrama.2018'de turist başına ciro 647 $ idi. Bu yeniden yapılanma ile adam başına turist 1.150 $ oluyor. Ülke ulusal gelirine katkı % 1.6 artıyor.
Ama bütün bunların olması için önce devlet baba yeni bir "turizm yapısı" kavramı ortaya koymalı. Sonra bunu kredilendirecek bir altyapı oluşturmalı.


PÜF NOKTASI:
Altı büyük sanayi kuruluşunun meyvecilik için 10.000-30.000 dekar alan satın alması, tarımda kârlılık için ölçek kullanımın başarıda temel püf noktası olduğunu anlatıyor, bunu panoya asıyorum.


HAFTANIN NOTU: 17 milyon nüfuslu Hollanda'nın (Konya'dan biraz büyük) 2019'da 94.5 milyar $'lık tarım ürünleri ihracatı yapması, tarım konusununda sürükleyici ülke olmanın zorluğunu gösteren bir haftanın notu olarak yorumluyorum.

 

NOT DEFTERİ

+ Aslan Acar, önce Merkez Bankası'nda üst düzey görevlisi idi. Sonra İstanbul'a özel sektöre transfer oldu. 45 yıllık deneyimine ilişkin anılarını "Tam Zamanı" adlı bir kitapta topladı. Ezcümle "Şirketlerin hayatlarına sürdürülebilir bir yapıyla devam etmesi şart. Etmeyecekse zorlamamak gerek. Burada doğru dönüşüm olmazsa sonuçları kaçınılmaz olur" diyor.
Acar'a göre bilgi teknolojileri, enerji, dijital uygulamalar, yeni perakendecilik, gıda, tarım gibi sektörler kritik." Doktor edasıyla şirketlerin içine girip ilgili düzenlemeleri gerçekleştirmek gerek" diyor.
Doğru söze ne denir ki?

+ İstanbul Ticaret Odası, Mart ayı sonunda Fransa'nın Cannes kentinde yapılacak dizi ve TV yapım fuarı MIPTV-2020 için çağrıda bulunuyor. İTO çağrısının özelliği giderlerin % 70'ne devlet desteği olması. Bu durumda 5 m2'lik stand için katılım bedeli 11.400 TL'e düşüyor. 30 Mart-2 Nisan arasında açık olan fuar için İTO'da 02124556503 nolu telefona başvurup, Begüm ya da Mine hn'la görüşmek yeterli. Bu fuarda animasyon / belgesel / dijital içerik / formaj / dizi türlerinden herhangi birine katılmak mümkün.
Dikkat ederseniz, Türkiye bu alanda önemli bir çıkış yakaladı: Türkiye dizileri yaklaşık 500 milyon $'lık bir ihraç hasılası yarattı. Bununla ABD'den sonra en çok dizi ihraç eden ülke konumunda. Dünya genelinde 70 ülkeye ve yaklaşık 700 milyon izleyiciye ulaşıldı.


7 GÜNDE 1 KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER MAKALELER

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 20.03.2020

EKONOMİK KALKAN'LAR Koronaya karşı ekonomik önlemler ne? Kurum kurum olarak önlemleri altalta dizmek istiyorum: BAŞLAYAN UYGULAMALAR HÜKÜMET+Birinci... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 10.03.2020

BOZKURT ve BİR ÖNCÜ KADIN Ege'yi İç Anadolu'ya bağlayan tren ovanın düzlüğünde Bozkurt'a ulaşır. Bozkurt ilçesi Denizli'nin doğusunda 52. km'de.... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 02.03.2020

AKÇAHANE Denizli'deyim, DRT TV bir mülakata çağırmış ona vardım, gittim. Usuldendir "Bu kanal kime ait?" diye sorarım. Program yönetmeni Tolga... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 24.02.2020

Kadın girişimciliği konusunda neler oluyor? TOBB'un "Kız Kardeşim Projesi" 2020'de 10 bin kadına ulaşmayı hedefliyor. Hedef verilen eğitimlerle... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 10.02.2020

TÜRKİYE'NİN KÜLTÜR ATLASI Bu hafta KOBİ Dünyası'na yeni kitabımı takdim etmek istiyorum. Kitabı coğrafya profesörü İbrahim Atalay ile birlikte... Devamı