ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Metalurji Grubu Başarı Hikayesi

Metalurji Grubu

1992 yılında Ankara'lı sanayicilere hizmet vermek amacıyla kurulan, 24 saatlik çalışma sistemi ile yıllık 4.000 ton ısıl işlem kapasitesi bulunan, Metalurji Grubu; proses takibinde zaman-sıcaklık diyagramı, zengin laboratuvar ekipmanlarıyla sadece Ankara'da değil ülke çapında müşteri potansiyeline sahip olmuştur.Devamı

7 Günde 1

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

Yayın Tarihi: 30.07.2019

Startup'çılara Bir Sesleniş

Herkes start up güzellemesi yapıyor.

Yapmasında da bence hiç bir mahsur yok.

Ancak start-upçılığın yara- beresini görmemiz kaydıyla...

''Patent Effect'', Startups.watch'dan derlemiş, Ahmet Can da bu sonuçları Hürriyet'te kaleme almış.

Buna göre, Türkiye'nin veri havuzunda kayıtlı 7.500 startup var.

Bunlar içinde en az bir patent başvurusu yapan start up sayısı sadece 138 (oranla %2'si).

2019'da yatırım alan, diğer anlatımla bir destek gören start upçıların sadece %6'sı patentli.

Bitmedi: 2018 yılında patent başvurusu yapanların sayısı 2017'ye göre düşmüş (azalmış).

Nasıl yorumlayalım bütün bunları?

Önce tanım: Bir startup girişimi, bir yenilik içeriyorsa önce patent alır, işin doğalı budur.

Patent tescil demektir...

Bu işin farklı olduğunun belgelenmesidir.

Bu belge sizi sıçratır, değerinize anlam kazandırır.

Yapmadığınızda bir takım dehlizlerde kaybolmanız kaçınılmaz.

2 çıkar yol var:

  1. Kendini sahnede göstermek
  2. Kuruluş maliyetlerini asgarileştirmek.

Birinci şık, destek bulmak ile anlamdaş. Ekonomist son dönemde 17 özel yarışma saptamış. Derginin 14 Temmuz tarihli sayısının 30 ve 31. sayfalarında geniş bir değerlendirme var.

Ancak işin özeti şu: Şu ya da bu yarışmada yer almadan kısaca görücüye çıkmadan bir start upçı için yol almak mümkün değil.

İkincisi, start upların orada / burada kaybolmamasını sağlamak.

''Ortak ofis'' frenklerin ''coworking'' dediği sözün eşdeğeri.  Bu anlamda 8 şirketin, ülke içi ve dışında 18 noktada paylaşımlı ofis olanağı sağladığını sağ olsun Ekonomist dergisi saptamış. Bu konudaki ayrıntıyı aynı derginin 21 Temmuz tarihli sayısında 34 ve 35. sayfasında görmeniz mümkün. Ayda 650 TL kira ödeyerek bir yer edinmenin mümkün olduğunu söyleyeyim.

Bu 2 nokta startupçılığın yeni bir boyuta taşıyacaktır, buna inanıyorum.

Start-up'çılar hadi bakalım, kolları sıvayın...

-----------------------

PÜF NOKTASI: "Sanatın yeni ifade biçimleri geliştirmesi, günümüz insanına temas edebilmenin yeni yollarını bulması gerekiyor" sözleri film yönetmeni Ingmar Bergman'a ait. Ama bu sözlerini yeni satış biçimleri, insanın temas etmenin yeni yolları olarak okursak, KOBİ Dünyası için bir püf noktası oluyor, hele hele zorlu iş dönemlerinde. Panoya asıyor, dikkatle yorumlanmasını umuyorum.

-------------------------

HAFTANIN NOTLARI:

+"Anadolu'nun En Büyük 5 Şirketi" listesi yayınlandı. Çoğunun nerdeyse ilk günlerini bildiğim, geldikleri yeri, aldıkları yola birebir tanık olduğum bu kuruluşları, 2019 ortamında kutlamayı görev bilirken, Devlet Eski Bakanı Sn. Işılay Saygın'ın kaybından ötürü yakın çevresine başsağlığı dileğimi iletiyorum.

+Merkez Bankası, gösterge faizini düşürdü, %19.75 yaptı. Düşüş büyük... Aynı gün (Perşembe, 25.07.2019) 2 yıllık devlet tahvili % 17.25 faizle işlem görüyordu. Ülke risk puanı 6 puan düşmüş, 354 puan olmuştu. $ / TL değeri ise 5.70 TL'ye gerilemişti.

Şimdi bu konjonktürden KOBİ'ler yararlanabilir mi? Ya da nasıl yararlanmaları gerekir?

Bu işin düğümü faiz gibi gözükse de temel nokta buna uygun bir fon havuzunun olması.

Hatırlayın, Hazine 2 yıl önce 250 milyar TL'lik bir pakete KGF aracılığıyla kefil olunca, bankacılık da fon yaratacak bir ortam bulmuştu.

Bu yüzden bankacılığın bu orana uygun olarak fon bulması gerekiyor.

TOBB Başkanı Sn. R. Hisarcıklıoğlu konuyu daha da ileriye taşımış ve ''bankalar elini taşın  altına  koysun'' demiş.

Bankaların parayı gökten zembille indirmediğini hep bilmek gerekir.

Mevduat sahiplerinin artan oranda DTH 'lere yani TL'yi ikame edecek araçlara kaçtığı bir dönemde düğümü çözmek zor ama imkansız değil.

KOBİ Dünyası'nın şu günleri sıcağı sıcağına izlemesini bankalara dosya sunmasını öneririm.

Bu arada 11. Plan'da 2023 yılının dolar kuru hedefi 6,90 TL.  Enflasyon tahmini ise % 5.

Merkez Bankası faizleri indirmiş olsa bile, devletin de hedef koyduğu bu temel ekonomik değerleri yakalaması /koruması, en az faizlerin düşürülmesi kadar önemli...

 

+Ekonomist dergisinin yayın yönetmeni Sn.Talât Yeşiloğlu ''Turizm: En parlak sektör... '' nitelemesini yapmış.Bu konuda yerden göğe dek haklı...

Ancak yine onun verdiği rakamlarla yılda 80 milyon turist ağırlayan İspanya'da 253 otel markası varken bunun yarısından fazlasını ağırlayan ülkemizin toplam markası sadece 60.

Evet bu sene 50 milyon turist bekleniyor... Ancak turist başına harcama son 5 yıldır düşüyor ve bu değer bu sene sadece 647 $ olacak. Bu da İspanya'nın hemen hemen yarısına eşdeğer.

2021 yılına dek yaklaşık 35.000 yeni yatak kapasitesi eklenecek.

Gel gör ki, gelirler azalırken, yatak başına yatırım maliyeti son 5 yılda % 100 arttı.

''Bolluk içinde yokluk çekmek'' bu mu acaba?

"Likya Uygarlıklar Müzesi ''beni'' Farklı Bir Turizm Türü Var mı?'' konusunda konuşmaya davet etti.

Bu bilgilerin ışığında sizce KOBİ Dünyası bakışıyla orada neler anlatmalıyım?

+''Buğday fiyatına makarna ihracatı'' başlıklı bir söyleşi geçen hafta DÜNYA gazetesinde okuduğum çok anlamlı/ders dolu değerlendirmeydi.  Bu sayfayı gazetenin Ankara Temsilcisi Sn. Ferit Parlak hazırlar. Haftada bir, ekonominin derinliklerinden bir konuyu alır  sorunu tersyüz eder.

Bu hafta, yani 22 Temmuz günü de öyle olmuş. Kısa adı OAİB olan Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri'nin Koordinatör Başkanı Sn. Nihat Uysallı Sn. Parlak' a konu olmuş ve ezcümle şunu demiş:

-Biz tonu 420 $'dan sattığımız makarnayı İtalya 1.400 $'a satıyor ve biz de Dünya 2.cisi olarak öğünüyoruz...

İşin özeti şu: Türkiye 2018'de 1,2 milyon ton ihracat yapmış. Oysa ekim alanları son yıllarda % 25 daralmış. 4.5 milyon tonluk net makarna talebini karşılaması için ülkenin 1.5 milyon ton buğday ithal etmesi gerekiyor.

İş bununla kalsa iyi...

İtalya bu sektörde Dünya birincisi ama  kapasitesi yetersiz. Makarnayı Türkiye'ye fason yaptırıyor. Tabii ülkemizde üretilen makarnaya ''Made in Italy'' mührünü basmayı ihmal etmeyerek.

Şimdi bu nasıl bir iş diyeceksiniz?

Cevabı  2 kelimelik '' kırıcı rekabet'' sözünde saklı .

İhracat yapma, 3 kuruşluk KDV iadesinden yararlanma adına makarnacı ihracat yapıyor.

Herkes birbirini topuğundan kurşunlamakta, yine herkes ortada topal ördek gibi gezinmekte.

Sanıyorum, bu işi tam anlamak için Nasrettin Hoca'nın öyküsünü anlatmam gerekiyor.

Hoca'nın yolu İstanbul 'a düşmüş Galata Köprüsü'nde yumurta satıyor. Vatandaş "Kaça?'' diye sormuş aldığı cevap şu:

-8 paradan aldım, 6 paraya satıyorum.

Vatandaş şaşkın ''Sen ama bu işten zarar ediyorsun!'' nidasına Hoca'nın pişkin cevabı şu:

Ne kazandığım önemli değil, maksat ticaret olsun...

Bizim makarna ihracatı da bu örneğe benziyor.

İşlerin sıkıştığı şu dönemde ''Dışa satalım da ne fiyata olursa olsun'' diyenlere hem ders, hem de kulaklara küpe olsun.

+ Bir kitap: Sn. Salim Kadıbeşegil deneyimli bir araştırmacıdır, kendisini bu özelliğiyle tanırım. Her çalışması yankı yapar, KOBİ Dünyası için derslerle dolu olur.

Genişleterek yeniden bastığı eseri ''İtibar Yönetimi''ni herkese tavsiye ediyorum. Zira bu konu ''Yarınki Gündemin Yönetimi''.

Bugünü yönetiyorsunuz bundan eminim, ya yarın?

O halde Mediacat yayını olan eser, sanırım size çok şeyler söyleyecek, lütfen gecikmeden edinin.

7 GÜNDE 1 KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER MAKALELER

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 06.08.2019

KİM NE YAPIYOR? Sektör 1: Gıda / Saray BisküviKonu: İhracatı ve büyümeyi eş-anlı arttırmakYeniliği: Markalaşma Kullandığı araç: Verimlilik arttırıcı... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 22.07.2019

NEYİ YAPALIM? Şirketinizin "kan tablosu"nu çıkarmaya ne dersiniz? 1.İş: KİMİZ, BUNU ANLAYIN: Paydaş ve ortak analizini yapın! Kim, sizden ne... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 16.07.2019

KOBİ'LERİN HALİ NİCEDİR? İKİNCİ 500: Kısa adı "İkinci 500". Ama asıl adı "Türkiye'nin 2. Beşyüz Büyük Şirketi". Çalışmayı İstanbul Sanayi Odası (İSO)... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 01.07.2019

TEZLERDEN ÖĞRENMEK... Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Endüstri Tasarımı Bölümü'nde yapılan 2014-2018 döneminde yapılan yüksek lisans... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 24.06.2019

PROJE DESTEK ESASLARI KOSGEB'in proje desteğine ilişkin sorular yine çoğaldı. Konuyu kaynağından cevaplandırmak istiyorum: *Destek son 4 ay... Devamı