ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Sarnıç Otel Başarı Hikayesi

Sarnıç Otel

1915 yılında konak olarak inşaa edilen, orjinal haline sadık kalınmak suretiyle otele çevrilerek, 1999'dan bu yana hizmet vermekte olan Sarnıç Hotel; "sarnıç" ismini altında bulunan ve Bizans İmparatorluğu tarafından 5.yy'da inşaa edilen sarnıçtan almaktadır...Devamı

7 Günde 1

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

Yayın Tarihi: 17.06.2019

SİLVERLİNE

Silverline, ankastre mutfak ürünleri üretimi yapan bir marka. 14 yaşından beri iş yaşamının içinde olan Hüseyin Alış, "can dostları" olarak bahsettiği 4 girişimci ve yol arkadaşı ile birlikte 1987'de Silverline'ı, doğup büyüdükleri ve bir tarımsal belde olan Merzifon'da kurdu.
Gündüzleri çalıştığı için lise eğitimini akşamları devam ettiren Alış, eğitimini Ankara Yüksek Teknik Eğitim Fakültesi Makine Bölümü'nde tamamladı.
Alış "makineler" alanında teknik açıdan donanımlı. 2-3 boyutlu modelleme programlarına iyi derecede hakim.

" Sıfır" sermaye ve elden düşme 1 torna tezgahı ile yola çıkan Silverline girişim 5'lisinin marka gelişme sürecini Alış şöyle anlatıyor:
-Hayallerimiz bir araya gelip BAŞLAMAK, birlikte çalışarak GELİŞMEK, birlikte devam ederek BAŞARMAK. Ama asıl başarı doğduğun yerdeki gençlerin ailelerinden sevdiklerinden ayrılmadan mutlu olduğu işi yapmalarıdır. Tasamız hep Anadolu'da üretim yapıp dünyaya satmaktı. Markamız kendiliğinden oluştu, özellikle markalaşalım diye çabamız olmadı. İlk prensibimiz; her anlamda koşulsuz kaliteydi. Üründe, insanda, çevrede duruşunuz dik ve istikrarlı olunca, marka kendiliğinden oluşuyor.

Alış, girişimcilerin birbirleri ile etkileşim halinde bulunarak markalaşma sürecini deneyimledikleri kaydediyor. Kuluçka merkezleri için projenin "güzel", ancak eylem olarak yetersiz olduğu görüşünde. Gerekçesi, bu merkezlerde "alaylı" eğitimcilerin olmamasını gösteriyor.

Hüseyin Alış'ın Siverline hakkında görüşlerinin odak başlıkları ise şöyle:

• Mesleki donanım ve teknik altyapı markanın temelinin oturmasında önemli rol aldı ve halen de durum böyle.

• Beş girişimcinin meslek yaşamlarının başlangıcında maddi beklentisiz ve başkalarının yanında çalışarak tecrübe kazanmaları, ileriye dönük önemli kazanım oldu.

• Ekibe ve görüşlerine saygı, Silverline yenilikçiliğini beslemede önemli bir etken.

• Tüketicinin ne istediğini iyi takip ederek bilmek ile birlikte markanın başarısı sağlandı, bu alanda hiç ödün verilmedi.

• Yenilikçilikte bir uyum sorunu ile karşılaşıldığında "güven" olgusu çözümün ana ayracı oldu.

• Dış pazarlara açılma kararı Silverline üretim kapasitesinin stoksuz kullanılmasını sağladı. Bununla kalmadı, dış pazarlardan sağlanan geri dönüşler yenilikçiliği besledi ve geliştirdi.

• Yenilikçiliğin hep yeni ürün anlamında gelişmesi için Silverline ar-ge birimi oluşumumuzun adeta kalbi konumunda oldu, halen de öyle.

• Dönüşümlerin çalışanlarca uygulanması işletmede Japon kalite çemberi uygulandı, çok iyi sonuç sağlandı.

• İstanbul Borsa'sına zamanında açılım kararı alınarak şirket sermayesi güçlendirildi. Böylece işletme sermayesi anlamında hiç zaafiyet yaşanmadı.

Bütün bunları hayata geçiren Silverline'ın 2019 sonunda % 30 büyümeyle 600 milyon TL ciro beklemesi herhalde şaşırtıcı değil...

PÜF NOKTASI: İKEA kurucusu Ingvar Kamprad "İyi liderlik diye bir şeyden söz edilecekse, bu iyi örnek olmakla mümkündür" demiş. KOBİ Dünyası'nda küçük ya da orta her işletmede kurucu girişimcinin adımlarını hep denk atması gerektiğini bu sözleri bir püf noktası olarak duyuru panosuna asıyorum.

NOT DEFTERİ
+Ekonomist şirketinin araştırması iş dünyasını öncelikli talebinin "Yapısal Reform" konusunun olduğunu ortaya koyuyor. TOBB yapısal reformların adını anmadan "yapısal reformların arka arkaya hayata geçmesini talep ediyor."
Buna karşılık TÜSİAD yapısal reformları; yatırım ortamı, eğitim, dijital dönüşüm ve iş piyasası olarak başlıklar altında somutlaştırıyor.
MÜSİAD reformların netleşmesini ve kamusal dönüşümlerin tamamlanması konularını arzuluyor. Yabancı sermayeli şirketlerin üst kuruluşu YASED ise "İş ve yatırım ortamının ilerlemesine odaklanılmalı" diyor.
Buradan ortak paydanın ne olduğu çok açık. Biz de bu dileklerin altını çiziyoruz.

+ İstanbul Sanayi Odası'nın "Türkiye'nin İlk 500 Büyük Şirket" listesi açıklandı. İhracatın artık tek çıkış olduğunu bu liste net bir şekilde anlatıyor. Buna göre 500 büyük şirketim 464'ü ihracat yapıyor. Buna karşılık satışlar içinde finansman giderinin payı % 90'lara çıkmış. Bunun sonucu her 5 şirketten 'i zarar etmiş. Bu son 10 yılda ilk kez rast geldiğim yüksek bir oran.
Bu listede yer alan kuruluşların 40'ı bu yıl İkinci 500 Listesinden buraya yükselmiş, bu önemli bir başarı.
Buna karşılık, Anadolu illerinden büyük bir başarı sıçraması göremiyorum. Anadolu'dan listeye giren 325 kuruluş var ama 17 il sadece 1 şirket ile listeye girmiş, bu vasat bir başarı. Ancak bu sene listede Aydın'ı 3 ve Çankırı'yı da 1 şirket ile listede yer bulmasını "bir ilk olay" olarak alkışlıyorum.

+ Yapay zeka girişimcileri yatırım fonu bulmakta zorlanmıyorlar.
Sadece son 6 ayda 11 yapay zeka kuruluşu 6.4 milyon
lık fon sağladı. Bunların 4'ünde yatırım miktarı açıklanması. Bununla fon miktarını 10 milyon $ dolar olarak hesap etmemiz mümkün.
İkinci yarıyılda bu rakamın 50 milyona dek artması bekleniyor.
Bu şirketlerin görücüye çıkması ise genelde platform ya da melek yatırımcı sitelerine direk başvuruyla mümkün oluyor.
Türkiye Yapay Zeka İnisiyatifi rakamlarına göre bu alandaki girişim sayısı sadece 75, ancak sayıları süratle artıyor.

 


7 GÜNDE 1 KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER MAKALELER

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 11.11.2019

ZEYTİN ve YENİ BİR SES Ayvalık Ticaret Odası'ndan "15.Ayvalık Zeytin Hasat Festivali" için bir davet alıyorum. Oda Başkanı Sayın Mustafa Büyükçıvgın... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 04.11.2019

KOBİ'lere Ne Anlatıyorum? Son zamanlarda KOBİ Dünyası buluşmalarımda "İşletme Dünyasında Yeni Eğilimler" olarak şu başlıkları anlatıyorum:... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 28.10.2019

KOOPERATİFÇİLİK YÖNÜNÜ ARIYOR...Görüyorum ki, yeniden kooperatifçiliğin sihrini yakalıyoruz. Ben de size son zamanlarda karşılaştığım 3 iyi... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 21.10.2019

KADIN GİRİŞİMCİLER SAHNEDE... Sarı Konak Kadın Girişimciler Kooperatifi: Sarı Konak Kooperatifi 10 Aralık 2018'de kuruldu. Başkanı Mihriban Tüfekçi.... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 10.10.2019

Ekoturizm yapmak... Antalya'nın Demre'sindeyiz.Şu Noel Baba'nın yaşadığı diyar.Demre, antik Likya uygarlığı beldesi üstünde kurulu bir 26.000 nüfuslu... Devamı