ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Metalurji Grubu Başarı Hikayesi

Metalurji Grubu

1992 yılında Ankara'lı sanayicilere hizmet vermek amacıyla kurulan, 24 saatlik çalışma sistemi ile yıllık 4.000 ton ısıl işlem kapasitesi bulunan, Metalurji Grubu; proses takibinde zaman-sıcaklık diyagramı, zengin laboratuvar ekipmanlarıyla sadece Ankara'da değil ülke çapında müşteri potansiyeline sahip olmuştur.Devamı

7 Günde 1

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

Yayın Tarihi: 20.05.2019

ARYA'LI KADIN GİRİŞİMCİLER

Kim bu ARYA? Türkiye'de girişimcilerin sadece %9'u kadın. Çok azı melek yatırımcı desteği alıyor. Kadın girişimciler için kaynak bulmak en büyük engel. Kadıngücü Türkiye'de en yetersiz kullanılan sosyal kaynak. Ekonomist Dergisi hesaplamış, topu topuna 20 kadın melek yatırımcı var. Bunlardan biri Arya Kadın Platformu. Kurucusu Ahu Serter. Hem kadınlara yatırım yapıyor, hem de bu kadın girişimcileri yatırıma hazırlıyor. Bu belki de bu ülkede bir tek. Türkiye İş Bankası'nın maddi destekçi olduğu etkinlikte geçtiğimiz hafta bu kadın girişimcilerin İstanbul'daki yarı finalini izledim. Tek kelimeyle "olağanüstü bir özgüven defilesi" idi. Hepsi birbirinden iyi / akıllı / esnek ve Türkiye'ye "Biz varız, geliyoruz..." diyen,13 kadın girişimciydi bunlar. Hedefi, Arya genel sekreteri, cevval eğitimci Sn. Deniz Duygu tek cümleyle "Kadın girişimciler ile başarı öykülerini yaratmak ve kadının bir fırsat olduğunu göstermek istiyoruz" şeklinde özetliyor.

Ne yapılıyor? Hızlandırma programında kadın girişimcilere 6 hafta süreyle eğitim, mentorluk ve koçluk dersleri veriliyor. Şirketini kurmuş ve ürünü piyasaya çıkmış ve büyümek için yatırım arayan her kadın girişimci bu programa katılabiliyor. Bu sene 3. kez düzenlendi, daha uzun yıllar sürmesini diliyorum.
Bu işin kurucusu Sn. Ahu Serter, otomotiv kökenli bir yatırımcı. Ama otomotivin yanında beyaz eşya ve turizm alanlarında yatırımı olan Fark Holding'in yönetim kurulu başkanı. Bununla yetinmemiş, dünyada lüks olan bilinen otomotiv markaları için karbon fiber ve ahşap iç aksam üreten Mata Otomotiv'in de ortağı. Otomotiv, elektronik ve yazılım yetisini birleştirerek sürdürülebilir hareketlilik çözümleriyle akıllı ulaşımda yıkıcı değişimler yaratan şirketlere yatırım yapmak için Fplus adında da bir şirket kurmuş. Kısacası, 10 parmağında 10 marifet var. Bu güne dek tanımamış olmayı bir eksiklik olarak görüyorum. Sn. Serter, Türkiye'de 35'den fazla kadın yatırımı yaparak çok öne çıkıyor. ABD'de 2017'de "Yılın Kadın Girişimcisi" seçilmiş. Geçen yıl "Avrupa'nın En İyi Meleği" unvanına uygun görülmüş.

Kadınları ortak paydaları? Kadın girişimcilerimizi dinlerken, notlar aldım. Okurken, 5 özelliğin öne çıktığını anladım. İzninizle 5 noktada özetleyeyim:
1-Yola çıkarken cebinizdeki para değil, özgüveniniz önemli. "Başaracağım" diyen duygu hali tüm kadın girişimcilerde egemendi.
2-Ne yapacaksanız yapın, yapacağınız işi bilin. Kadın girişimciler içinde tökezleyen, yatırımı yarım yamalak bilen / tanıyan tek bir örneğe rast gelmedim.
3-Eğitimli / donatımlı olun!... Yapacağın işi bilmek bunu gerektiriyor. 13 örneğin tamamı, bir dalda çok iyi eğitim görmüş. Kısacası, "Çocukları büyüttüm, artık bir şeyler yapayım" diyen kadın girişimci dönemi geride kalmış.
4-Yatırım projelerinde ihracat artık şaşmaz bir hedef. Günümüz dünyasında sadece bir ülke pazarıyla yetinmenin yeterli olacağını kadın girişimciler düşünmüyor, bunda da çok haklılar.
5-Bir "yol haritası" gerekiyor. Kimse işi "inşallah"a bırakmıyor. Bu yol haritasında 2022'ye dek hepsi olabilecekleri öngörmüş. Bunun kadar belirsizlikler için de bir "B Planı" var.
Bu 13 akıllı kadın girişimciyi selamlıyor, kutluyorum.
Bahtları açık olsun!
Not: Gelecek hafta kadın girişimcileri tek-tek tanıtmak istiyorum.


PÜF NOKTASI: Sanatçı Şevval Sam "Göbeklitepe kendimizi fazla mı ciddiye alıyoruz bu hayatta sorusunu sordurdu" demiş. Ben bu sözleri "Kendinizi ciddiye almayın, işinizi ciddiye alın" şeklinde genişletiyor, KOBİ Dünyası için bunu panoya asıyorum.


HAFTANIN NOTU: Fotoğraf sanatçısı İzzet Keribar'ın yeni kitabı "Renkli Türkiye"yi kutluyor son 20 yılın şehir ve yöre insanını bir araya getiren karelerin herkesin kütüphanesinde yer alması gerektiğine inanıyorum.


Hayırlı işler!


+
Bazı sıkıntılı dönemlerde konut / işyeri satışı iyi bir politika olabiliyor. Ancak satış stoku oluşturan gayrimenkul sayısı büyük olunca bu kez evdeki hesap çarşıya uymuyor, satılan "yok pahasına" gidiyor. Nitekim TÜİK'in tapu kayıtları verisi konut satışlarında bir gerileme olduğunu söylüyor. KDV ve tapu harcı indiriminin de çok etkili olmadığı görülüyor. Bu durumda 2.el konumunda olan gayrimenkul satışı yapmaya karar vermeden önce dikkatli olun, iyi düşünün diyeceğim. Buna karşılık ikinci el araç pazarını "çok olumlu" etkileyecek bir düzenleme yapıldı. 1 Nisan sonrası araçlara "eskpertiz" yaptırmak zorunlu hale geldi. Bu güven ortamı, hem alıcı hem satıcı kanadında güven ortamı yaratacak. Bu nedenle satış tercihi işletmenin araba parkından başlamalı. Perakendecilik için her zaman için filo kiralama yapabilirsiniz.

+ Yeni ürün arayışlarından ders çıkarmalıyız: Ekonomist dergisinde bir kuruluşun (Kipaş Holding) kenevir elyafı üretme kararını okuyorum. Kipaş, kenevir bitkisinden elde edilen iplikleri döşemelik grubu kumaşlarına uygulayacak. Kenevir elyafının çok geniş kullanım alanı konusunda tüm KOBİ Dünyası'nı araştırma yapmaya davet ediyorum. Yine bir başka kuruluş (Pastel by Yılmazipek) "fillsens" markasıyla çevreci, sürdürülebilir bir teknolojiyle üretilen bir kumaş geliştirmiş ve bunu bir uluslararası zincire satmayı da becermiş. Yarasını kolay kolay saramayacağımız Soma Maden Faciası sonrası geride kalan kadınlar "Soma Artisans" adıyla renkli el işi süslemeler gerçekleştşirmeye başlamış. Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği bu olayı organize etmiş, Beymen'de bunları ürün kompozisyonuna eklemiş. Somalı şehitlerin geride bıraktığı 40 kadının el emeğiyle işlenmiş nakış ve desenlerle bezeli montlar da artık piyasada. Bu işte emeği geçenlere "aklınıza sağlık" diyorum.
Özetiyle, sıkıntılı dönemler, yaratıcı / yenilikçi işlerin doğurganlık dönemidir. Eskiler ne diyor: Kötü komşu kişiyi mal sahibi yapar!
Klasik ürünlerden çıkıp yeniyi ve farklıyı düşünmenin dönemini yaşıyoruz, hatırlatmak istiyorum.

+Emin Alper bir bağımsız sinemacı, daha açık anlatımıyla tam bir KOBİ'ci. İlk filminden bu yana hep başarılı filmler yapıyor, ödül alıyor. Son olarak 38. İstanbul Film Festivali'nde "Altın Lale Ödülü"nü aldı. Filminin adı "Kız Kardeşler". Kadın kahramanları "besleme" (evlatlık). Türkiye sinemasında hiç işlenmemiş bir konu. Artvin Yusufeli'sinin Havger köyünde çekilmiş. Alper şunu diyor: Bizim gibi bağımsız filmler yapan insanlar için ödüller çok önemli bir tanıtım kaynağı. Fakat çoğu zaman ödüller de yeterli olmuyor. Bağımsız filmlerin seyirciye ulaşmasının önünde büyük problemler var. Son derece başarılı, bol ödüllü filmlerimiz 10-20 bin seyirci bulmakta güçlük çekiyor.
Şimdi bir kez daha bir KOBİ sıkıntısı dile gelmiş oluyor...
Üretmek değil, satmak! Başarının gizemi burada düğümlü.
KOBİ Dünyası, ne yaparsa yapsın, öncelikle "Satar mı?" sorusunun cevabını düşünmek zorunda...

+UBER adlı dijital taksicilik şirketi halka açıldı... The Wall Street gazetesinden öğrendiğim, hisse birim değeri 45 $ ve bu açılmadan umulan kaynak 84 milyar $. Ancak şirketin son 12 ayda 3.7 milyar $ zarar etmesinden sonra, halka açılmada sıkıntı yaşanabileceği ifade ediliyor. Teknoloji teknoloji derken bu türden şişirme şirketlerin macerasını pür dikkat izliyor, vergi ödeme bilinci, çalışanlarının sosyal güvenlik saygısı anlamında "Bakalım daha neler göreceğiz?" diyerek, merakla bekliyorum.


7 GÜNDE 1 KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER MAKALELER

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 09.09.2019

FİNANSAL MUHASEBE YAPMAK Neden finansal tablo? Kısacası bu iş işletmedeki bilgi ve belgelerin finansal raporlara aktarılmasıdır. Bu raporlar,... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 04.09.2019

SİVAS YOLUNU ARARKEN... 4-5 Eylül günleri, Sivas Kongresi'nin 100. yıldönümünde, Sivas Valiliği ile ES Yatırım ortak, Özgencil organizasyonla "Orta... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 19.08.2019

KİM NE YAPIYOR? - 2 Şirketlerin "başarı reçeteleri"ne devam ediyor, bize bu verileri sağlayan Ekonomist dergisine teşekkür ediyorum. SEKTÖR 6:... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 06.08.2019

KİM NE YAPIYOR? Sektör 1: Gıda / Saray BisküviKonu: İhracatı ve büyümeyi eş-anlı arttırmakYeniliği: Markalaşma Kullandığı araç: Verimlilik arttırıcı... Devamı

7 Günde 1

Yazan: Dr. Kenan Mortan / Girişimcilik Uzmanı

Yayın Tarihi: 30.07.2019

Startup'çılara Bir Sesleniş Herkes start up güzellemesi yapıyor. Yapmasında da bence hiç bir mahsur yok. Ancak start-upçılığın yara- beresini... Devamı