ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Akdöküm Sanayi A.Ş.

Akdöküm Sanayi Anonim Şirketi

Akdöküm Sanayi A.Ş. 1958 yılında İzmir/Çamdibi`nde küçük bir dökümhane olarak kurulmuştur. Türkiye`de ilk kez beyaz temper ve sfero dökümü gerçekleştiren Akdöküm, bugün 550 kişinin çalıştığı, üretiminin % 95`ini ihraç eden, konusunda 10`un üzerinde kalite belgesine sahip bir firmadır.Devamı

Halka İlişkiler ve Dijital İletişim Uzmanı - Sevda Yüzbaşıoğlu Yanıtlıyor

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

Ütüleme ve Çamaşır Temizleme Hizmeti için Pazarlama Stratejisi

03.03.2014 15:14

Sevda Hanım,

İyi günler. Karaman merkezde ütüleme ve çamaşır temizleme hizmeti veriyoruz yaklaşık 4 aydır. İlimizde bu hizmeti veren yaklaşık 4-5 firma var. Fiyat rekabetinin yanı sıra halkın belli bir ön yargısı var yapılan işe. En basiti çalışan bayanların eşleri bile ütüyü de dışarı yaptıracaksak biz hanımları niye aldık oluyor. Biz ve bizim gibi hizmet satan müesseselerin en büyük sıkıntısı da yaptığı işi anlatmak ve pazarlamak oluyor. Sonuçta gözle görülür elle tutulur bir ürün satmıyoruz, hizmeti satmak için de doğru bir pazarlama taktiği gerekiyor. Bu yüzden bu konuda sizden yardım istiyorum. Hizmeti nasıl pazarlayabilir ve satışlarımızı arttırabiliriz? Şimdiden teşekkür ederim, iyi çalışmalar.


Aysun Büyük

Merhaba Aysun Hanım,

Ünlü bilim adamı Albert Einstein boşuna, "Ön yargıları yok etmek atomu parçalamaktan daha zordur" dememiştir.  Gerçekten de bahsettiğiniz kültürel bariyerin aşılması için çaba sarf etmek gerekiyor. Kadının doğal görevlerinden biri olarak görülen çamaşır ve ütüyü outsource etmesi için çok iyi bir sebebi olmalı. Verdiğiniz hizmetin evde yapılandan nasıl farklı olduğunu çok iyi açıklamanız ve bunu müşterilerinizle tüm direk iletişiminizde kullanmanız gerekiyor. Mesela kullandığınız teknolojileri iyi anlattığınızı düşünüyor musunuz?

Ayrıca bu konuyu sadece tek bir şirket olarak değil de topyekûn sektörünüzün bir sorunu olarak değerlendirmeyi hiç düşündünüz mü? Sonuçta sizler Karaman'a bir ilk getirmişsiniz ve bu dünyada çok yaygın olarak kullanılan bir sistem. Yani Karaman'ın dünyaya entegrasyonunda bir kapı açmışsınız. Bunu yeterince iyi anlattığınızı ve kendinizi doğru konumlandırdığınızı düşünüyor musunuz? Kısacası  uzun soluklu ve konuyla ilgili diğer paydaşları da işin içine gireceği bir kampanya ile (bu sayede maliyetler de azalacaktır)  kadının verdiğiniz hizmet sayesinde değişen, rahatlayan rolüne vurgu yapılabilir  'işi uzmanına bırakın' mesajı verilebilir..  İlinizde kadın ve diğer ilgili dernekleri varsa bunlarla da iş birliği yapılabilir.  Özel deneme paketleri hazırlanabilir, bunun duyurulması için yerel medya ile işbirliği fırsatları gündeme gelebilir.


Sevda Yüzbaşıoğlu


İşin Uzmanları bölümünde İŞ'TE KOBİ kullanıcıları tarafından sorulan sorulara verilen cevaplar öneri niteliğinde olup, burada yer alan önerilerden yola çıkılarak yapılacak uygulamalarda karşılaşılabilecek maddi ve manevi zararlardan, Türkiye İş Bankası, Türkiye İş Bankası çalışanları, İŞ'TE KOBİ İnternet Sitesi ve/veya soruları cevaplayan uzmanlar sorumlu değildir.

Grafik Tasarım Konusunda Fikirlerinizi Alabilir miyim?

Soran: Cihan Hergül
Yayın Tarihi: 04.04.2017
Cevaplayan Uzman: Sevda Yüzbaşıoğlu

Web Sitemizin Tanıtımını Nasıl Yaparız?

Soran: İbrahim Demirbüken
Yayın Tarihi: 25.12.2014
Cevaplayan Uzman: Sevda Yüzbaşıoğlu

Yeni Ürünümü Pazarda Nasıl Tanıtmalıyım?

Soran: Önel Seyidoğlu
Yayın Tarihi: 22.07.2014
Cevaplayan Uzman: Sevda Yüzbaşıoğlu

Sosyal Medya Sayfalarımız Hakkında Önerilerinizi Alabilir miyim?

Soran: Fatih Göğebakan
Yayın Tarihi: 22.07.2014
Cevaplayan Uzman: Sevda Yüzbaşıoğlu

Kitap Satışında Sosyal Medyadan Nasıl Yararlanırım?

Soran: Huriye Gökağaçlı
Yayın Tarihi: 20.05.2014
Cevaplayan Uzman: Sevda Yüzbaşıoğlu

Yazılım Şirketimizin Markalaşma Sürecinde Destek Alabilir miyiz?

Soran: Ahmet Birand Kavaz
Yayın Tarihi: 15.05.2014
Cevaplayan Uzman: Sevda Yüzbaşıoğlu

Satış Yöntemi "Cold Calling" Hakkında Bilgi Alabilir miyim?

Soran: Raşit Şahin
Yayın Tarihi: 22.11.2013
Cevaplayan Uzman: Sevda Yüzbaşıoğlu

Sosyal Medya Strateji Planı Hazırlanırken Hedef Kitle Tespiti Nasıl Yapılmalıdır?

Soran: Batuhan Ünal
Yayın Tarihi: 28.08.2013
Cevaplayan Uzman: Sevda Yüzbaşıoğlu

İnşaat Firması İçin Pazar Payı Araştırması

Soran: Sema Bilim
Yayın Tarihi: 13.08.2013
Cevaplayan Uzman: Sevda Yüzbaşıoğlu

Dershanemizin Sosyal Medyada Tanıtımını Nasıl Yapabiliriz?

Soran: Nilay Turan
Yayın Tarihi: 13.06.2013
Cevaplayan Uzman: Sevda Yüzbaşıoğlu

Geri 1 2 İleri