ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Kayadağ Gıda Başarı Hikayesi

Kayadağ Gıda San. Ve Tic. Ltd. Şti.

Bilgi birikimi ve tecrübesiyle yakın çevresine adeta bir ticaret okulu olan Maksut Kaya, ticaret hayatına 1963 yılında Ağrı'da başlamıştır. Bugün Kaya Ailesi tarafından yönetilen Kayadağ Gıda, bulunduğu bölgedeki büyük gıda toptancıları arasında yer almaktadır...Devamı

Umberto de Pretto: Türk lojistik şirketleri için Çin'de büyük fırsatlar var

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

10.06.2019 Pazartesi - Yurtdışı

Pretto, "Çin bugün çok iyi gelişmiş bir uluslararası kara yolu transit pazarına sahip değil. Bu yüzden Türk şirketleri için Çin'in ürettiği malları Avrupa'ya taşıma ve Avrupa'nın ürettiklerini de Çin'e taşıma konusunda büyük fırsatlar var." dedi.
Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU) Genel Sekreteri Umberto de Pretto, küresel kara yolu taşımacılığı sektörünün 2050'ye kadar yüzde 60 oranında büyüyeceğine işaret ederek, "Türkiye'nin Orta Asya ile ilişkisi oldukça iyi, Türk taşımacılık şirketlerinin Çin'de bekleyen çok fırsat var. Çin bugün çok iyi gelişmiş bir uluslararası kara yolu transit pazarına sahip değil. Bu yüzden Türk şirketleri için Çin'in ürettiği malları Avrupa'ya taşıma ve Avrupa'nın ürettiklerini de Çin'e taşıma konusunda büyük fırsatlar var." ifadelerini kullandı. Pretto, uluslararası kara yolu taşımacılığında Türkiye'nin potansiyelinin çok yüksek olduğunu ancak mevcut korumacı politikalar değişmedikçe ağır vasıta şoförlerinin ileride daha fazla kısıtlamaya maruz kalacağını söyledi. Avrupa ülkeleri de dahil olmak üzere birçok ülkenin Türk kamyonlarına ve taşımacılarına engeller çıkardığına dikkati çeken Pretto, "Uluslararası kara yolu taşımacılığında Türkiye'nin karşılaştığı zorluklar, Dünya Ticaret Örgütü'nün (DTÖ) transit geçiş özgürlüğü yükümlülüklerine aykırı. Korumacı politikalardan kaynaklı endişelerle DTÖ'nün ticari malların serbest geçişiyle ilgili kararlarına rağmen bazı ülkeler yine de sorun çıkarıyor" ifadesini kullandı.

"Mal-TIR-sürücü ayrılmaz bir bütündür"

Uluslararası Nakliyeciler Derneği Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Fatih Şener de Türkiye'nin önüne çıkarılan engellerin aslında Avrupa Birliği (AB) ekonomilerine daha fazla zarar verdiğini dile getirdi.Şener, 2017'de AB Komisyonunun Türk araçlarına özgü engellerin kaldırılmasıyla ilgili yaptırdığı "Etki Analizi" sonucuna göre bu engellerin kalkması halinde ilave 3,5 milyar euro ticaret oluşacağının AB'li uzmanlar tarafından tespit edildiğini belirtti. Mal, tır ve sürücünün ayrılmaz bir bütün olduğunu ifade eden Şener, şöyle konuştu: "Özellikle Schengen vizesi büyük sorun. Pasaportunda 3-4 tane Schengen vizesi olan kurallara uygun olarak gidip dönmüş bir şoför beşinci başvurusunda ret alabiliyor ya da burada 3 günlük vize verilebiliyor. Ülkelerin koyduğu kotalar da büyük engel. Her yıl Almanya'ya 150 bin aracın gitmesi gerek ama Avusturya'nın tarihi transit geçiş izni 21 bin, Macaristan ise 36 bin transit geçiş izni veriyor. Avrupa'ya gidiş için toplam 500 bin izine ihtiyacımız var."
Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Tekstil firmaları ABD'de ürünlerini tanıttı

17.02.2020 - BURSA

ABD'de düzenlenen Premiere Vision Sport Fuarı'na 5 Türk tekstil firması katıldı.... Devamı

Türk domatesi Rusya vizesi bekliyor

14.02.2020 - İZMİR

Ocak ayında domates ihracatı 40 milyon 116 bin dolarla rekor kırdı, Rusya'ya kota doldu. İhracatçı, Rusya'nın uyguladığı kotanın kaldırılmasını istiyor. ... Devamı

Fransa'daki tekstil fuarlarına 290 firma katıldı

14.02.2020 - Yurtdışı

Paris'te eş zamanlı olarak gerçekleştirilen Premiere Vision Paris ve Texworld Paris tekstil fuarlarına Türkiye'den 290 firma katıldı.... Devamı

Otomotiv ihracatı 2,5 milyar dolara yaklaştı

13.02.2020 - ANKARA

Otomotiv sektörünün ihracatı yılın ilk ayında 2,5 milyar dolara yaklaştı. ... Devamı

Mobilyacıların hedefi İtalya'dan marka almak

12.02.2020 - İSTANBUL

2020 yılına KDV indirimiyle giren Türk mobilya sektörü daralan İtalya pazarında marka satın almalar yoğunlaştı. Büyümeyi yurt dışında markalaşarak sürdürmeyi hedefleyen sektörün ilk hedefi daralan İtalya pazarından marka satın almak.... Devamı