ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Atiker Metal Başarı Hikayesi

Atiker Metal İth. İhr. ve İmalat San. Tic. A.Ş.

Temiz ve güçlü bir ticaret mazisine sahip olan Atiker A.Ş, yılların üretim tecrübesiyle sürekli yeniliği ve güçlenmeyi hedeflemektedir. 42.000 m²’lik kapalı ve açık alan üretim tesisleri ve 500'e yakın çalışanı ile teknolojiyi ve yenilikleri yakından takip eden firma, sadece şirketleşme ve makine parkı artırımıyla kalmayıp, entegre tesisleşmeyi de ön plana taşımaktadır... Devamı

Türkiye ürettiği organik ürünün yüzde 80'ini ihraç ediyor

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

24.08.2017 Perşembe - İSTANBUL

Türkiye organik ürün üretiminde hızla güçleniyor, ancak tüketimde hala çok gerilerdeyiz. Dünyada 75 milyar dolar olan pazar, Türkiye'de 500 milyon dolar seviyesinde.


Dünyada 75 milyar dolarlık büyüklüğü olan organik ürünlerde Amerika 35 milyar dolar ile lider olurken onu Almanya, Fransa ve Çin takip ediyor. Türkiye'de ise pazarın büyüklüğü yarım milyar doları geçti. Ürünlerin yüzde 80'i ihraç edilliyor. İç pazarda yüzde 60'ı perakende, yüzde 25'i organik pazarlar, yüzde 2'lik bölümü de internet yoluyla tüketicilere ulaşıyor. Organik Tükkan ortaklarından İshak Demir, sektörün büyümeye çok açık olduğunu vurguluyor. Türkiye organik ürün üretiminde önemli bir yol kat etti ancak tüketimde hala gelişmiş ülkelerin çok gerisindeyiz. Öyle ki Türkiye'nin ürettiği organik ürünlerin yüzde 80'i ihraç ediliyor. Pazarda e-ticaret kaynaklı bir büyüme potansiyeli bulunduğu belirtiliyor.

Dünyada yaklaşık 75 milyar dolar olan organik ürün ticaretinin hacmi Türkiye'de 500 milyon dolar seviyesinde seyrediyor. Amerika 35 milyar dolar ile sektörde başı çekerken, ardından Almanya, Fransa ve Çin geliyor. Türkiye'de üretilen ürünlerin yaklaşık yüzde 80'i ihraç ediliyor. İç pazarda ürünlerin yüzde 60'ı perakende, yüzde 25'i fiziksel organik pazarlar, yüzde 2'lik kısmı ise internet satışıyla kullanıcılarla buluşuyor. Türkiye'de de teknoloji ve internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte e-ticaretin organik ürün sektörünü de etkileyeceğini öngören sektör temsilcileri, e-ticaret sektöründe gıdanın yerinin düşük olmasına rağmen gelişmeye ve büyümeye açık olduğunu kaydediyor.

Sertifikalı organik ürün satan e-ticaret sitesi Organik Tükkan, sadece gıda değil temizlik, kozmetik, tekstil gibi ürünler de satıyor. Organik ürün sektörünü büyütmek istediklerini belirten Organik Tükkan Kurucu Ortağı İshak Demir, "125 marka bulunan platformumuzda 2 bin 500'ün üzerinde ürün yer alıyor" dedi.

Katma değeri yüksek olan işlenmiş nihai ürünleri ihraç ederek, uluslararası piyasada markalaşmak istediklerini söyleyen Demir şöyle devam etti: "Organik ürünlere eğilimde sağlık problemlerinin artması ve kuşak değişimi rol oynuyor. Organik Tarım Araştırma Enstitüsü'nün (FiBL) raporuna göre, dünyada 2.4 milyon organik ürün üreticisi var. Sırasıyla Hindistan, Etiyopya, Meksika en fazla üreticiye sahipken, Türkiye ise yaklaşık 70 bin üretici ile dünyada ilk 10'a giriyor."

Türkiye'de organik ticareti 500 milyon dolar seviyesinde Dünyada yaklaşık 75 milyar dolar olan organik ürün ticaretinin hacminin Türkiye'de 500 milyon dolar seviyesinde seyrettiğini belirten Demir, "Bu ürünlerin yaklaşık yüzde 80'i yurtdışına ihraç ediliyor ve dolayısıyla iç piyasadaki ticaret hacmi çok sınırlı kalıyor" ifadelerini kullandı. Demir, iç piyasa satışının yüzde 60'ını perakende, yüzde 25'ini fiziksel organik pazarlar ve yüzde 2'sini de internet satışının oluşturduğunu söyledi.

Organik ürünlere talep artıyor

Aralık 2012'de faaliyetlerine başlayan Tazemasa sitesi de satılan ürünlerin nerede üretildiğini ön plana çıkarıyor. Platformda organik ürünler, taze ve doğal ürünlerin bir arada yer aldığını söyleyen Tazema-sa.com kurucusu Fahir Özcan, "Organik ürünlere erişimde ciddi bir sıkıntı var. Çünkü, büyük marketlerde küçücük reyonlarda ya da belirli yerlerde satışa sunuluyor" diyor. Her yıl iki kat büyüdüklerini belirten Özcan, "Inventures firması ile stratejik ortaklık yaparak, özellikle dijital pazarlama konusunda önemli çalışmalar yaptık. Ortaklığımız başarı ile devam ediyor" diye konuştu. Sitelerinde satışta olan 2 binden fazla ürün bulunduğunu söyleyen Özcan, son dönemde organik ürünlere talebin arttığını ifade etti.

Doğal tarım yapıyor, e-ticaret üzerinden satıyor

İzmir Bergama'da doğal tarımla ürettiği ürünlerini e-ticaret yöntemiyle satışa sunan Hasanbey Çiftliği'nde, salça, reçel, zeytinyağı, tarhana, ekmek ve zeytin ile birlikte süt ve süt ürünleri de bulunuyor. Yılda yaklaşık 9 bin kişinin kendilerinden alışveriş yaptığını söyleyen Hasanbey Çiftliği Yönetim Kurulu Başkanı Arzu Şentürk Salık, her yıl yüzde 100 ila 130 civarında büyüme kaydettiklerini belirtti. Migros Grubu bünyesinde hizmet veren Tazedirekt ise ürünlerin soğuk zincirinin kırılmaması için kullanıcılara ürünlerini dört derece sıcaklığındaki araçlarla götürüyor. Migros Ticaret AŞ. E-Ticaret Direktörü Rıza Gürler, "Ürünlerimiz Tazedirekt standartlarına uygun çiftliklerden, üreticilerden temin ediliyor. Bal ve reçeller, deniz ürünleri, ithal peynirler gibi yöresel ve gurme tatlara da yoğunlukla yer veriyoruz. Sitemizde yaklaşık bin 600 ürün bulunuyor" ifadelerini kullandı. 500 bin TL'lik yatırımla organik ürün hizmeti vermeye başlayan Doğal AVM ise 40 tedarikçi ile çalışıyor. Yurtdışında da şubeler açmak istediklerini belirten MNK Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Kömürcü, ürünleri kargo yerine kurye ile postalayarak müşteri memnuniyetini üst seviyede tutmayı amaçladıklarını kaydetti.

Amazon, sektörü pozitif yönde etkileyecek

Organik ürün alanında 'Fresh' isminde bir organizasyonu bulunan Amazon, burada sadece taze ürün satışı gerçekleştiriyor. Sektör temsilcileri, Amazon'un organik devi 'Whole Foods'u 13.7 milyar dolara satın almasıyla başlayan sürecin dünyada organik ürünlerin internet satışını pozitif yönde etkileyeceğini öngörüyor.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İlk 2 ayda kurulan şirket sayısı yüzde 10 azaldı

22.03.2019 - ANKARA

Yılın ilk 2 ayında kurulan şirket sayısı 2018'in aynı dönemine kıyasla yüzde 9,96 azaldı.... Devamı

Türkiye'nin elma üretiminde %40 fazlalık var

22.03.2019 - KARAMAN

KOP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanı İhsan Bostancı, "Türkiye'nin elma üretiminde iç pazar ihtiyacını karşıladıktan sonra yüzde 40'lık bir üretim fazlalığı var." dedi.... Devamı

İnşaat maliyet endeksi arttı

22.03.2019 - ANKARA

İnşaat maliyet endeksi, önceki aya göre yüzde 6.49 oranında arttı.... Devamı

İkinci el otoda KDV sorunu çözüldü

22.03.2019 - ANKARA

İkinci el motorlu kara taşıtı ticaretiyle uğraşan mükellefler, bu araçları satarken, satın aldıkları sırada ödedikleri KDV oranını uygulayacaklar.... Devamı

"KDV uyuşmazlığında imzalar atıldı"

21.03.2019 - ANKARA

Bakan Albayrak, ikinci el otomobil satışlarında KDV uyuşmazlığına ilişkin çalışmanın tamamlandığını, imzaların atıldığını söyledi.... Devamı