ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Güven-El Plastik Başarı Hikayesi

Güven-El Plastik ve Kalıp San. Tic. Ltd. Şti

1965 yılından bu yana plastik kalıbı imalatı sektöründe yer alan Güven Kalıp, 1976 yılında şirketleşmiştir. 1986 yılında faaliyet alanını genişleten firma, Güven-El Plastik ve Kalıp’ı da kurarak, plastik enjeksiyon üretimine başlamıştır...Devamı

Türkiye dijital dönüşümde büyük potansiyel taşıyor

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.07.2018 Salı - İSTANBUL

Nielsen'in araştırmasına göre Türk alışverişçisinin online ve mobilde dünya ortalamasının üzerinde olduğu ortaya çıktı.

 

Nielsen'in hızlı tüketim ürünleri perakende ve alışverişçi trendleri konusunda gerçekleştirdiği araştırma, Türk alışverişçisi online ve mobilde dünya ortalamasının üzerinde olduğunu ve dijital dönüşüme uyum sağlamada Türkiye'nin potansiyelini ortaya koydu. Nielsen Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, Türk alışverişçisinin araştırmaya göre global ortalamanın çok üzerinde bir online ve mobil profile sahip göründüğünü söyledi. Didem Şekerel Erdoğan şu bilgileri verdi:

"Global nüfusun internet kullanım oranı yüzde 53 iken, Türkiye'de bu oran yüzde 67. Yine aktif sosyal medya kullanımı dünya ortalamasında yüzde 42 iken, Türkiye'de yüzde 63. Aynı şekilde, Türkiye mobilde de dünya ortalamasının üzerinde. Cep telefonu kullanıcısı oranı dünya genelinde yüzde 68 iken, Türkiye'de yüzde 90. Bunun sonucu olarak da cepten aktif sosyal medya kullanımı oranımız (yüzde 54), dünya ortalamasına (yüzde 39) göre oldukça farklılaşmakta. Kullanıcı sayısı olarak bakıldığında, Türkiye'deki sosyal medya penetrasyonun global ortalamadan daha yüksek olduğunu biliyoruz. Nitekim, ana sosyal medya platformlarındaki kullanıcı sayısı sıralamamız, dünya nüfus sıralamasındaki yerimizin çok üzerinde. Dünya nüfus sıralamasında Türkiye 18. sırada yer alırken, örneğin Facebook kullanıcı sayısı sıralamasında 9. sırada, Instagram kullanıcısı sırasında ise 5. sırada yer almaktayız. Yalnızca kullanıcı sayısı değil, aynı zamanda sosyal medyada geçirilen ortalama süre de oldukça yüksek. Türk tüketicisi sosyal medyada, ABD ve Çin'le kıyaslandığında yaklaşık yüzde 50 daha fazla zaman geçirmekte. Dolayısıyla Türkiye, dijital dönüşümü çok daha kapsamlı biçimde yaşamaya aday bir ülke."

Didem Şekerel Erdoğan, "Tüm bu gelişmeler, karşımıza yeni bir alışverişçi profili çıkarıyor. Bu, bilinen geleneksel alışverişçiyle temelde aynı motivasyonlarla hareket eden, ancak daha güçlü bir konumda olan bir alışverişçi modeli" şeklinde konuştu. Araştırmaya göre bu yeni alışverişçi modeli, fırsat ve yeniliklerden anında haberdar olma, ürün ve hizmetler hakkında başka kullanıcıların yorumlarına ulaşabilme şansına sahip. Anında fiyat karşılaştırması yapabiliyor, mağazaya gitmeden stoklardan haberdar olabiliyor.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

TURFOOD 3. Gıda Fuarı 2-4 Nisan'da Bursa'da

18.02.2020 - BURSA

Network Fuarcılık, 2020 yılının ilk fuarını, 2-4 Nisan tarihleri arasında TURFOOD 3. Gıda Fuarı'yla gerçekleştirecek.... Devamı

Sektörlerde 'salgın' revizyonu

18.02.2020 - İSTANBUL

Koronavirüs salgını sonrası Çin'de üretim sekteye uğrarken, Türk firmalar ise boşluğu doldurmak için harekete geçti. Rotanın Uzak Doğu'dan Türkiye'ye çevrilmesiyle tekstilden gıdaya birçok sektör talep artışını karşılamaya çalışıyor.... Devamı

Kıvanç: Tekstil ve konfeksiyon sektörü istihdam deposu

18.02.2020 - ADANA

Adana Sanayi Odası Başkanı Kıvanç "Tekstil ve konfeksiyon sektörü 2019 yılını 1 milyon 2 bin 690 istihdama ulaşarak yüzde 46 artış gerçekleştirdi. 10 yılda toplam 313 bin 136 ilave istihdam sağladı." dedi.... Devamı

"Esnafın, zincir marketle rekabeti için özel bir model geliştiriyoruz"

17.02.2020 - ANKARA

Esnaf, Sanatkârlar ve Kooperatifçilik Genel Müdürü Erkan, "Esnafın zincir marketle rekabet edebilmesi için özel bir model üzerine çalışıyoruz" dedi. ... Devamı

Perakendeciler, sürdürülebilir gelecek için çözüm arıyor

17.02.2020 - ANTALYA

Türkiye Perakendeciler Federasyonu, yerel perakendecilerin yaşadığı ortak sorunlara ortak çözümler geliştirebilmek amacıyla konferans düzenledi.... Devamı