ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Akdöküm Sanayi A.Ş.

Akdöküm Sanayi Anonim Şirketi

Akdöküm Sanayi A.Ş. 1958 yılında İzmir/Çamdibi`nde küçük bir dökümhane olarak kurulmuştur. Türkiye`de ilk kez beyaz temper ve sfero dökümü gerçekleştiren Akdöküm, bugün 550 kişinin çalıştığı, üretiminin % 95`ini ihraç eden, konusunda 10`un üzerinde kalite belgesine sahip bir firmadır.Devamı

Türkiye'de e-ticaret pazar hacmi 42.2 milyar TL'ye ulaştı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

11.10.2018 Perşembe - İSTANBUL

2017 yılında Türkiye'de e-ticaret pazarı hacmi 42.2 milyar TL'ye ulaştı. 23 milyar TRY ile online perakende, gelirlerin yüzde 55'ini oluşturdu.


Türkiye'de 17 milyon 580 bin kişi internet üzerinden alışveriş yapıyor. Sanal alışveriş müşterilerinin 10 milyon 80 binini erkekler, 7,5 milyonunu da kadınlar oluşturuyor.* Veriler gösteriyor ki; tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını online platformlara taşımaları Türkiye'deki e-ticaret pazarının daha çok büyümesine ve gelişmesine önemli katkılar sağlıyor. Ağustos 2018'de Türkiye pazarına iddialı bir giriş yapan, Avrupa'nın önde gelen moda arama motorlarından GLAMI, Türkiye'nin potansiyeline inanıyor ve markaların da e-alışveriş potansiyelini değerlendirmeleri gerektiğini söylüyor.

TÜBİSAD'ın son raporuna göre 2017 yılında Türkiye'de e-ticaret pazarı hacmi 42.2 milyar TL'ye ulaştı. 23 milyar TRY ile online perakende, gelirlerin yüzde 55'ini oluşturdu. 2011'den bu yana yıllık yüzde 29'luk bileşik büyüme hızı ile Türkiye'de online perakendenin 2022 yılında elde edilen gelirleri ikiye katlayacağı öngörülüyor. Aynı zamanda, gelişmiş ülkelerdeki yüzde 10 oranı ile karşılaştırıldığında, Türkiye'de sadece yüzde 4.1 olan online perakende penetrasyonu oranı bu sektörün gelişmesi için güçlü bir alan olduğuna işaret ediyor.

Türkiye, e-ticaret potansiyeli çok yüksek bir ülke

Türkiye'nin gerek ekonomik potansiyeli gerek sahip olduğu genç nüfus ile birlikte e-ticaret pazarında çok avantajlı bir ülke konumunda olduğunu söyleyen GLAMI Türkiye Ülke Müdürü Sabina Kabusheva, alışveriş potansiyeli olarak bakıldığında e-ticaret alanında Türkiye'de hızlı bir büyüme gözlemlediklerini ve bunun Türk pazarını bir cazibe merkezi haline getirdiğinin altını çiziyor. Kabusheva, büyüyen e-ticaret pazarında markaların online alışverişe daha çok yatırım yapmalarının rekabet güçlerini artırmak adına çok büyük önem taşıdığını söylüyor.

Online alışveriş tüketicilerin hayatını kolaylaştırıyor

Zaman tasarrufu, oturduğumuz yerden alışveriş yapmanın rahatlığı, yorulmadan ayağımıza gelen hizmet, ürün çeşitliliği, ürün karşılaştırmaları, teslimat kolaylığı ve bunların hepsini farklı sanal mağazalardan yapabilmek gibi faktörler tüketicileri online alışverişe çeken en önemli unsurlar. Bu noktada tüketicilerin özellikle moda konusunda yüzbinlerce seçenek arasında aradıklarını rahatça bulabilecekleri yenilikçi uygulamalara da ihtiyaçları var. Diğer bir yandan indirimli ürün sunan markalardan tutunda popüler ya da özel tasarım sunan markalara varıncaya kadar hemen hepsi, belirli pazarlama kanallarında çekici ürün önerileriyle doğru kitleyi hedeflemeye çalışıyor. GLAMI bu markaların yeni kitlelere ulaşmasına ve yeni müşteriler elde etmesine yardım ediyor. "Alışveriş yapmadan önce akla gelen ilk site olmayı hedefliyoruz" diyen GLAMI Türkiye Ülke Müdürü Kabusheva sözlerine şöyle devam ediyor: "Marka ve mağaza sahiplerinin ilgili alıcılara ulaşması için muazzam bir platform sunarak piyasada kilit rol oynama arzusundayız. Sürekli artan ürünlerimiz arasında her zaman keşfedilebilecek yeni bir ilham kaynağı bulundurduğumuzdan emin oluyoruz"

Markanız neden GLAMI'de yer almalı?

GLAMI, odağında moda olan bir ürün arama motoru ve sanal mağazaların tekliflerini tek bir platformda toplayıp kullanıcıların hızlı ve basit bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlıyor. Bu platformu en farklı kılan özelliklerinden biri, akıllı teknolojisi sayesinde kullanıcıların incelediği ürünleri baz alarak giyim, ayakkabı ve aksesuar kategorilerinde ilgi çekici önerilerde bulunması ve kullanıcıların diğer beğenebilecekleri ürünleri göstermesi. Kullanıcının ürün ile daha fazla vakit geçirmesi satışa giden yolda en önemli aşamalardan biri. Bu nedenle GLAMI'de yer almak markaların bir adım önde olması açısından çok önemli.

Daha geniş bir hedef kitlesine ulaşmanızı sağlar

Her markanın belli bir hedef kitlesi var. Günümüz dünyasında internet üzerinden daha çok müşteriye ulaşmak ve hedef kitleyi genişletmek ise artık çok daha mümkün. GLAMI'nin e-alışveriş sitelerine sunduğu en büyük avantajlardan biri de sanal mağazalar için yeni ziyaretçi kaynağı yaratarak çok daha geniş bir hedef kitlesine ulaşmalarını sağlaması.

Potansiyel müşteriyi sitenize ulaştırır

GLAMI, potansiyel müşterinizin beğendiği ve aradığı ürüne daha kolay ulaşmasını sağlayarak müşteriyi sitenize getiriyor. Böylece hem sitenizin trafik akışı hızlanıyor hem de sipariş oranlarınızda artış yaşanıyor. Bir diğer önemli avantajı ise marka bilinirliliğinizi artırması.

E-mağazanızı GLAMI'ye nasıl bağlarsınız?

Mağazanızın GLAMI ile bağlantı kurması çok basit. GLAMI kataloğunda yer almak için www.glami.com.tr/info/magaza-ekle adresinden mağazanızı sisteme kaydedebilir ve hiçbir taahhüt olmadan ücretsiz başlayabilirsiniz. GLAMI yönetim paneli, sonuçlarınızı takip etmenize, indirim kuponları eklemenize ve en iyi performans gösteren kategorilere teklif vermenize olanak tanır. Bu sayede tıklama başına maliyetinizi artırabilirsiniz.
*TÜİK, 2017

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri Ortadoğu sofralarını süsleyecek

14.12.2018 - İZMİR

İhracatta 2023 hedeflerine en yakın sektör konumunda olan Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, Ortadoğu pazarını radarına aldı. Ortadoğu sofralarını Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri süsleyecek. ... Devamı

Mobilya İhtisas OSB üretim üssü olacak

14.12.2018 - BURSA

Türkiye'nin ilk Mobilya İhtisas Organize Sanayi Bölgesi'nde inşaatlar tüm hızıyla sürüyor. Mobilya İhtisas OSB'de fabrika sayısı yılsonunda 90'a, çalışan sayısı da 7 bine yükselecek. ... Devamı

Meyve ihracatçısı Uzakdoğu'ya odaklandı

14.12.2018 - BURSA

Bursa Siyah İnciri'ni bu yıl ilk kez Hong Kong'da tanıtan ihracatçıların hedefinde Güney Kore, Çin, Japonya, Tayvan gibi katma değerli Uzakdoğu pazarları bulunuyor.... Devamı

Türk Akımı ve Akkuyu Nükleer Santrali lojistik ihtiyacı artıracak

13.12.2018 - İSTANBUL

Nakliyeciler, 2023'te iki ülke arasında 100 milyar dolarlık ticaret hedefine ulaşmak için lojistikteki sıkıntıların acilen çözülmesi gerektiğini söyledi.... Devamı

Merkez Bankası faiz kararını açıkladı

13.12.2018 - İSTANBUL

TCMB yılın son toplantısında faizlerde değişikliğe gitmedi. ... Devamı