ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Dempar Ağaç Sanayi Başarı Hikayesi

Dempar Demircioğlu Ağaç San. ve Dış Tic. A.Ş.

Günümüzün sağlıklı ve dekoratif yer döşemesi olan “Cilalı Lamine Parke” nin üreticisi Dempar, Adapazarı Hanlıköy girişinde 30.000 m² açık, 10.000 m² kapalı alan üzerinde, kereste fabrikası, tam otomatik kurutma fırınları ve en son teknoloji cilalı ahşap lamine parke makineleri ile sektöründe saygın ve seçkin bir kuruluş olmanın gururunu yaşıyor... Devamı

Türkiye, beyaz eşya üretiminde dünyada ikinci sırada

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

18.10.2018 Perşembe - İSTANBUL

Çin'den sonra üretim kapasitesi olarak dünyada en büyük ikinci beyaz eşya sektörü olan Türkiye, böylelikle Avrupa birliğindeki pek çok büyük ülkeyi geride bırakmış oluyor.

 

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Türkiye'nin en önde gelen firmalarını bünyesinde barındıran ve dünyanın en büyük ikinci üreticisi olan beyaz eşya sektörünü temsil etmektedir. Dernek düzenlediği basın toplantısında sektördeki ilk dokuz aylık gelişmeleri paylaştı.

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Yönetim Kurulu Başkanı Ergün Güler "sektörün 4 beyaz eşyada (buzdolabı, çamaşır makinası, bulaşık makinası, fırın) 2017'nin ilk 3 çeyreğinde iç satışların itici gücüyle yüzde 10 büyüdüğünü, ancak 2018'in aynı döneminde ihracattaki yüzde 5 büyümeye karşın iç satışlardaki yüzde 16 daralma sebebiyle toplamda yüzde 2 oranda küçülme olduğunu" belirterek, üretim rakamlarının da yüzde 2 küçülme gösterdiğini vurguladı.

"İç piyasadaki daralma uluslararası rekabet gücümüzü etkileyecektir"

"Büyüklük olarak 32 milyar TL'lik bir sektör olan beyaz eşya sektörünün cirosunun yüzde 75'inin ihracat kaynaklı olduğu ve dünyada 100'ü aşkın ülkeye çoğunluğu AB pazarı olmak üzere ihracat yapıldığını" vurgulayan Güler, "Doğrudan istihdamın 60.000 kişi olduğunu, ancak sektör olarak geniş bir ekosisteme sahip olduklarını, 500 tane KOBİ büyüklüğünde yan sanayi ve 15.000 tane perakende satış noktaları bulunduğunu, 3500 tane satış sonrası hizmet yerine getiren servis ağı bulunduğunu, dolayısıyla istihdamda 600.000 kişi civarında çok büyük bir rakamdan söz ettiklerini" dile getirmiştir.

Çin'den sonra üretim kapasitesi olarak dünyada en büyük ikinci beyaz eşya sektörü olduklarını söyleyen Güler "Böylelikle Avrupa birliğindeki pek çok büyük ülkeyi geride bırakmış oluyoruz. Sektörümüzün büyüklüğü sadece üretim kapasitesinden meydana gelmiyor; ARGE, patent, uluslararası marka yönetimi, tedarik zinciri yönetimi anlamında da Türkiye ortalamasının üzerindeyiz. Ancak, Türkiye'nin bu avantajlı durumunun devam etmesi garanti bir durum değildir. Gerek gelişen teknolojinin bir parçası olmak için yapılan sanayi 4.0 yatırımları, gerekse dünyadaki ticari konjonktür kaynaklı girdi maliyetlerinde sürekli artış baskısı, uluslararası rekabet gücümüzün azalması endişesi oluşturmaktadır" dedi.

Geçen yıl ilk 3 çeyrekte 660.000 adet aylık ortalama iç satış gerçekleştiği ancak 2018 aynı dönem için ortalama 555.000 seviyelerinde olunduğu belirtilmiştir. TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Güler "Teknolojik gelişmeler sektörün omurgasını oluşturmaya başladı. Rekabet gücü, maliyet avantajından ziyade teknolojik başarıya dayanıyor. Bu durum mevcut istihdam yapısının ciddi şekilde gözden geçirilmesini de gerekli kılıyor. Zira bizim ekosistemimiz aynı zamanda bizim müşterimizdir. Müşterilerimizin alım gücünü yitirmesi asla istemediğimiz gibi sosyal anlamda hiç kimsenin olumsuzluk yaşamasını da dilemeyiz" şeklinde açıklamalarda bulundu.

Türkiye'de satılan beyaz eşyanın yüzde 95'inin Türkiye'de üretildiğini söyleyen Güler, Türk sanayisine yapılan katkının dış ticaret rakamları ile gözler önüne serildiğini belirtti. Güler, "Beyaz eşya sektörü net ihracat fazlası veren bir sektördür. Ülkemizin cari açığına yapılan katkı ortadadır. 2018 ilk 9 ayda olumlu seyreden tek rakam ihracattır. Ancak burada da ihracat artış hızının azaldığını gözlemliyoruz." dedi ve "Üretim rakamı ise negatif seyretmektedir. 2018 itibariyle dayanıklı tüketim malları sanayi üretim endeksi, genel sanayi üretim endeksinin yaklaşık 10 puan altında seyretmektedir. Bu durum orta vadede istihdam açısından endişe vericidir " diyerek sözlerine devam etti.


Beyaz eşyanın enflasyon üzerinde yüzde 1,5-2 puan gibi bir etkisi olduğu, tüketici enflasyonunun endeksinin yüzde 24 ancak üretici enflasyon endeksinin yüzde 46 seviyelerinde olduğu, bunun kısa bir süre sonra tüketici enflasyonunu daha da artırıcı etki yapacağı, beyaz eşya kaynaklı enflasyon artışının sektör tarafından hiç arzu edilmediği belirtilmiştir.

Güler, "Bu durumda iç pazar verilerinde düzelme değil daha da bozulma beklenebilir. Bir de, ithal enflasyonu meselesi mevcuttur. Beyaz eşya sektörü başta çelik sac olmak üzere çeşitli hammaddeleri ithal etmektedir. Dolayısıyla büyük oranda döviz kuru ve kredi maliyetlerindeki artış sebebiyle oluşan ithal enflasyonu önümüzdeki günlerde fiyatlar üzerinde baskı oluşturmaya devam edebilir. Bunların sonucunda talep daralması yaşanması olasıdır. Ancak bu iki yönlü bir bıçaktır. Talep ister istemez üretim birim maliyetlerini etkilemektedir. Üretim birim maliyetleri ise sektörün en önemli gücü olan ihracat rekabeti açısından bizi çok yakından ilgilendirmektedir. Tüm bu bulgular bizi, beyaz eşya sektörünün ihracat gücüne rağmen, gelişimi garanti altında olan bir sektör olarak görülmemesi gerektiği sonucuna getirmektedir." diyerek sözlerini sürdürdü.  

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

TURFOOD 3. Gıda Fuarı 2-4 Nisan'da Bursa'da

18.02.2020 - BURSA

Network Fuarcılık, 2020 yılının ilk fuarını, 2-4 Nisan tarihleri arasında TURFOOD 3. Gıda Fuarı'yla gerçekleştirecek.... Devamı

Sektörlerde 'salgın' revizyonu

18.02.2020 - İSTANBUL

Koronavirüs salgını sonrası Çin'de üretim sekteye uğrarken, Türk firmalar ise boşluğu doldurmak için harekete geçti. Rotanın Uzak Doğu'dan Türkiye'ye çevrilmesiyle tekstilden gıdaya birçok sektör talep artışını karşılamaya çalışıyor.... Devamı

Kıvanç: Tekstil ve konfeksiyon sektörü istihdam deposu

18.02.2020 - ADANA

Adana Sanayi Odası Başkanı Kıvanç "Tekstil ve konfeksiyon sektörü 2019 yılını 1 milyon 2 bin 690 istihdama ulaşarak yüzde 46 artış gerçekleştirdi. 10 yılda toplam 313 bin 136 ilave istihdam sağladı." dedi.... Devamı

"Esnafın, zincir marketle rekabeti için özel bir model geliştiriyoruz"

17.02.2020 - ANKARA

Esnaf, Sanatkârlar ve Kooperatifçilik Genel Müdürü Erkan, "Esnafın zincir marketle rekabet edebilmesi için özel bir model üzerine çalışıyoruz" dedi. ... Devamı

Perakendeciler, sürdürülebilir gelecek için çözüm arıyor

17.02.2020 - ANTALYA

Türkiye Perakendeciler Federasyonu, yerel perakendecilerin yaşadığı ortak sorunlara ortak çözümler geliştirebilmek amacıyla konferans düzenledi.... Devamı