ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

İlkay Kağıtçılık Başarı Hikayesi

İlkay Kağıtçılık Tic. A.Ş.

1977 yılında İstanbul'da kurulan, 2000 yılında yapışkan kağıt ve bant sanayine yönelik üretime başlayan, ambalaj, kağıt otomotiv, tekstil, yapı elemanları ve beyaz eşya vb. sanayi ile yan sanayi unsurlarına hizmet veren İlkay Kağıtçılık, sektörünün önde gelen başarılı kuruluşları arasında yer almaktadır.Devamı

Türkiye, 2016 yılında 175 milyon dolarlık baharat ihraç etti

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

29.06.2017 Perşembe - İZMİR

Türkiye, 2016 yılında 175 milyon dolarlık baharat ihracatı yaparken, bu ihracatın yüzde 79'unu oluşturan 137 milyon dolarlık kısmını Egeli ihracatçılar gerçekleştirdi.

 

Anadolu topraklarında yetişen otlar ve baharatlar, dünyanın 150 ülkesinde hem insanlara şifa kaynağı oluyor, hem de dünya mutfaklarında hazırlanan yemeklere tat ve lezzet katıyor. Türkiye, 2016 yılında 175 milyon dolarlık baharat ihracatı yaparken, bu ihracatın yüzde 79'unu oluşturan 137 milyon dolarlık kısmını Egeli ihracatçılar gerçekleştirdi. ABD ise 27 milyon 887 bin dolar ile en fazla baharat ihraç edilen ülke konumunda. Türkiye'nin baharat ihracatı 2015 yılında ise 153 milyon dolar olmuştu. Baharat ihracatı bir önceki yıla göre yüzde 14 artış gösterdi. Dünya genelinde sağlıklı beslenmenin yükselen değer oluşu Türk baharatlarına olan ilgiyi her geçen gün arttırıyor. Baharat ihracatında ilk iki sırada kekik ve defne yer alıyor. Türkiye, defne ve kekik üretiminde aynı zamanda dünya lideri. Türkiye, yemeklere lezzet katan kekik ihracatından 2017 yılında 60 milyon 750 bin dolar döviz elde etti. Kekik ihracatını, yemeklere tat veren başka bir baharat defne yaprağı izledi. Türkiye, 2016'da defne yaprağı ihracatından 40 milyon 169 bin dolar kazandı. Özellikle et yemeklerinin vazgeçilmezi olan kimyon, baharat ihracatında listenin üçüncü basamağında yer buldu. Türkiye, 2016 yılında 11 milyon 138 bin dolarlık kimyon ihraç etmişken, 2017'de yüzde 106'lık rekor artışla 23 milyon 20 bin dolarlık kimyon ihraç etme başarısı gösterdi. Soğuk algınlığına karşı en çok tükettiğimiz şifa kaynağı olan adaçayı ihracatı ise 7 milyon 713 bin dolar oldu.

Baharat ihracatında ABD zirvede

Türkiye'nin baharat ve şifalı otlar ihracatında ABD lider durumda. 2015 yılında 22 milyon 162 bin dolarlık baharat ve odundışı orman ürünleri satılan ABD'ye ihracat 2016'da yüzde 26 artış gösterdi. ABD'ye yapılan baharat ve odundışı orman ürünleri ihracatının yüzde 91'ini Ege İhracatçı Birlikleri üyeleri gerçekleştirdi. Bu başarıda Ege İhracatçı Birlikleri'nin 1998 yılından bu yana Türkiye Milli Katılım Organizasyonu'nu düzenlediği ABD'nin en büyük gıda fuarları arasında yer alan Summer Fancy Food Show Fuarı'nın büyük payı var. ABD'ye ihracatta 13 milyon 145 bin dolarlık tutarla kekik ilk sırada yer alırken, kimyon ihracatı 4 milyon 506 bin dolar, anason 4 milyon 444 bin dolar, defne yaprağı 2 milyon 880 bin dolar ile ihracatta pay aldı.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İhracat iklimindeki iyileşme yavaşlayarak devam ediyor

17.06.2019 - İSTANBUL

Türkiye imalat sektörünün ana ihracat pazarlarındaki faaliyet koşullarını ölçen öncü gösterge olan İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İhracat İklimi Endeksi, geçen ay 51,9 seviyesinde gerçekleşti. Endeks nisan ayında 52,2 seviyesindeydi.... Devamı

İhracatçılara kambiyo vergisi muafiyeti

17.06.2019 - ANKARA

Sanayi sicil belgesi sahibi işletmeler ve ihracatçı birliklerine üye ihracatçılardan kambiyo vergisi alınmayacak. ... Devamı

Kırmızı et ithalatı yüzde 233 arttı

14.06.2019 - ANKARA

Et ve Süt Kurumu'nun raporuna göre, kırmızı et ithalatı 2018'de miktar bazında yüzde 233 artarken değer bakımında yüzde 106 oranında artış gösterdi.... Devamı

Müteahhitler yurtdışından 1.3 milyar dolarlık proje aldı

13.06.2019 - ANKARA

Ticaret Bakanlığı verilerine göre müteahhitlik hizmetlerinde 2019 ilk çeyreğinde üstlenilen projelerin toplam tutarı 1 milyar 287 milyon dolar oldu. ... Devamı

Ege İhracatçı Birlikleri'nden "dış ticaret 4.0" için 4 yeni adım

13.06.2019 - İZMİR

Eskinazi, "Bu hedefe ulaşmak adına yeni hizmetler devreye aldık. Tüm kurum ve kuruluşlar ihracatın kolaylaştırılması, ihracatçının desteklenmesi için seferber olmuşken biz de hizmetlerimizin kalite seviyesini yukarılara çıkarıyoruz." dedi. ... Devamı