ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Oğuzbey Dayanıklı Tüketim Başarı Hikayesi

Oğuzbey Dayanıklı Tük. Mal. San. Tic. A.Ş.

BEYSAN Oturma Grupları, Oğuzbey Dayanıklı Tüketim Malları San. ve Tic. A.Ş. tarafından, 1998 yılında Bolu 1.Organize Sanayi Bölgesi'nde üretilmeye başlanmıştır. 31.12.2000 tarihinde İstanbul, Beylikdüzü, Tüyap Fuarı yakınlarındaki tesislerine taşınan Oğuzbey, ürün yelpazesini sürekli genişleterek, yüksek kalite ve hizmet anlayışıyla faaliyetlerini sürdürmektedir.Devamı

Türk otomotiv yan sanayicilerinin yatırımda yeni adresi; Doğu Avrupa

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

07.12.2018 Cuma - İSTANBUL

Otomotiv yan sanayicisinin yeni yatırım adresi Doğu Avrupa oldu. Bursa ve Kocaeli merkezli çok sayıda otomotiv yan sanayi üreticisi başta Romanya olmak üzere Doğu Avrupa ülkelerine yatırım yaptı.



Avrupalı otomotiv devleri Doğu Avrupa'daki yatırımlarını artırınca, Türk otomotiv tedarikçileri ve yan sanayiciler de bölgede birer birer yatırım yapmaya başladı. 
Renault, Ford gibi büyük ana sanayilerle çalışan çok sayıda Türk firması Polonya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan gibi ülkelere giderek ana sanayilerin yakınlarında konuşlandı. Türk firmaları rekabetçi yapıları ile Doğu Avrupa'da tutundular.

Öte yandan Avrupalı üreticiler son yıllarda AB içinden alım yapmaya yönelirken, müşterilerini kaybetmek istemeyen Türk otomotiv tedarikçileri bu yolla sorunu aştılar. Türk otomotiv yan sanayi üreticileri Doğu Avrupa'da üretim yapmayı Avrupa pazarına nüfuz etmek için bir basamak olarak da değerlendiriyor. Bu durum otomotiv endüstrisinin Doğu Avrupa'ya yaptığı ihracatta da dikkat çekiyor. Ülkeler arasında en çok tercih edilen ise Romanya. Öte yandan bu yılın 11 ayında otomotiv endüstrisinin Doğu Avrupa ülkelerine ihracatında belirgin artışlar gözlendi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre Polonya ve Slovenya'ya yapılan ihracatta 1 milyar dolar sınırı aşıldı. Geçen yılın aynı dönemine göre Polonya'ya yapılan ihracatta yüzde 24, Slovenya'ya yapılan ihracatta ise yüzde 33.5 artış kaydedildi. Sektörün Romanya'ya ihracatı yüzde 30 artışla 823 milyon dolar olurken, Macaristan'a ise 383 milyon dolar ve yüzde 32 artış kaydedildi. Bulgaristan'a Türkiye'den yapılan otomotiv endüstrisi ihracatı bu yılın 11 ayında yüzde 17.63 artış göstererek 222 milyon dolara ulaştı.

Ana sanayiler Türk firmaları davet etti

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Alper Kanca, Avrupa'daki müşterilerin büyük kısmının son 15 yıldır eski Doğu Avrupa ülkelerinde ciddi yatırımlar yaptığını hatırlatarak yan sanayilerini de bu ülkelere yatırım yapmaya çağırdıklarını kaydetti. Son yıllarda özellikle Polonya, Macaristan, Slovenya, Slovakya ve Romanya'nın yatırımlarda öne çıktığını ifade eden Kanca, şunları kaydetti: "Biz Polonya'ya uzak kaldık. Slovenya, Slovakya, Macaristan ve özellikle Romanya ile müşterilerimiz ilgilenmemizi ve oralara yatırım yapmamızı istediler. Özellikle Romanya'ya giden çok miktarda Türk tedarikçisi oldu. Renault ve Ford'un tedarikçileri orada yıllardan beri üretim yapıyor. Birkaç yıldır bu süreç hız kazandı. Bunun iki nedeni var. Birincisi, Türk firmaları daha rekabetçi, daha iyi yönetiliyor, Türk otomotiv tedarikçileri müşterinin fiyat, kalite, zamanında teslimat gibi isteklerini daha iyi yerine getiriyorlar. Yabancı firmalar Türkleri yanlarında görmek istiyorlar. İkincisi de son birkaç yıldır Türkiye algısına yönelik endişelerden dolayı yurt dışındaki müşterilerimiz yeni projelerde daha çok Avrupa Birliği sınırları içinde üretim yapmamızı istediler" dedi.

'Yurtdışı yatırımları, firmaları Türkiye'de kalıcı yapıyor'

Türk otomotiv sanayicilerinin yurt dışında yatırım yapmalarının olumsuz değerlendirilmesinin doğru olmayacağını dile getiren Kanca, "Bu üzüntü verici bir şey mi? Evet. Türkiye'de daha fazla yatırım yapmalıyız, Türkiye'de sanayileşme artmalı, daha fazla istihdam imkanı sağlamalıyız. Gönlümüz bunu istiyor. Ama üyelerimiz yurt dışında yatırım yapıyorlarsa bunu da kötü bir şey olarak düşünmemeliyiz. Yurt dışında yapılan bu yatırımlar üyelerimizi Türkiye'de kalıcı hale getiriyor, Türkiye'de sürdürülebilir bir şekilde devam etmelerini sağlıyor. Bu eleştirilecek bir şey değil. Tam tersine biz bunun örneklerini Alman, Fransız, İtalyan firmalarında görüyoruz. Onlar da dünyanın dört bir tarafında fabrikalar açıyorlar. Büyümek artık böyle mümkün. Tek bir lokasyonda kalmak yetmiyor. O nedenle bunu olumlu görmemiz gerekiyor."

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

TURFOOD 3. Gıda Fuarı 2-4 Nisan'da Bursa'da

18.02.2020 - BURSA

Network Fuarcılık, 2020 yılının ilk fuarını, 2-4 Nisan tarihleri arasında TURFOOD 3. Gıda Fuarı'yla gerçekleştirecek.... Devamı

Sektörlerde 'salgın' revizyonu

18.02.2020 - İSTANBUL

Koronavirüs salgını sonrası Çin'de üretim sekteye uğrarken, Türk firmalar ise boşluğu doldurmak için harekete geçti. Rotanın Uzak Doğu'dan Türkiye'ye çevrilmesiyle tekstilden gıdaya birçok sektör talep artışını karşılamaya çalışıyor.... Devamı

Kıvanç: Tekstil ve konfeksiyon sektörü istihdam deposu

18.02.2020 - ADANA

Adana Sanayi Odası Başkanı Kıvanç "Tekstil ve konfeksiyon sektörü 2019 yılını 1 milyon 2 bin 690 istihdama ulaşarak yüzde 46 artış gerçekleştirdi. 10 yılda toplam 313 bin 136 ilave istihdam sağladı." dedi.... Devamı

"Esnafın, zincir marketle rekabeti için özel bir model geliştiriyoruz"

17.02.2020 - ANKARA

Esnaf, Sanatkârlar ve Kooperatifçilik Genel Müdürü Erkan, "Esnafın zincir marketle rekabet edebilmesi için özel bir model üzerine çalışıyoruz" dedi. ... Devamı

Perakendeciler, sürdürülebilir gelecek için çözüm arıyor

17.02.2020 - ANTALYA

Türkiye Perakendeciler Federasyonu, yerel perakendecilerin yaşadığı ortak sorunlara ortak çözümler geliştirebilmek amacıyla konferans düzenledi.... Devamı