ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Metalurji Grubu Başarı Hikayesi

Metalurji Grubu

1992 yılında Ankara'lı sanayicilere hizmet vermek amacıyla kurulan, 24 saatlik çalışma sistemi ile yıllık 4.000 ton ısıl işlem kapasitesi bulunan, Metalurji Grubu; proses takibinde zaman-sıcaklık diyagramı, zengin laboratuvar ekipmanlarıyla sadece Ankara'da değil ülke çapında müşteri potansiyeline sahip olmuştur.Devamı

"Türk markaları artık dünyanın ilk 100 şirketi arasında yer almalı"

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

05.12.2018 Çarşamba - İSTANBUL

Dünya Pazarlama Zirvesi'nde konuşan İTO Başkanı Şekib Avdagiç, Türkiye'yi başarıyla temsil eden birçok markanın olduğunu ve bu markaların zirvelerde olmasını istediklerini söyledi.

 

Pazarlama gurusu Philip Kotler'in öncülüğünde 7 yıl önce kurulan Dünya Pazarlama Zirvesi (World Marketing Summit /WMS), Japonya, Kanada, Bahreyn, Hindistan gibi dünyanın çeşitli ülkelerinin ardından İstanbul Ticaret Odası (İTO) ev sahipliğinde İstanbul'da düzenlendi.

Haliç Kongre Merkezi'nde gerçekleştirilen ve küresel pazarlama profesyonellerinin en prestijli platformlarından biri olarak kabul edilen Dünya Pazarlama Zirvesi'nin teması, 'Pazarlamanın geleceği İstanbul'da tasarlanıyor' olarak belirlendi.

3 binden fazla kişinin katıldığı Dünya Pazarlama Zirvesi'nde konuşan İTO Başkanı Şekib Avdagiç konuşmasında İstanbul iş dünyası için tarihi bir gün yaşandığını belirterek, "Bu kadim şehirde, en az bu şehrin tarihi kadar eski olan pazarlamanın sadece geleceğini konuşmuyor, aynı zamanda geleceğini tasarlıyoruz" dedi. "En iyi ürüne sahip olsanız bile, eğer onu insanlara anlatacak, onunla bir değer kazanacaklarına inandıracak pazarlama yaklaşımınız yoksa, aslında siz o ürüne sahip değilsinizdir" ifadesini kullanan Avdagiç, "Değerlerinizi bir marka olarak zihinlere yerleştirecek olan şey pazarlama sanatıdır. İşte İstanbul bunu, yüzlerce yıldır değil, binlerce yıldır başarıyla yapıyor. Peki, İstanbul bunu nasıl başardı? Bana göre bunun iki sebebi var. Birincisi İstanbul, Batı'nın en doğusundaki, Doğu'nun en batısındaki bir gizemli şehir olarak Doğu'nun tılsımını, Batı'nın modern ve yenilikçi tarafını tam bir ahenkle sentezleyebiliyor. İkincisi, İstanbul diğer şehirlerden farklı bir özelliğe sahip olması" diye konuştu.

Avdagiç, dijitalleşmeden pazarlamanın da radikal bir şekilde etkilendiğini belirterek, son 20 yılda konvansiyonel sanayinin yeni bir marka çıkaramadığına işaret etti. Amaçlarının ekonominin her sektöründen, yeni markaların çıkmasını sağlamak olduğunu ifade eden Avdagiç, şunları kaydetti: "Küresel marka değeri endekslerine baktığımızda maalesef, sıralamaya giren şirketlerimiz yok. Türkiye'yi başarıyla temsil eden birçok markamız var. Ama biz bu markaların zirvelerde olmasını istiyoruz. Bize göre Türkiye'nin artık dünyanın ilk 500 şirketi arasında değil, ilk 100 şirketi arasında da markaları olmalıdır. Çünkü bu şehirden yükselen her marka, İstanbul'a da, Türkiye'ye de büyük değer katacaktır."

Kotler: Dijital insanlara ihtiyacınız olacak

Pazarlama gurusu Profesör Philip Kotler de konuşmasında "Marka aktivizmi" kavramının önemine değinerek, "Dünyada artık daha fazla şirket, başlatacakları markanın bir amacı olması gerektiğine inanıyor. Yalnızca bir marka adı oluşturmak yeterli olmuyor. Bir amaç oluşturarak başlıyorlar. Markanın yalnızca o amaca hizmetle etmekle sınırlı değil, aktif olmasını, insancıl ve topluma değer verdiğinin bilinmesi isteniyor" dedi. Toplumun şirketlerin sosyal bir amaç gütmesini istediğini belirten Kotler, şirketlerin hayran kitlesini yaratması halinde, hayranların marka için gerekli olan pazarlamayı yapacağını anlatarak, "Sizler, gittikçe daha fazla 2000'li yıllarda doğan insanları işe alacaksınız. Çünkü dijital insanlara ihtiyacınız var. Dijital kişiler kolay bulunmuyor. Yeni nesil, yaptıkları işte kendilerini iyi hissetmek istiyorlar. Eğer 2000'li yıllarda doğan nesillerle rekabet edecekseniz bir amacınız olması gerekiyor"

World Marketing Summit etkinliğinde konuşan ünlü isimlerden biri de İlber Ortaylı oldu.

Dünya havalimanlarında Türk markaları olmalı

Modern pazarlamanın duayeni olarak anılan ünlü pazarlama Profesörü Philip Kotler'in kurucu olduğu Dünya Pazarlama Zirvesi ilk kez İstanbul'da İTO ev sahipliğinde düzenlendi. Philip Kotler ve İTO Başkanı Şekib Avdagiç, Türk markalarını değerlendirdi. Kotler, "İstanbul'a geldiğimde havalimanında birçok İtalyan markasını gördüm. Bu Çin'deki bir havalimanı da olabilirdi. Dünya havalimanlarında Türk markaları olması lazım" dedi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Güven, hizmette arttı, perakende ve inşaatta geriledi

24.04.2019 - ANKARA

Nisan ayında hizmet sektörü güveni yüzde 1,9 artarken; perakende ticaret ve inşaatta güven sırasıyla yüzde 0,1 ve yüzde 0,3 geriledi.... Devamı

Reel kesim güveni Nisan'da arttı

24.04.2019 - ANKARA

Nisan ayında reel kesim güveni 3,4 puan artarak 105,5 oldu.... Devamı

Geleceğin ihracatçıları EVTEKS'i açtı

24.04.2019 - İSTANBUL

İstanbul Uluslararası Ev Tekstili Fuarı 120 ülkeden 50 bini yabancı 120 bin alıcının katılımı ile başladı. ... Devamı

Tüketici güveni Nisan'da arttı

22.04.2019 - ANKARA

Tüketici güveni Nisan ayında yüzde 6.9 arttı ve 63.5 değerini aldı.... Devamı

ÇAYKUR, tanıtım için 81 ilde çay tadım satış mağazası kuracak

19.04.2019 - RİZE

ÇAYKUR, tanıtım, bilinirlik ve satışların artırılması için 81 ilde çay tadım ve satış mağazası kuracak.... Devamı