ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Serpa Kozmetik Başarı hikayesi

Serpa Kozmetik-Ecza Malz. San. ve Tic. Ltd. Şti.

1997 yılının Nisan ayında kurulan, 2007 yılında 5.000 m² kapalı alanlı hizmet binasına taşınan Serpa Kozmetik, genç ve dinamik bir ekiple; güvenilir firma, dürüst satıcı, sistemli çalışma ve iyi hizmet anlayışı ile yükselen bir çıkış trendi yakalamıştır...Devamı

Türk çayı 85 ülkeye satıldı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

12.12.2016 Pazartesi - İSTANBUL

Türkiye'den ocak-ekim döneminde 85 ülkeye çay ihracatı gerçekleştirildi. Söz konusu dönemdeki çay ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,5 artarak 24 milyon doları geçti.

Türkiye'den ocak- ekim döneminde 85 ülkeye çay ihracatı gerçekleştirildi. Söz konusu dönemdeki çay ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,5 artarak 24 milyon doları geçti.

Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği (DKİB) kayıtlarından derlenen bilgiye göre, ocak-ekim döneminde çay ihracatı miktar bazında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4 artarak 5 milyon 558 bin 485 tona çıktı. İhracattan elde edilen gelir ise yüzde 12,5 artarak 24 milyon 71 bin 508 dolar oldu.

Çay ihracatında 1 milyon 908 bin 659 tonla Belçika birinci sırada yer aldı, bu ülkeyi 815 bin 339 tonla Suriye, 559 bin 883 tonla Almanya izledi.

DKİB Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan,  çayın Türkiye'nin en önemli tarımsal ürünlerinden olduğunu söyledi.

Çayın, Doğu Karadeniz ihracatında da önemli yere sahip olduğuna işaret eden Gürdoğan, "Her geçen gün ihracatı artarak gelişen çay rakamlarına baktığımız zaman 1 Ocak ve 30 Ekim tarihleri arasında yılın 10 ayının ihracatında yüzde 12,5 artış yaşanmıştır. Bir önceki yılın 10 ayında 5 milyon 351 bin 268 ton karşılığı 21 milyon 389 bin 871 dolar çay ihraç edilmişti. Bu yıl 85 ülkeye satılan çaydan 24 milyon 71 bin 508 dolar gelir elde edildi." ifadelerini kullandı.

Gürdoğan, çay üretiminin daha çok iç piyasa odaklı olduğunu, buna rağmen çay ihracatında son yıllarda dış piyasalardaki tercihler doğrultusunda önemli oranda artış yaşandığını dile getirdi.

İhracatın Belçika ve Almanya ağırlıklı olduğunu kaydeden Gürdoğan, "Burada da en önemli etken, ihraç edilen Türk çayının bu ülkelerde yaşayan Türk nüfus tarafından yoğun şekilde tercih edilmesidir. Beklentimiz Türk çayı tüketiminin bütün dünya ülkelerinde yaygınlaşmasıdır. Çünkü Türk çayı, birçok ülke çayına göre doğallık bakımından da ön plana çıkmış bir üründür." diye konuştu.

"Çay ihracatında tüketim alışkanlıkları önemli"

Gürdoğan, çay ihracatında tüketim alışkanlıklarının önemli olduğuna dikkati çekerek, "Ülkemizde çayın daha çok Türk insanının tüketim alışkanlıkları ekseninde üretilmesi, her ülke alışkanlıklarına özel üretim tekniklerinin kullanılmamasından dolayı ihracatı kısıtlı kalmaktadır. Özellikle burada firmalarımızın diğer ülke alışkanlıkları paralelinde ürün üretimine yönelmeleri gerekmektedir." dedi.

Türkiye'den 85 ülkeye çay satıldığını anlatan Gürdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Hedeflediğimiz çay ihracatındaki artışta en önemli neden, dünya piyasalarındaki her ülkenin tüketim tercihlerine uygun ürün üretebilmektir. Ülkemizde çay daha çok Türk insanı tüketim alışkanlıklarına göre üretiliyor. Oysa ki her ülkede tüketim alışkanlıkları farklılık arz ediyor. Her ülkenin tüketim alışkanlıkları ölçeğinde ürün üretildikçe ve tanıtım faaliyetleri artırıldıkça çay ihracatının da aynı paralelde artacağına inanmaktayız."

Gürdoğan, Doğu Karadeniz'e gelen Arap turistlerin de Türk çayına yoğun ilgi gösterdiğini belirterek, "Ortadoğu'ya, Suudi Arabistan'a yönelik ihracatımızda önemli oranda artış oldu" şeklinde konuştu.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Türk otomotiv sektörü Almanya'da farkındalık yarattı

22.04.2019 - KOCAELİ

Otomotiv sektöründe Türk-Alman iş birliğinin boyutlarını daha ileri bir noktaya taşımak amacıyla Almanya'da iki ayrı yuvarlak masa toplantısı düzenlendi.... Devamı

150 ülkeye 279 milyon dolarlık meyve suyu ihracatı

22.04.2019 - İZMİR

Meyve suyu ihracatının, 2018'de su ve gazlı içecekler ihracatı ile turşu ihracatını geçerek birinci sıraya yükseldiği bildirildi.... Devamı

Ev tekstilcileri modanın merkezi İtalya'da alıcılar ile buluştu

18.04.2019 - BURSA

International Observatory Fuarı'na Sektörel Ticaret Heyeti gönderen UTİB, İtalya, Avrupa ve Amerika'dan gelen alıcılar ile Türk firmalarını buluşturdu.... Devamı

Gemi ve yat ihracatı ilk çeyrekte yüzde 50 arttı

18.04.2019 - İSTANBUL

Gemi ve yat ihracatı ilk çeyrekte yüzde 50 artarak, 268 milyon dolar olarak gerçekleşti. ... Devamı

Demir-çelik ithalatına gümrük düzenlemesi

18.04.2019 - ANKARA

Dünya Ticaret Örgütü üyesi olmayan ülkelerden demir-çelik alımına yüzde 30 gümrük vergisi getirildi.... Devamı