ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Profen Başarı Hikayesi

Profen İletişim Teknolojileri ve Hiz. San. Tic. A.Ş.

Girişimci genç mühendislerin kurduğu Profen, uydu haberleşme teknolojileri alanında dünya çapında marka olma yolunda olanca hızıyla ilerlemektedir...Devamı

Tüketici Teknolojisi Pazarı Yüzde 1,8 Büyüdü

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

31.08.2009 Pazartesi - İSTANBUL

Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı ikinci çeyrekte, geçen dönem açıklanan ekonomik önlem paketlerinin etkisiyle pozitif eğilim gösterdi.


 
Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, bu yılın ikinci çeyreğinde geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 1,8 büyüyerek 3,8 milyar lira ciro elde etti.

GfK Araştırma Grubu'nun iş birimi GfK Retail and Technology (GfK TEMAX), "tüketici elektroniği (LCD TV, MP3 çalar vs.), görüntüleme (fotoğraf makinesi, kamera vs.), büyük beyaz eşya (bulaşık mak., buzdolabı vs.), küçük ev aletleri (fritöz, blender, süpürge vs.) , bilgi teknolojileri (bilgisayar vs.), telekom (cep telefonu vs.), ofis ekipmanlarından (yazıcı vs.) olmak üzere 7 gruptan oluşan tüketici teknolojisi ürünlerini pazarının 2009 ilk yarı sonuçlarını açıkladı.

Araştırmaya göre, son iki çeyrekte art arda keskin düşüşler yaşayarak, 2009'un ilk çeyreğinde en düşük seviyesine ulaşan Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı ikinci çeyrekte, geçen dönem açıklanan ekonomik önlem paketlerinin etkisiyle pozitif bir eğilim gösterdi.

Beyaz eşya, bilgi teknolojileri, ofis ekipmanları gibi lider sektörlerde vergi indirimlerini kapsayan paket etkisini artış yönlü gösterirken, ikinci çeyrekte toplam tüketici pazarı geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 1,8 büyüyerek 3,8 milyar liralık değer elde etti.
Bu yılın ilk yarısında ise pazar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,2 düşüşle 6,8 milyar lira ciro kaydetti.

Beyaz eşyada yüzde 27,2 büyüme

Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarında ilk dikkat çekici iyileşme, ikinci çeyrekte görülürken, yükseliş trendini yüzde 27,2 büyüme sergileyen büyük beyaz eşya sektörü tetikledi. Diğer pozitif performans ise 2008 yılının aynı dönemine göre yüzde 2,1 artış gösteren ofis ekipmanlarından geldi. Küçük elektrikli ev aletleri, bilgi teknolojileri ve telekom sektörleri sırasıyla yüzde 1,5, yüzde 4,4 ve yüzde 7,9 düşüşlere rağmen son iki çeyrek döneme göre daha iyi bir performans sergiledi.
Tüketici elektroniği ve görüntüleme pazarı ise yüzde 19,7 ve yüzde 28,6 düşüş kaydetti.

Küçük elektrikli ev aletleri

Küçük elektrikli ev aletleri de ikinci çeyrekte tüm tüketici teknolojileri sektörleri arasında yüzde 1,5 oranıyla en az küçülmeyi sergileyen sektör oldu ve 340 milyon lira ciro elde etti. Anneler Günü etkisinin en fazla hissedildiği bu sektör, bütün gıda ve içecek hazırlayıcı ürün gruplarında (fritözler, el blenderi, el mikseri, doğrayıcılar, mutfak robotları ve sıcak içecek hazırlama makineleri) iki haneli büyümeler sergiledi. Sektörün üçte birini oluşturan elektrik süpürgeleri ise yüzde 6 büyüme gösterdi.

Vergi indirimleri, bilgi teknolojilerine de yaradı

Masaüstü bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar gibi bilgi teknolojileri sektöründe de vergi indirimlerinin pozitif etkileri gözlendi.

Bu çeyrekte, okulların kapanması ve Haziran ayı sonuna kadar geçerli olan KDV indirimi uygulaması bilgi teknolojileri satışlarının düşüşünü biraz frenledi ve sektör geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 4,4 küçülerek 665 milyon lira elde etti. Yarıyıl bazında karşılaştırma yapıldığında ise sektör yüzde 14.8 küçülerek 1,3 milyar lira ciro elde etti. İlk altı ayda iki haneli düşüşe rağmen bilgi teknolojileri sektörü, tüketici teknolojisi ürünleri pazarında yüzde 19,7 ile ikinci büyük segment oldu.

Telekomda iyileşme sinyalleri

Son dört çeyrek dönem boyunca keskin düşüşler sergileyen telekom sektörü bu yılın ikinci çeyreğinde, geçen yılın aynı çeyreğine oranla tek haneli bir düşüş oranı (yüzde 7,9) ile nispi denebilecek bir iyileşme gösterdi ve 710 milyar lira ciro elde etti.

Sektörün 2009 yarı yıl performansı, geçen yarı yıl gösterdiği performans ile kıyaslandığında yüzde 21,5 düşüşle 1,3 milyar lira değerine ulaştı.

Akıllı telefonların pazarındaki yükseliş trendi bu çeyrekte de devam etti. Dokunmatik ekranlı modeller, popülaritesini arttırdı ve bu dönemdeki akıllı telefon satışlarının yarısından fazlasını oluşturdu. Öte yandan 3G teknolojisiyle bu payın artması bekleniyor.

Dijital kameralarda düşüş var

2008 performansının tam aksine görüntüleme pazarı da 2009'un ikinci çeyreğinde en kötü performansını sergiledi. Buna göre ikinci çeyrekte pazar geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 28,6 düşüşle 68 milyar lira elde etti ve 2009 yarı yılını geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 26,9 düşerek 120 milyar lira ile tamamladı.

Sektörün ana ürün grubu olan dijital fotoğraf makineleri düşüş trendini sürdürdü.Görüntüleme pazarında olduğu gibi, tüketici elektroniği pazarı da zayıf bir ikinci çeyrek geçirdi ve yüzde 19,7'lik bir düşüşle 509 milyar lira ciroya ulaştı.

Sektör, 2009 yarı yılında geçen senenin aynı dönemine göre, yüzde 21,1 düşüşle 991 milyar lira ciro kazandı. Sektörün lokomotif ürünü LCD TV adetsel bazda iki haneli büyüme oranları göstermeye devam ederken, "fiyat erozyonu" sebebiyle aynı performansı cirosal olarak gösteremedi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri Ortadoğu sofralarını süsleyecek

14.12.2018 - İZMİR

İhracatta 2023 hedeflerine en yakın sektör konumunda olan Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, Ortadoğu pazarını radarına aldı. Ortadoğu sofralarını Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri süsleyecek. ... Devamı

Mobilya İhtisas OSB üretim üssü olacak

14.12.2018 - BURSA

Türkiye'nin ilk Mobilya İhtisas Organize Sanayi Bölgesi'nde inşaatlar tüm hızıyla sürüyor. Mobilya İhtisas OSB'de fabrika sayısı yılsonunda 90'a, çalışan sayısı da 7 bine yükselecek. ... Devamı

Meyve ihracatçısı Uzakdoğu'ya odaklandı

14.12.2018 - BURSA

Bursa Siyah İnciri'ni bu yıl ilk kez Hong Kong'da tanıtan ihracatçıların hedefinde Güney Kore, Çin, Japonya, Tayvan gibi katma değerli Uzakdoğu pazarları bulunuyor.... Devamı

Türk Akımı ve Akkuyu Nükleer Santrali lojistik ihtiyacı artıracak

13.12.2018 - İSTANBUL

Nakliyeciler, 2023'te iki ülke arasında 100 milyar dolarlık ticaret hedefine ulaşmak için lojistikteki sıkıntıların acilen çözülmesi gerektiğini söyledi.... Devamı

Merkez Bankası faiz kararını açıkladı

13.12.2018 - İSTANBUL

TCMB yılın son toplantısında faizlerde değişikliğe gitmedi. ... Devamı