ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

BT Isı Sistemleri Başarı Hikayesi

BT Isı Sistemleri Isı Endüstrisi

BT, 1991 yılında kurulan BT ISI SİSTEMLERİ ile yola çıkmış ve 1974'ten bugüne ısı sektöründe yer alan tecrübeli personeli ile hızla gelişimini sürdürerek, günümüzde anahtar teslimi ısı santralleri kuran bir grup şirket olmuştur... Devamı

Tonaj Sınırının Aşılmasının Karayollarına Yıllık Maliyeti 2 Milyar TL

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

26.05.2009 Salı - İSTANBUL

Aydın, Kara Ulaştırması Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Nesip Kemaloğlu ile birlikte Kazan'daki Ağırlık ve Boyut Kontrol İstasyonunda basın mensuplarına konuya ilişkin bilgi verdi.

Araçların tonaj sınırını aşmasının karayollarının zarar görmesine neden olduğunu belirten Kara Ulaştırması Genel Müdürü Talat Aydın, karayollarına yıllık 1,5-2 milyar TL bakım parası harcandığını belirterek, tonaj ayarlarının yapılması durumunda bu rakamın 300 milyon TL'ye kadar düşeceğini kaydetti.
Aydın, Kara Ulaştırması Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Nesip Kemaloğlu ile birlikte Kazan'daki Ağırlık ve Boyut Kontrol İstasyonunda basın mensuplarına konuya ilişkin bilgi verdi.

Talat Aydın, sabit ve mobil istasyonlar ile seyyar kantarlarda yük ve yolcu taşıyan araçların ağırlık ve boyut ölçümlerinin yapıldığını belirtti.
Araç kapasitesinin aşılmasının trafik güvenliği, aracın yayacağı karbonmonoksit miktarı ve araç ömrü açısından olumsuz etki yarattığını ifade eden Aydın, şunları kaydetti:

"Diğer taraftan karayolunun alt yapısı belirli bir standarda sahip. Araçların tonaj sınırını aşması, karayollarının zarar görmesine neden oluyor. Ağırlık sınırı yüzde 10 fazlası olursa yolun ömrü yüzde 30 azalıyor. Karayollarına yıllık 1,5-2 milyar TL bakım parası harcanıyor. Eğer tonaj ayarları yapılırsa bu rakam 300 milyon TL'ye kadar düşer. Bu yüzden Türkiye'de yollar 2 yılda değil 20 yılda bir yenileniyor. Araçların tonaj ayarları çok önemli."

Ağırlık ve boyut kontrol istasyonlarının son bir kaç yılda bakımlı ve konforlu mekanlara dönüştürüldüğünü ifade eden Aydın, Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğünün "Reform Paketi" ile pek çok birimde de önemli değişikliklere imza atıldığını kaydetti.
Taşımacılığının yüzde 90'ını karayolu ile yapan Türkiye'de özellikle AB'ye uyum kapsamında kara ulaştırması alanında mesleki yeterlilik çalışmaları yapıldığını anlatan Aydın, sektörde 300 bin lisanslı firmaya bağlı 800 bin aracın bulunduğunu belirtti.
Aydın, reform sürecinde oluşturulan lisans sisteminden elde edilen gelirle de hurda araçların trafikten çekilmesinin finanse edildiğini söyledi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İşsizlik rakamları açıklandı

16.09.2019 - ANKARA

TÜİK, haziran ayı işsizlik oranını yüzde 13 olarak açıkladı. İşsizlik oranı bir önceki yılın aynı ayına göre 2,8 puan artış kaydederken Türkiye'deki toplam işsiz sayısı 4 milyon 253 bin oldu.... Devamı

Temmuz ayı yumurta ve süt üretim rakamları açıklandı

13.09.2019 - ANKARA

Türkiye İstatistik Kurumu, temmuz ayına ilişkin kümes hayvancılığı üretimi ve toplanan inek sütü miktarlarını açıkladı. Buna göre toplanan inek sütü miktarı yüzde 7,5, yumurta sayısı ise yüzde 5,3 artış kaydetti. ... Devamı

Cari denge temmuzda 1,16 milyar dolar fazla verdi

13.09.2019 - ANKARA

Türkiye'nin cari işlemler fazlası temmuzda 1 milyar 158 milyon dolar düzeyinde gerçekleşirken, 12 aylık cari işlemler hesabı 4 milyar 445 milyon dolar fazla verdi. ... Devamı

Sanayi üretimi verileri açıklandı

13.09.2019 - ANKARA

Sanayi üretimi, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 1,2 azalırken, bir önceki aya göre ise yüzde 4.3 arttı. ... Devamı

‘Bursa Siyahı'na ABD pazarının kapıları açılıyor

12.09.2019 - BURSA

ABD Ankara Büyükelçiliği Tarım Müsteşarı Strossman, Bursa siyah incirinin ihraç iznine ilişkin belgeleri Tarım ve Orman Bakanlığı'na gönderdiklerini, Bakanlığın istenen bilgileri iletmesinin ardından ABD'ye ihracatın başlayabileceğini söyledi.... Devamı