ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Turasan Şarap Başarı Hikayesi

Turasan Bağcılık ve Şarapçılık Tur. Tic. A.Ş.

Hasan Turasan’ın şaraba duyduğu aşk, Turasan Şarapçılık’a doğa ve tarihin dünyadaki en güzel buluşma yeri olan Kapadokya’da hayat verdi. Turasan Şarapçılık; üretimde bilgi, özen, teknoloji ve sürekli kalite anlayışı çerçevesinde bütün ürünlerinin kalitesini daha ilk üretim aşamasındayken belirliyor. Bu amaçla; üzümü taşıyan dallardan, şarapları sarmalayan etiket ve şişelere dek, bütün ürün yelpazesini kalite standartlarını korumak adına yoğun bir dikkatle takip ediyor... Devamı

Tonaj Sınırının Aşılmasının Karayollarına Yıllık Maliyeti 2 Milyar TL

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

26.05.2009 Salı - İSTANBUL

Aydın, Kara Ulaştırması Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Nesip Kemaloğlu ile birlikte Kazan'daki Ağırlık ve Boyut Kontrol İstasyonunda basın mensuplarına konuya ilişkin bilgi verdi.

Araçların tonaj sınırını aşmasının karayollarının zarar görmesine neden olduğunu belirten Kara Ulaştırması Genel Müdürü Talat Aydın, karayollarına yıllık 1,5-2 milyar TL bakım parası harcandığını belirterek, tonaj ayarlarının yapılması durumunda bu rakamın 300 milyon TL'ye kadar düşeceğini kaydetti.
Aydın, Kara Ulaştırması Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Nesip Kemaloğlu ile birlikte Kazan'daki Ağırlık ve Boyut Kontrol İstasyonunda basın mensuplarına konuya ilişkin bilgi verdi.

Talat Aydın, sabit ve mobil istasyonlar ile seyyar kantarlarda yük ve yolcu taşıyan araçların ağırlık ve boyut ölçümlerinin yapıldığını belirtti.
Araç kapasitesinin aşılmasının trafik güvenliği, aracın yayacağı karbonmonoksit miktarı ve araç ömrü açısından olumsuz etki yarattığını ifade eden Aydın, şunları kaydetti:

"Diğer taraftan karayolunun alt yapısı belirli bir standarda sahip. Araçların tonaj sınırını aşması, karayollarının zarar görmesine neden oluyor. Ağırlık sınırı yüzde 10 fazlası olursa yolun ömrü yüzde 30 azalıyor. Karayollarına yıllık 1,5-2 milyar TL bakım parası harcanıyor. Eğer tonaj ayarları yapılırsa bu rakam 300 milyon TL'ye kadar düşer. Bu yüzden Türkiye'de yollar 2 yılda değil 20 yılda bir yenileniyor. Araçların tonaj ayarları çok önemli."

Ağırlık ve boyut kontrol istasyonlarının son bir kaç yılda bakımlı ve konforlu mekanlara dönüştürüldüğünü ifade eden Aydın, Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğünün "Reform Paketi" ile pek çok birimde de önemli değişikliklere imza atıldığını kaydetti.
Taşımacılığının yüzde 90'ını karayolu ile yapan Türkiye'de özellikle AB'ye uyum kapsamında kara ulaştırması alanında mesleki yeterlilik çalışmaları yapıldığını anlatan Aydın, sektörde 300 bin lisanslı firmaya bağlı 800 bin aracın bulunduğunu belirtti.
Aydın, reform sürecinde oluşturulan lisans sisteminden elde edilen gelirle de hurda araçların trafikten çekilmesinin finanse edildiğini söyledi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Güven, hizmette arttı, perakende ve inşaatta geriledi

24.04.2019 - ANKARA

Nisan ayında hizmet sektörü güveni yüzde 1,9 artarken; perakende ticaret ve inşaatta güven sırasıyla yüzde 0,1 ve yüzde 0,3 geriledi.... Devamı

Reel kesim güveni Nisan'da arttı

24.04.2019 - ANKARA

Nisan ayında reel kesim güveni 3,4 puan artarak 105,5 oldu.... Devamı

Geleceğin ihracatçıları EVTEKS'i açtı

24.04.2019 - İSTANBUL

İstanbul Uluslararası Ev Tekstili Fuarı 120 ülkeden 50 bini yabancı 120 bin alıcının katılımı ile başladı. ... Devamı

Tüketici güveni Nisan'da arttı

22.04.2019 - ANKARA

Tüketici güveni Nisan ayında yüzde 6.9 arttı ve 63.5 değerini aldı.... Devamı

ÇAYKUR, tanıtım için 81 ilde çay tadım satış mağazası kuracak

19.04.2019 - RİZE

ÇAYKUR, tanıtım, bilinirlik ve satışların artırılması için 81 ilde çay tadım ve satış mağazası kuracak.... Devamı