ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Serpa Kozmetik Başarı hikayesi

Serpa Kozmetik-Ecza Malz. San. ve Tic. Ltd. Şti.

1997 yılının Nisan ayında kurulan, 2007 yılında 5.000 m² kapalı alanlı hizmet binasına taşınan Serpa Kozmetik, genç ve dinamik bir ekiple; güvenilir firma, dürüst satıcı, sistemli çalışma ve iyi hizmet anlayışı ile yükselen bir çıkış trendi yakalamıştır...Devamı

TOBB Bu Kez "Kimse İşini Kaybetmesin" Dedi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

29.05.2009 Cuma - ANKARA

"Kriz Varsa Çare de Var" kampanyasının ikinci aşaması, "Kimse İşini Kaybetmesin" afişleriyle tanıtıldı.

 

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) önderliğinde, sivil toplum kuruluşlarının katılımıyla başlatılan "Kriz Varsa Çare de Var" kampanyasının ikinci aşaması, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ile işçi, işveren örgütleri, sivil toplum kuruluşları başkanlarının katıldığı toplantıda, "Kimse İşini Kaybetmesin" afişleriyle tanıtıldı.

Hisarcıklıoğlu, hükümetin dar gelirli vatandaşların alım gücünü artırmaya yönelik harcama çeki ve benzeri tedbirleri hayata geçirmesini, işsizlik fonunun kullanım şartlarının geçici bir süre genişletilmesini beklediklerini kaydetti.

TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi'ndeki toplantıda yaptığı konuşmada, TOBB ve Türkiye'nin en büyük sivil toplum kuruluşları olan Türk-İş, Hak-İş, TESK, TİSK, Kamu Sen, TÜSİAD, MÜSİAD ve TİM'in katılımıyla başlattıkları kampanyaya güzel geri dönüşler aldıklarını, özellikle Anadolu'dan bu çağrıya önemli bir cevap ve katılım geldiğini söyledi.

Türkiye iç pazarını canlandırmayı amaçlayan bir sivil girişim olan Üreten Türkiye Platformu'nun genişlediğini de belirten Hisarcıklıoğlu, TÜRKONFED, Ankara Giyim Sanayicileri Derneği, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği, Türkiye İş Kadınları Derneği'nin de platforma katıldığını ifade etti.

Hisarcıklıoğlu, başbakan, ana muhalefet ve muhalefet partisi genel başkanları ile Başbakan Yardımcısı Ali Babacan'a da, kampanyaya verdikleri destek dolayısıyla teşekkür etti.

Üreten Türkiye Platformu'nun bütün katılımcılara açık olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, "Biz bir kıvılcımı ateşledik. Bu kıvılcımı gür alevlere dönüştürmek isteyen herkesi burada görmek istiyoruz" dedi.

Kampanyayı başlattıklarından bu yana iç pazarı canlandırmak konusunda devam eden tartışmanın son derece faydalı olduğunu anlatan Hisarcıklıoğlu, "Önemli olan nokta, öncelikle bu kriz ortamında pozitif olarak kullanabileceğimiz varlıklarımızı görerek gücümüze inanmamızdır ve çözümleri hep başkalarından ve dışardan beklemek yerine 'ben veya biz ne yapabiliriz?' sorusunu sorabilmektir" diye konuştu.

"Harcama çeki ve benzeri tedbirler hayata geçmeli"

Türkiye'nin 72 milyonluk iç pazarının en büyük güç olduğunu dile getiren Hisarcıklıoğlu, iç tüketimdeki yavaşlamanın giderilmesinin zorunlu olduğunu vurguladı. Bu yönde hükümetin atması gereken adımlar bulunduğunu kaydeden Hisarcıklıoğlu, "Dar gelirli vatandaşlarımızın alım gücünü artırmaya yönelik harcama çeki ve benzeri tedbirleri hayata geçirmelidir" dedi.

Krizin en vahim sonucunun işsizlik olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, "3,8 milyon insanımız işsizdir, 2,5 milyon insanımız da umudunu kaybetmiş işsizdir. Dolayısıyla 6,3 milyon insanımız evine ekmek götürememektedir" diye konuştu.

Bütün göstergelerin işsizlik sorununun küresel krizle birlikte iyice büyüdüğüne işaret ettiğini, bunun gelip geçici bir sorun olmadığını dile getiren Hisarcıklıoğlu, "Bu sorun hepimizin sorunu, bu sorun Türkiye'nin sorunudur" görüşünü ifade etti.

Başlattıkları kampanyanın farkındalık yaratmaya çalıştığı konunun, Türkiye'nin iç pazarının büyüklüğü olduğuna işaret eden Hisarcıklıoğlu, "Bu gücümüzün krizden çıkış yolunda kalkan olabileceğidir" dedi.

"İşsizlik Fonu'ndan yararlanma şartları genişletilmeli"

Önemli olanın, çareler üzerinde tartışma ortamı oluşturmak ve ekonomiyi bütün Türkiye'nin meselesi haline getirmek olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, şöyle devam etti:

"Elbette pazara çıkmak tek başına krizi çözmez, işsizliği azaltmaz ama tedbirlerin bütüncül biçimde alındığı bir ortamda kendimize güveniyor olmak, krizden korkmamak, alışverişi kesmemek, ülkemize çok şeyler kazandırabilir. Şimdi çareler üzerine yoğunlaşmış bir kriz tartışması yapabilmek için çok doğru bir zamandayız. Bu tartışmayı alıp ileriye götürebilmek mümkündür.

Bir taraftan işsizlik sorununun sosyal etkilerini azaltırken, diğer taraftan işsizlik fonunun kullanım şartlarının geçici bir süre genişletilmesini bekliyoruz.

Mesleksizlik probleminin çözümü için iş gücüne beceri kazandırma kurslarının sayısı ve niteliği artırılmalıdır. İşsizlerimizin hem morallerinin yükseltilmesi hem de kriz ertesi dönemde daha yüksek verimle çalışmaları için bu gereklidir.

Bu platformda oturan sivil toplum örgütleri bugüne kadar yaptıkları taleplerden vazgeçmiş değildir. İstihdamın teşviki amacıyla, istihdam yüklerindeki indirimin devamını elbette beklemeye devam ediyoruz."

"Kimse İşini Kaybetmesin"

Beş hafta sürecek iletişim kampanyasında ikinci haftaya girerken, yeni ilanlarının yurt genelinde yerini alacağını belirten Hisarcıklıoğlu, "Bu hafta ülkemize 'Kimse İşini Kaybetmesin' diyoruz" dedi.

Özel sektörün 2001 sonrasında yaklaşık 3 milyon insana iş sağladığını, Anadolu'da her bir müteşebbisin, yanında çalışanların sayısı ile övündüğünü anlatan Hisarcıklıoğlu, "Platform olarak şunu söylüyoruz; canlandırılacak iç pazar özel sektörün istihdam kapasitesini mutlaka artıracaktır. Bir tek kişinin bile işsiz kalmasını hiç birimiz istemiyoruz" diye konuştu.

İşsizlerin iş bulmasını, işini kaybedenlerin işe geri dönmesini, kepenklerin kapanmamasını istediklerini dile getiren Hisarcıklıoğlu, konuşmasını, "Kaybetmek kolay, kazanmak zordur. Ülkemizde çözümsüzlük psikolojisi bulaşıcıdır. Biz bunu ortadan kaldırmak için herkese çağrı yapıyoruz. Bu ülkeyi ihtiraslarından fazla seven herkes elini taşın altına koysun ve yaşadığımız sorunlara çözüm üretmeye katkı versin. Herkesi koşulların esiri olmamaya ve bunun için mücadele etmeye davet ediyoruz. Türkiye'nin yüzü gülsün diye" sözleriyle tamamladı.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri Ortadoğu sofralarını süsleyecek

14.12.2018 - İZMİR

İhracatta 2023 hedeflerine en yakın sektör konumunda olan Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, Ortadoğu pazarını radarına aldı. Ortadoğu sofralarını Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri süsleyecek. ... Devamı

Mobilya İhtisas OSB üretim üssü olacak

14.12.2018 - BURSA

Türkiye'nin ilk Mobilya İhtisas Organize Sanayi Bölgesi'nde inşaatlar tüm hızıyla sürüyor. Mobilya İhtisas OSB'de fabrika sayısı yılsonunda 90'a, çalışan sayısı da 7 bine yükselecek. ... Devamı

Meyve ihracatçısı Uzakdoğu'ya odaklandı

14.12.2018 - BURSA

Bursa Siyah İnciri'ni bu yıl ilk kez Hong Kong'da tanıtan ihracatçıların hedefinde Güney Kore, Çin, Japonya, Tayvan gibi katma değerli Uzakdoğu pazarları bulunuyor.... Devamı

Türk Akımı ve Akkuyu Nükleer Santrali lojistik ihtiyacı artıracak

13.12.2018 - İSTANBUL

Nakliyeciler, 2023'te iki ülke arasında 100 milyar dolarlık ticaret hedefine ulaşmak için lojistikteki sıkıntıların acilen çözülmesi gerektiğini söyledi.... Devamı

Merkez Bankası faiz kararını açıkladı

13.12.2018 - İSTANBUL

TCMB yılın son toplantısında faizlerde değişikliğe gitmedi. ... Devamı