ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

DRC Kauçuk Başarı Hikayesi

DRC Kauçuk San. Tic. A.Ş.

Bugün itibarıyla 7.000 m²'lik alanda üretim ve idari faaliyetlerini, lastik fabrikalarından sonra Türkiye'nin en büyük ve donanımlı hamur karışım merkezi olarak sürdüren, 2003 yılında ISO 9001/2000 kalite sertifikasını alan DRC Kauçuk, ağırlıklı olarak lastik firmalarına olmak üzere, fason kauçuk hamuru üretmektedir.Devamı

Teknolojik dönüşümü süren sektörün taşıma maliyetleri arttı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

22.02.2019 Cuma - İSTANBUL

Tehlikeli madde taşımacılığı sektörü temsilcilerine göre, 2018 yılında Türkiye'nin toplam ihracatındaki yüzde 7.8'lik artışa rağmen, ithalat taşımalarındaki azalmaya bağlı yerel firmaların taşıma maliyetleri arttı.


Coğrafi konumunun da etkisiyle bölgesinde lojistik üs olmaya aday ülkeler arasında yer alan Türkiye, ulusal ve uluslararası yasal mevzuatlar kapsamında gerçekleştirdiği yatırımlarla tehlikeli madde taşımacılığında rekabet gücünü artırdı. Tehlikeli maddelerin kara, deniz, demir ve hava yolu gibi dört farklı modda taşınmasına ilişkin yapılan yasal düzenlemelerde ise Türkiye'nin taraf olduğu sözleşmeler esas alınıyor. Bu kapsamda araç ve teknolojilerini büyük oranda yenileyen yerel firmalar, son dönemde artan taşıma maliyetlerinden yakınıyor. Tehlikeli ve kimyasal madde taşımacılığının Türkiye'nin lokomotif ihracat kalemleri arasında yer aldığını belirten sektör temsilcilerine göre, 2018 yılında Türkiye'nin toplam ihracatındaki yüzde 7.8'lik artışa rağmen, ithalat taşımalarındaki azalmaya bağlı yerel firmaların taşıma maliyetleri arttı.

Tehlikeli madde taşımacılığı, yapılan işin riskli ve tehlikeli olması, çevre ve insan hayatıyla yakından ilişkisinin bulunması nedeniyle globalde mevzuat ve standardı en yoğun olan taşımacılık alanlarının başında geliyor. Söz konusu yasal mevzuatlar, tehlikeli madde taşıyan firmalar ile ekipman üreticilerine teknolojilerini yasaların belirlediği standartlara uygun hale getirme zorunluluğu getiriyor. Türkiye'nin tehlikeli madde taşımacılığında dünyanın her yerinde aynı standartlarda sunulması gereken hizmetleri dünya ile entegre bir şekilde sunabildiği sürece küresel arenada rekabetçiliğini koruyabileceğini söyleyen sektör temsilcilerine göre Türkiye; ADR, RID, IMDG-Kod, DGR gibi uluslararası mevzuatlara uyum çalışmalarını hızlandırarak küresel pazarda rekabet gücünü artırdı.

Türkiye'nin toplam ihracatının yüzde 40'ını taşıyan ve yıllık 70 milyar dolarlık ihracat yüküne hizmet veren Türkiye lojistik sektörünün yıllık ortalama 8 milyar dolarlık hizmet ihracatı yapıtığını açıklayan sektör temsilcileri; artan döviz kuru, ithalattaki yavaşlama ve bunun etkisiyle ithalat taşımalarındaki düşüşün maliyetleri artırdığını, buna bağlı olarak son dönemde yatırım yapılamadığını aktarıyor. Söz konusu sıkıntıların lojistik sektörünün her alanında olduğu gibi tehlikeli madde taşımacılığında da hissedildiğini söyleyen sektör temsilcileri, hükümetin alacağı tedbirlerin ve özellikle de finansman desteklerinin sektör için kritik önem taşıdığını, en az diğer sektörlere sağlanan avantajlar kadar destek almasının sektörün gücünü artıracağını vurguluyor.

Tehlikeli madde taşımacılığında araç parkı verimsiz kullanılıyor

Türkiye tehlikeli madde taşımacılığına dair net veriler bulunmamakla birlikte, Türkiye'de yıllık ortalama 35 milyon tonun üzerindeki tehlikeli maddenin yaklaşık 20 bin adet tanker ile taşındığı tahmin ediliyor. Petrol Sanayi Derneği'nden (PETDER) alınan verilere göre, bugün itibarıyla Türkiye akaryakıt sektöründe 98 dağıtıcı, yaklaşık 100 depolama tesisi ve 13 bine yakın bayi hizmet veriyor. Türkiye'de 2018'de sadece terminal ve depolardan istasyonlara yaklaşık 2.4 milyon ton benzin, 25 milyon ton motorin ve yine yaklaşık 3 milyon ton LPG otogaz taşındı. Tehlikeli madde grubuna giren kimyasal maddeler hariç sadece istasyon, tesisat ve toplu yapılan dökme taşımaları dikkate alındığında Türkiye'de karayoluyla yılda 25 milyon tonun üzerinde akaryakıt ve LPG ürünün taşındağını söyleyen sektör uzmanları, söz konusu 25 milyon ton akaryakıt ve LPG'nin yılda yaklaşık 1 milyon 250 bin seferle taşınabildiğine ve bunun da araç başına yıllık ortalama 60 ila 70 sefer ettiğine dikkat çekiyor. Buradan hareketle sektör uzmanları, mevcut araç parkının verimsiz kullanıldığını ve bu miktardaki tehlikeli maddenin çok daha az araçla daha verimli şekilde taşınabileceğini ifade ediyor.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Enerji ithalatı faturası şubatta yüzde 7,4 azaldı

01.04.2020 -

Türkiye'nin enerji ithalatı için ödediği tutar, şubatta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7,4 azalarak 3 milyar 136 milyon 51 bin dolara geriledi.... Devamı

TMO, nisanda 20 bin ton fındık satacak

31.03.2020 -

Toprak Mahsulleri Ofisi'nin stoklarında bulunan 20 bin ton fındığı nisan ayında satışa sunacağı açıklandı.... Devamı

İş Bankası'ndan Hazine destekli KGF kefaletli kredi protokolüne katılma kararı

27.03.2020 -

İş Bankası'ndan Hazine destekli KGF kefaletli kredi protokolüne katılma kararı... Devamı

Tüm KOBİ'ler ticari alacak sigortası kapsamına alındı

27.03.2020 -

KOBİ'lere yönelik devlet destekli ticari alacak sigortasına ilişkin düzenleme ile, bir önceki mali yıldaki yıllık net satış hasılatı 125 milyon liradan az olan orta büyüklükteki işletmelere de alacak sigortası sunulacak.... Devamı

40 bin çiftçiye erken ödeme yapılacak

27.03.2020 -

TÜRKŞEKER'in, 40 bin çiftçiye verilmesi gereken avans ile küspe istihkak bedellerinin ödemesini erken yapacağı açıklandı.... Devamı