ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Mina Kozmetik Başarı Hikayesi

Mina Kozmetik Day. Tük. Mam. İnş. Gıda San. ve Tic. Ltd. Şti

1994 yılından bu yana Diyarbakır’da toptan ve perakende kozmetik ürünlerinin ticareti konusunda faaliyet gösteren Mina Kozmetik; Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Birimi, Avrupa Konseyi Kalkınma Bankası ile Alman Kalkınma Bankası işbirliğiyle yürütülen SELP II Projesi kapsamında İş Bankası`ndan kredi kullanarak ikinci mağazasını açmıştır.Devamı

Sektörde enerji verimliliğini esas alan ürün çalışmaları hız kazandı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

19.12.2018 Çarşamba - İSTANBUL

Jeneratör üretiminde Ortadoğu, Doğu Avrupa ve Türk cumhuriyetlerini kapsayan bölgenin önde gelen üreticileri arasında yer alan Türkiye'de yıllık ortalama 80 bin ila 90 bin adet jeneratörün üretildiği tahmin ediliyor.

 

Türkiye'nin artan sanayi üretimine bağlı enerjide sürekliliğin sağlanması kadar enerjinin verimli kullanılması da hayati önem taşıyor. Sürdürülebilir kalkınmanın da temelini oluşturan enerji verimliliği; enerjide dışa bağımlılığın azaltılması, kaynakların korunması, enerji maliyetlerinin sürdürülebilir kılınması, iklim değişikliği ile etkin mücadele ve çevrenin korunması gibi stratejik konuları da kapsıyor. Enerjinin sürekliliği ve elektriğin yedeklenmesi noktasında hizmet veren jeneratör sektörü ise enerji verimliliğini esas alan ürün ve teknolojilere odaklandı. Üreticiler, söz konusu ürünlerle hem enerji üretiminde maliyetleri düşürmeyi hem de pazarlarını genişletmeyi planlıyor.

Globalde olduğu gibi Türkiye jeneratör pazarında da köklü bir değişim yaşanıyor. Teknolojideki gelişime paralel olarak jeneratörün artık kesintisiz güç ve enerji sağlaması tek başına yeterli olmuyor. Jeneratörlerin enerjide sürekliliği sağlamanın yanında verimli ve çevreci olmasına da dikkat ediliyor. Son kullanıcıdaki bu değişim, jeneratör üreticilerini enerjiyi verimli kullanan ürün ve teknoloji çalışmalarına yönlendirdi. Sektörün enerjiyi esas alan ürün çalışmalarıyla bir anlamda talebi de canlı tuttuğuna dikkat çeken uzmanlara göre, yeni dönemde kojenerasyon ve trijenerasyon sistemlerini sunan ürün grupları pazarda tercih edilecek ve bu sistemler sayesinde pazar büyüyecek. Son dönemde jeneratör uygulamalarında kojenerasyon (ısıtma-elektrik) ve trijenerasyon (soğutma-elektrik) sistemlerini ürünlerine adapte etmeye çalıştıklarını söyleyen firma temsilcileri, söz konusu sistemlere entegrasyonu sağlanan jeneratörlerle enerjide verimliliği artıracaklarının altını çiziyor.

Enerjide verimliliğin yanı sıra sektörün önem verdiği ürün gruplarından bir diğerini ise çevreci jeneratörler oluşturuyor. Çevreci ürün çalışmaları kapsamında sektör; emisyon oranını düşüren, verimlilik ile sessizliği esas alan ürün gruplarının imalatına hız verdi. Uzmanlarına göre, sektörün geleceğine yön verecek ürün gruplarının başında ise doğalgaz ile çalışan jeneratörler geliyor. Yapılan araştırmalara göre, bugün itibarıyla satışı yapılan jeneratörlerin yaklaşık yüzde 60 ila 70'i sıvı yakıt kullanan dizel jeneratörlerden oluşuyor. Ancak yapılan Ar-Ge çalışmaları ve AB direktifl eri doğrultusunda söz konusu oranın, uzun vadede doğalgaz ile çalışan jeneratörlerin lehine değişeceği görüşü hakim.

Pazar, inşaat ve altyapı projeleri ile gelişecek

Türkiye jeneratör pazarında dair net istatistiki veri bulunmamakla birlikte sektörde faaliyet gösteren firma temsilcilerinden edinilen bilgilere göre, Türkiye jeneratör pazarında belli başlı yaklaşık 15 firma hizmet veriyor. Söz konusu firmalar ise sektörün yaklaşık yüzde 95'ine hakim konumda. Yapılan sektörel araştırmalara göre, jeneratörlerin global pazar büyüklüğü yaklaşık 12 milyar dolar, Türkiye'deki büyüklüğü ise 350-400 milyon dolar arasında değişiyor. 2016 yılını yaklaşık 350 milyon dolar, 2017 yılını ise yaklaşık 360 milyon dolarla kapattığı tahmin edilen Türkiye jeneratör pazarının bu yılı, 2017'ye benzer rakamlarla tamamlayacağı öngörülüyor. Geçmiş yıllara göre yavaşlama yaşansa da sektörün yakaladığı büyüme performansını orta vadede sürdüreceği noktasında hemfikir olan firma temsilcileri, söz konusu büyümede inşaat ve altyapı projeleri ile sağlık sektörünün etkili olacağını düşünüyor. Özellikle Sağlık Bakanlığı'nın hastane yatırımları ve Yangın Yönetmeliği'ne göre yüksek binalarda jeneratör kullanımının zorunlu olması büyümeye katkı sunacak etmenlerin başında gelecek. Yeni yol, metro hattı ve tünel gibi altyapı projelerinin yanı sıra artan şehir hastaneleri yatırımlarının pazarı hareketlendireceğine dikkat çeken firma temsilcilerine göre, Türkiye jeneratör pazarı 2023 yılında 450 milyon doları aşacak ve pazar beş yıl içinde yıllık ortalama yüzde 3 oranında büyüme kaydedecek.

Jeneratör üretiminde Ortadoğu, Doğu Avrupa ve Türk cumhuriyetlerini kapsayan bölgenin önde gelen üreticileri arasında yer alan Türkiye'de yıllık ortalama 80 bin ila 90 bin adet jeneratörün üretildiği tahmin ediliyor. Söz konusu üretimin ise yüzde 70 ila 80'i yaklaşık 120 ülkeye ihraç ediliyor. Türkiye jeneratör sektörünün başlıca ihracat pazarlarını ise Irak, Cezayir, Libya, Rusya, Romanya, Gürcistan, Azerbaycan, Kazakistan gibi ülkeler oluşturuyor.

Özellikle Türkiye'nin Ortadoğu ve Afrika pazarına yakınlığı yerli üreticiyi, rakip ülkelerdeki jeneratör imalatçılarına göre avantajlı hale getiriyor. Bu yıl özellikle iç pazarda yaşanan durgunluğa bağlı Afrika ve Amerika'da yeni pazar arayışına giren üreticiler, böylece hem ihracatını artırmayı hem de iç pazardaki durgunluktan kaynaklı kayıpları telafi etmeyi planlıyor.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

"Çiftçiye peşin ödeme piyasayı rahatlatır"

23.08.2019 - İSTANBUL

TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, "Çiftçiye yapılacak peşin ödeme ekonomiye can suyu olur. En önemlisi çiftçi, esnafımıza olan borcunu zamanında ödemiş ve esnaftan bir sonraki yılın ürünlerini daha ucuza alma imkanı bulmuş olur." dedi. ... Devamı

Türk inşaat sektörü dünya ikincisi oldu

22.08.2019 - İSTANBUL

Türkiye, uluslararası inşaat sektörü dergisi ENR'nin "Dünyanın En Büyük 250 Uluslararası Müteahhidi" sıralamasında 44 firmayla ikinci oldu.... Devamı

Bankacılık sektörünün kredi hacmi arttı

22.08.2019 - ANKARA

Bankacılık sektörünün kredi hacmi, geçen hafta 7 milyar 869 milyon lira artarak 2 trilyon 489 milyar 532 milyon lira oldu.... Devamı

Tüketici güven endeksi yüzde 3,1 arttı

22.08.2019 - ANKARA

Tüketici güven endeksi, ağustosta geçen aya göre yüzde 3,1 artış kaydetti.... Devamı

TMO fındık alımlarında yedinci kez devrede

21.08.2019 - ORDU

Belirlenen takvim doğrultusunda hazırlıklarını tamamlayan TMO, Ordu'da fındık alımına başladı. ... Devamı