ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Setna Eğitim Başarı Hikayesi

Setna Eğitim Hizmetleri Ltd. Şti.

Eğitime gönül vermiş kadrosu ve doğru yol haritasıyla misyonuna uygun nesiller yetiştirmek adına geleceğe giden yolda bir köprü olmaya devam eden Setna Eğitim Hizmetleri'nin bünyesindeki Özel Mimar Sinan Koleji, ülkemizin başarılı eğitim kurumları arasında yer almaktadır. Devamı

Ramazan'da Market Harcamaları Yarı Yarıya Artıyor

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

17.08.2009 Pazartesi - İSTANBUL

MasterIndex araştırmasına göre, ramazan ayı boyunca Türk halkının yüzde 47'sinin harcamaları artış gösteriyor.

MasterIndex araştırmasına göre, ramazan ayı boyunca Türk halkının yüzde 47'sinin harcamaları artarken, yüzde 6'sının harcamaları azalıyor, yüzde 47'sinin ise sabit kalıyor.

MasterCard tarafından Türkiye'nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde bin kişi üzerinde yapılan araştırmanın sonuçlarına yer verilen açıklamaya göre, ramazan ayında süpermarket ve bakkal harcamalarında yüzde 51, giyim mağazalarındaki harcamalarda yüzde 22, akaryakıt ve ulaşım harcamalarında yüzde 11, lokanta ve restoranlarda yüzde 7 ve cep telefonunda yüzde 7 artış yaşanıyor.

Ramazan ayında düşüş yaşanan harcama kalemleri ise yüzde 9 ile beyaz eşya, elektronik eşya ve mobilya, yüzde 6 ile sinema, konser ve eğlence, yüzde 6 ile otel ve konaklama, yüzde 4 ile kitap ve kırtasiye, yüzde 3 ile hastane ve sağlık harcamaları olarak öne çıkıyor.

Araştırmaya katılan kadınların yüzde 51,7'si ramazan ayında harcamalarında bir değişiklik olmadığını, erkeklerin yüzde 49,1'i harcamalarının arttığını belirtiyor.

15–24 ve 65 üzeri yaş gruplarının ramazan ayında harcamaları diğer yaş gruplarına göre azalırken, bu ayda harcaması en fazla artan yaş grubu yüzde 54,3 ile 35–44 yaş grubu oluyor.

Sosyo-ekonomik seviyeye bakıldığında, A ve B sosyo-ekonomik seviyelerinde yer alanların harcamaları diğer gruplara göre azalıyor.

Araştırma sonuçları bölgesel olarak incelendiğinde ise, Ege ve Karadeniz Bölgesi halkının harcamaları ramazan ayında diğer bölgelere göre azalırken, yüzde 70,1 ile en fazla İç Anadolu Bölgesi halkının harcamaları artıyor.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri Ortadoğu sofralarını süsleyecek

14.12.2018 - İZMİR

İhracatta 2023 hedeflerine en yakın sektör konumunda olan Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, Ortadoğu pazarını radarına aldı. Ortadoğu sofralarını Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri süsleyecek. ... Devamı

Mobilya İhtisas OSB üretim üssü olacak

14.12.2018 - BURSA

Türkiye'nin ilk Mobilya İhtisas Organize Sanayi Bölgesi'nde inşaatlar tüm hızıyla sürüyor. Mobilya İhtisas OSB'de fabrika sayısı yılsonunda 90'a, çalışan sayısı da 7 bine yükselecek. ... Devamı

Meyve ihracatçısı Uzakdoğu'ya odaklandı

14.12.2018 - BURSA

Bursa Siyah İnciri'ni bu yıl ilk kez Hong Kong'da tanıtan ihracatçıların hedefinde Güney Kore, Çin, Japonya, Tayvan gibi katma değerli Uzakdoğu pazarları bulunuyor.... Devamı

Türk Akımı ve Akkuyu Nükleer Santrali lojistik ihtiyacı artıracak

13.12.2018 - İSTANBUL

Nakliyeciler, 2023'te iki ülke arasında 100 milyar dolarlık ticaret hedefine ulaşmak için lojistikteki sıkıntıların acilen çözülmesi gerektiğini söyledi.... Devamı

Merkez Bankası faiz kararını açıkladı

13.12.2018 - İSTANBUL

TCMB yılın son toplantısında faizlerde değişikliğe gitmedi. ... Devamı