ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

DRC Kauçuk Başarı Hikayesi

DRC Kauçuk San. Tic. A.Ş.

Bugün itibarıyla 7.000 m²'lik alanda üretim ve idari faaliyetlerini, lastik fabrikalarından sonra Türkiye'nin en büyük ve donanımlı hamur karışım merkezi olarak sürdüren, 2003 yılında ISO 9001/2000 kalite sertifikasını alan DRC Kauçuk, ağırlıklı olarak lastik firmalarına olmak üzere, fason kauçuk hamuru üretmektedir.Devamı

Prysmian Group, Türkiye'yi Ar-Ge ve üretim üssü yaptı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

24.04.2018 Salı - BURSA

Prysmian Group Türkiye, geliştirdiği hız, esneklik ve kalite gibi yeteneklerle Türkiye'yi üretim üssü yaptı.




Hız ve esneklik kabiliyeti ile grubun dünya genelindeki üretim üssü olmayı başaran Prysmian Group Türkiye, aynı anda enerji ve telekom kabloları üreten grup içinde dünyadaki 15 tesis arasında. Avustralya'nın Telekom kablolarını Mudanya'dan gönderen Prysmian Group'un Üçüncü Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Çanakkale Boğazı Denizaltı Kablo Bağlantı Projesi, Marmaray gibi Türkiye'nin büyük projelerinde de imzası bulunuyor.

Prysmian Group'un bugün dünya genelinde 50 ülkede 82 tesisi ve 21 bin çalışanı bulunuyor. Ayrıca grup bünyesindeki 17 Ar-Ge merkezinden biri de Mudanya'da. Mudanya fabrikasını grup içinde öne çıkaran en önemli unsur da 2 yıl önce hayata geçirilen Üretim Akademisi. Grubun gelecek vaat eden yöneticilerinin, atamaları yapılmadan önce, Mudanya'da kurulan Üretim Akademisi'nde eğitim almaları ve Türkiye'nin grup içerisinde fark yaratan yaklaşımlarını öğrenmeleri bekleniyor.

Prysmian Group Türkiye fabrikası aynı zamanda grubun raylı sistemlerdeki üretim üssü. Bakır telekom kablolarında ise dünyanın üretim mükemmeliyet merkezi.

Avustralya'nın telekom kablolarını Bursa'dan gönderdi

Geçen yıl 1.2 milyar lira ciro ve yüzde 25'lik bir büyümeye imza attıklarını anlatan Prysmian Group Türkiye CEO'su Erkan Aydoğdu, enerji, telekom ve fiber alanında 22 bin çeşit kablo ürettiklerini kaydetti. 8 milyar euroluk bir ciroya sahip grubun bu yılın ikinci yarısında Amerika'da General Cable şirketini satın alarak 11 milyar euroluk bir büyüklüğe ulaşacağı bilgisini veren Aydoğdu, Türkiye'nin de her geçen gün geliştirdiği hız, esneklik ve kalite gibi yetenekleriyle grup içinde öne çıktığını belirtti. Avustralya'nın en büyük telekom operatörü NBN firmasının talebine 3 saat gibi kısa bir sürede yanıt vererek üretime başladıklarını belirten Aydoğdu, bir yıl içinde adaya 1.2 milyon çift kilometre telekom bakır kablosunu Mudanya'dan gönderdiklerini söyledi. Yüzde 30 ihracat, yüzde 70 iç pazar çalıştıklarını anlatan Aydoğdu, yüzde 85 oranında enerji kabloları ürettiklerini, ayrıca hafif raylı sistemler, beyaz eşya, otomotiv, madencilik, vinç ve gemi gibi özel uygulamalar da yaptıklarını dile getirdi.

5 bin metrekarelik alanda 6 ayrı bölümden oluşan Ar-Ge merkezinin sektörünün ilk Ar-Ge merkezi olduğuna dikkat çeken Aydoğdu, "Türkiye'de ilk kez, Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından akreditasyon kapsamına alınan Özel Sektör Yanma Testleri Laboratuvarı'nın da "CPR-Yapı Malzemeleri Yönetmeliği" alt yapısına sahibiz. Yangına dayanıklı fiber optik kablolar olan Firetuff kabloları, yüksek fiber sayılarında zırhlı ve zırhsız olmak üzere iki farklı şekilde geliştirip bağımsız kuruluşlardan onay alarak Türkiye ve Avrupa pazarlarına sunduk. Rusya için -50 derecede performansı yüksek olacak bir ürün geliştirirken, Arabistan için + 50 dereceye uygun kablo üretme yeteneğine sahibiz" diye konuştu.

'Kablo sektöründe kapasite fazlalığı var, pazar dar'

Aynı zamanda Kablo Sanayicileri Derneği Başkanı da olan Erkan Aydoğdu, Türk kablo sektöründe kapasite fazlalığı olduğuna işaret ederek, fiyat odaklı bir üretici rekabetine dikkat çekti. Kablo üretiminde önceki yıllarda plansız yatırımların yapıldığını ifade eden Aydoğdu, bunun da sektörü sıkıştırdığını, katma değerli üretim ve Ar-Ge'ye önemi azaltarak kısır döngüye neden olduğunu savundu. Türkiye kablo sektörünün 2 milyar dolarlık ihracata karşın 500 milyon dolarlık ithalat yaparak dış ticaret fazlası verdiğine vurgu yapan Aydoğdu, İngiltere, Irak, İsrail, Türkmenistan ve Almanya'ya yapılan ihracatın yüzde 60 oranında olduğunu aktardı. Erkan Aydoğdu şunları söyledi: "Türkiye'de herkes aynı yerde rekabet etmeye çalışıyor, dışarı çıkınca da aynı pazarda rekabet ediliyor. Pazar çeşitliliği yok. Aslında Türkiye'nin potansiyeli ve sektördeki deneyimiyle pazarının çok daha fazla olması lazım."

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Eskişehir sanayisi 5 ana sektör ile dünyaya açılıyor

22.01.2019 - ESKİŞEHİR

Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş, Eskişehir'in ihracatını arttırmak için yeni projeler geliştirdiklerini dile getirdi.... Devamı

Deri fuarı İstanbul'da kapısını açıyor

22.01.2019 - İSTANBUL

21 yıldır Moskova'da düzenlenen LeShow Deri ve Moda Fuarı,24 Ocak'ta ilk kez İstanbul'da kapılarını açıyor.... Devamı

Su ürünleri ve hayvansal mamullerde 2023 ihracat hedefi 3.5 milyar dolar

22.01.2019 - İZMİR

Sektörün ihracatında su ürünleri 958 milyon dolarla lider konumdaki yerini korurken, kanatlı eti 607 milyon dolar, yumurta 430 milyon dolar bu ürünü takip etti. ... Devamı

Mersin Agropark 800 istihdam yaratacak

21.01.2019 - İSTANBUL

Yaklaşık 800 kişiye istihdam sağlayacak olan Mersin Agropark 800 dönüm üzerine kurulacak.... Devamı

Deri fuarı yarın İzmir'de başlıyor

21.01.2019 - İZMİR

İzmir'in Leather & More - Deri ve Deri Konfeksiyon Fuarı'na 10 ülkeden 30 büyük alıcı gelecek, ihracatta hedef 2 milyar dolar olacak.... Devamı