ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

By Dekol Mobilya Başarı Hikayesi

By Dekol Mobilya Tekstil San. Tic. Ltd. Şti.

1989 yılında Adapazarı'nda kurulan By Dekol Mobilya ilk günden bugüne, hedeflerinden hiçbir şekilde ödün vermeden; zengin tasarım, konfor ve kullanım rahatlığı özelliklerini en yüksek düzeyde tutarak, ürünlerini yurtiçi ve yurtdışı pazarına sunmuştur.Devamı

Prysmian Group, Türkiye'yi Ar-Ge ve üretim üssü yaptı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

24.04.2018 Salı - BURSA

Prysmian Group Türkiye, geliştirdiği hız, esneklik ve kalite gibi yeteneklerle Türkiye'yi üretim üssü yaptı.




Hız ve esneklik kabiliyeti ile grubun dünya genelindeki üretim üssü olmayı başaran Prysmian Group Türkiye, aynı anda enerji ve telekom kabloları üreten grup içinde dünyadaki 15 tesis arasında. Avustralya'nın Telekom kablolarını Mudanya'dan gönderen Prysmian Group'un Üçüncü Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Çanakkale Boğazı Denizaltı Kablo Bağlantı Projesi, Marmaray gibi Türkiye'nin büyük projelerinde de imzası bulunuyor.

Prysmian Group'un bugün dünya genelinde 50 ülkede 82 tesisi ve 21 bin çalışanı bulunuyor. Ayrıca grup bünyesindeki 17 Ar-Ge merkezinden biri de Mudanya'da. Mudanya fabrikasını grup içinde öne çıkaran en önemli unsur da 2 yıl önce hayata geçirilen Üretim Akademisi. Grubun gelecek vaat eden yöneticilerinin, atamaları yapılmadan önce, Mudanya'da kurulan Üretim Akademisi'nde eğitim almaları ve Türkiye'nin grup içerisinde fark yaratan yaklaşımlarını öğrenmeleri bekleniyor.

Prysmian Group Türkiye fabrikası aynı zamanda grubun raylı sistemlerdeki üretim üssü. Bakır telekom kablolarında ise dünyanın üretim mükemmeliyet merkezi.

Avustralya'nın telekom kablolarını Bursa'dan gönderdi

Geçen yıl 1.2 milyar lira ciro ve yüzde 25'lik bir büyümeye imza attıklarını anlatan Prysmian Group Türkiye CEO'su Erkan Aydoğdu, enerji, telekom ve fiber alanında 22 bin çeşit kablo ürettiklerini kaydetti. 8 milyar euroluk bir ciroya sahip grubun bu yılın ikinci yarısında Amerika'da General Cable şirketini satın alarak 11 milyar euroluk bir büyüklüğe ulaşacağı bilgisini veren Aydoğdu, Türkiye'nin de her geçen gün geliştirdiği hız, esneklik ve kalite gibi yetenekleriyle grup içinde öne çıktığını belirtti. Avustralya'nın en büyük telekom operatörü NBN firmasının talebine 3 saat gibi kısa bir sürede yanıt vererek üretime başladıklarını belirten Aydoğdu, bir yıl içinde adaya 1.2 milyon çift kilometre telekom bakır kablosunu Mudanya'dan gönderdiklerini söyledi. Yüzde 30 ihracat, yüzde 70 iç pazar çalıştıklarını anlatan Aydoğdu, yüzde 85 oranında enerji kabloları ürettiklerini, ayrıca hafif raylı sistemler, beyaz eşya, otomotiv, madencilik, vinç ve gemi gibi özel uygulamalar da yaptıklarını dile getirdi.

5 bin metrekarelik alanda 6 ayrı bölümden oluşan Ar-Ge merkezinin sektörünün ilk Ar-Ge merkezi olduğuna dikkat çeken Aydoğdu, "Türkiye'de ilk kez, Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından akreditasyon kapsamına alınan Özel Sektör Yanma Testleri Laboratuvarı'nın da "CPR-Yapı Malzemeleri Yönetmeliği" alt yapısına sahibiz. Yangına dayanıklı fiber optik kablolar olan Firetuff kabloları, yüksek fiber sayılarında zırhlı ve zırhsız olmak üzere iki farklı şekilde geliştirip bağımsız kuruluşlardan onay alarak Türkiye ve Avrupa pazarlarına sunduk. Rusya için -50 derecede performansı yüksek olacak bir ürün geliştirirken, Arabistan için + 50 dereceye uygun kablo üretme yeteneğine sahibiz" diye konuştu.

'Kablo sektöründe kapasite fazlalığı var, pazar dar'

Aynı zamanda Kablo Sanayicileri Derneği Başkanı da olan Erkan Aydoğdu, Türk kablo sektöründe kapasite fazlalığı olduğuna işaret ederek, fiyat odaklı bir üretici rekabetine dikkat çekti. Kablo üretiminde önceki yıllarda plansız yatırımların yapıldığını ifade eden Aydoğdu, bunun da sektörü sıkıştırdığını, katma değerli üretim ve Ar-Ge'ye önemi azaltarak kısır döngüye neden olduğunu savundu. Türkiye kablo sektörünün 2 milyar dolarlık ihracata karşın 500 milyon dolarlık ithalat yaparak dış ticaret fazlası verdiğine vurgu yapan Aydoğdu, İngiltere, Irak, İsrail, Türkmenistan ve Almanya'ya yapılan ihracatın yüzde 60 oranında olduğunu aktardı. Erkan Aydoğdu şunları söyledi: "Türkiye'de herkes aynı yerde rekabet etmeye çalışıyor, dışarı çıkınca da aynı pazarda rekabet ediliyor. Pazar çeşitliliği yok. Aslında Türkiye'nin potansiyeli ve sektördeki deneyimiyle pazarının çok daha fazla olması lazım."

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri Ortadoğu sofralarını süsleyecek

14.12.2018 - İZMİR

İhracatta 2023 hedeflerine en yakın sektör konumunda olan Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, Ortadoğu pazarını radarına aldı. Ortadoğu sofralarını Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri süsleyecek. ... Devamı

Mobilya İhtisas OSB üretim üssü olacak

14.12.2018 - BURSA

Türkiye'nin ilk Mobilya İhtisas Organize Sanayi Bölgesi'nde inşaatlar tüm hızıyla sürüyor. Mobilya İhtisas OSB'de fabrika sayısı yılsonunda 90'a, çalışan sayısı da 7 bine yükselecek. ... Devamı

Meyve ihracatçısı Uzakdoğu'ya odaklandı

14.12.2018 - BURSA

Bursa Siyah İnciri'ni bu yıl ilk kez Hong Kong'da tanıtan ihracatçıların hedefinde Güney Kore, Çin, Japonya, Tayvan gibi katma değerli Uzakdoğu pazarları bulunuyor.... Devamı

Türk Akımı ve Akkuyu Nükleer Santrali lojistik ihtiyacı artıracak

13.12.2018 - İSTANBUL

Nakliyeciler, 2023'te iki ülke arasında 100 milyar dolarlık ticaret hedefine ulaşmak için lojistikteki sıkıntıların acilen çözülmesi gerektiğini söyledi.... Devamı

Merkez Bankası faiz kararını açıkladı

13.12.2018 - İSTANBUL

TCMB yılın son toplantısında faizlerde değişikliğe gitmedi. ... Devamı