ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Hüma Hastanesi Başarı Hikayesi

Hüma Sağlık Hizmetleri Ltd. Şti.

2004 yılının Mart ayında Kayseri’nin ilk Kadın Sağlığı Merkezi olarak kurulan Hüma Hastanesi, 2006 yılının Şubat ayında Anadolu’nun ilk Kadın Hastalıkları ve Doğum Hastanesi olarak hizmet vermeye başlamıştır...Devamı

Online tatil pazarında rekor büyüme

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

11.07.2018 Çarşamba - İSTANBUL

Tatil seyahat sitesi sayısı son 4 yılda yüzde 57 azalmasına rağmen, pazar büyüklüğü yüzde 190 büyüdü.


Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği'nin (TÜBİSAD) aylık en az 15 bin ziyaretçisi olan e-ticaret sitelerini baz alarak 2014 ve 2018'de hazırladığı raporlara göre, Türkiye'de online alışveriş sitesi sayısı son 4 yıldır sürekli azalıyor.

Site sayısı 2014 başında bin 263 iken 2018 başında bu sayı 799'a düştü. Son 4 yılda hem internetten hem de fiziksel mağazalardan satış yapan firmalara ait sitelerin sayısı 403'den 358'e, tatil-seyahat sitelerinin sayısı 234'den 102'ye, sadece online satış yapan mağazaların sayısı ise 620'den 333'e geriledi.

Site sayısı 4 yılda yüzde 57 düşmesine karşın online tatil ve seyahat pazarının büyüklüğü 5,1 milyar TL'den yüzde 190 artarak 14,8 milyar TL'ye ulaştı. Online tatil ve seyahatin e-ticaret pazarındaki payı yüzde 35 oldu. Türkiye'de online tatil ve seyahat harcamaları sadece 2017 yılında yüzde 47 artarak 14,8 milyar lira oldu. Dijital ortamda yapılan tatil ve seyahat harcamaları her yıl rekor seviyede artıyor.

Planlar 'online'a kaydı

Gelinen bu tabloyu değerlendiren TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, "Kullanım alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte bilgi alma ve işlem yapma kanalları da online dünyaya kaymış durumda. Türkiye'de tatil amaçlı seyahatlere çıkanların yüzde 90'ı, iş seyahatlerine çıkanların ise yüzde 80'e yaklaşan kesimi, planlarını online tatil siteleri üzerinden yapıyor. Tatil alışverişlerinin yüzde 90'lık kısmı da mesai saatleri içerisinde gerçekleştiriliyor. Bu nedenle turizm sektöründeki e-ticaret sitelerinin başarılı olmaları ve pazardan geniş bir pay kapmaları için bazı noktalara dikkat etmeleri gerekiyor" dedi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Ahşap ürünleri ihracatçısı Endüstri 4.0'ın peşinde

20.02.2019 - İSTANBUL

Ahşap ve orman ürünleri işleme endüstrisinde son teknolojilerin tanıtılacağı Deutche Messe tarafından düzenlenen Ligna fuarı 50'den fazla ülkenin katılımıyla 27-31 Mayıs tarihleri arasında Hannover Fuar Merkezi'nde gerçekleşecek.... Devamı

Kompozit sektörü 4. kez buluşacak

20.02.2019 - İSTANBUL

Türk ve Bölgesel Kompozit Sanayi, Teknoloji ve Uygulamaları Fuarı'nın 4'üncüsü, 10-12 Ekim'de İstanbul'da gerçekleştirilecek. ... Devamı

Türkiye-Hırvatistan ticaret hacminde hedef; 1 milyar dolar

20.02.2019 - İSTANBUL

DEİK/Türkiye-Hırvatistan İş Konseyi'nde konuşan DEİK Başkanı Nail Olpak, "İkili ticareti artırmak için potansiyelimiz büyük. Hırvatistan'daki Türk yatırımları daha aktif olmaya başladı" dedi.... Devamı

26. Expomed Fuarı, 1,5 milyar dolar iş hacmine ev sahipliği yapacak

19.02.2019 - İSTANBUL

EXPOMED, bu yıl 28-30 Mart tarihleri arasında 26. kez medikal sektörün profesyonellerine kapılarını açacak.... Devamı

Otomotivde 'yerlileştirme' alarmı

18.02.2019 - İSTANBUL

OSD Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, "Yerlileştirmeyi bir numaralı madde olarak önümüze koymalıyız" dedi.... Devamı