ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Serpa Kozmetik Başarı hikayesi

Serpa Kozmetik-Ecza Malz. San. ve Tic. Ltd. Şti.

1997 yılının Nisan ayında kurulan, 2007 yılında 5.000 m² kapalı alanlı hizmet binasına taşınan Serpa Kozmetik, genç ve dinamik bir ekiple; güvenilir firma, dürüst satıcı, sistemli çalışma ve iyi hizmet anlayışı ile yükselen bir çıkış trendi yakalamıştır...Devamı

Muğla'da kırsal kesimin turizmden faydalanması için proje başlatıldı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

08.05.2019 Çarşamba - MUĞLA

Muğla'da başlatılan "Tarladan Tatlar Projesi" kapsamında yerel kooperatifler ve küçük ölçekli üreticilerin ürettiği ürünlerin otel mutfaklarına, restoranlara ve hediyelik eşya dükkanlarınca tedarik edilmesi kolaylaştırılacak.

Muğla bölgesinde bulunan yerel gıda üreticilerini otellerle ve diğer turizm işletmeleriyle ilişkilendirerek, turizm gelirlerinden kırsal kesimin daha fazla faydalanmasını sağlamak amacıyla proje başlatıldı. "Tarladan Tatlar" adlı projenin bir amacı da Muğla'da turizm mevsiminin uzatılması.


MUTSO ve Köy Kooperatifleri Birliği'nin desteğiyle Travel Foundation ve FETAV (Fethiye Turizm, Tanıtım, Eğitim, Kültür ve Çevre Vakfı) tarafından uygulanan bir TUI Care Foundation projesi olan Tarladan Tatlar Projesi, 3 yıl sürecek. Proje kapsamında yerel kooperatifler ve küçük ölçekli üreticilerle birlikte çalışılarak, üretilen bal, zeytin, reçel, kurutulmuş meyve-sebze gibi ürünlerin otel mutfaklarına, restoranlara ve hediyelik eşya dükkanlarına tedarik edilmesinin kolaylaştırılması, turizm endüstrisine yönelik satışların artırılması amaçlanıyor. 



Projenin tanıtımı için Muğla Ticaret ve Sanayi Odası (MUTSO) Meclis salonunda gerçekleştirilen toplantıda konuşan MUTSO Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ercan, oda yönetimi olarak yerel dinamiklerin öne çıkarılmasını önemsediklerini ifade ederek, "Muğla turizmin yanında bir tarım bölgesi. Bu projesinin hayata geçirilebilmesi için yeterli hammadde yöremizde fazlasıyla mevcut. Burada önemli olan yerel üreticilerin desteklenmesi ve bu yerel ürünlerin tercih edilmesi için gerekli tanıtım ve teşvikin sağlanması. Bu projeyle, ilimizdeki çiftçiler ve üreticiler daha güvenli ve sürdürülebilir geçim kaynaklarına sahip olabilme imkanının yakalayabilecekler ve turizmimizin 12 aya yayılması noktasında önemli bir yol almış olunacak."

TUI Care Foundation Yönetim Kurulu Üyesi ve Hollanda Tur Operatörleri Birliği Başkanı Frank Oostdam da konuşmasında, TUI olarak 25 ülkede 30 proje yürüttüklerini hatırlatarak, "Bu projeyi de vizyon ve misyon olarak yüzde 100 benimsedik. Turizm, tatil yörelerinde, destinasyonlarda farklı projelerin başlatılmasında, yürütülmesinde ve tanıtılmasında çok etkili bir sektör. Bu projeyle tatilcilerin yerel ürünlerle buluşturulmasını amaçlıyoruz. Bu tür projeler, tatile gelen misafirlerin yerel halkla buluşmasında da önemli rol oynayacak, bölge turizminde ve bölge halkında çok olumlu etki yapacaktır. Günümüz turizminde, deniz, kum, güneşi kullanmanın yanında, yerel kültürü halkı tanımak anlamında da önemli bir anlayış farklılaşması var" dedi. 


Türkiye Köy-Koop Birliği Başkanı Eray Çiçek de kooperatiflerin uzun yıllardır üretmiş oldukları ürünlerin pazara sunulması konusunda sıkıntılar çektiğine dikkat çekti. Tarımda esas para kazanımının işlenmiş ürünler üzerinden katma değer oluşturarak yapıldığını söyleyen Çiçek, "Tarımsal kalkınma kooperatifleri ortaklarının ürettiği ürünleri işleyip katma değer katarak tüketiciye veya diğer hizmet sağlayıcılara iletmeli. Bu proje de bunu sağlamayı hedefliyor" dedi. 

Türkiye'de turizmin sadece ekonomik bir faaliyet alanına indirgendiğinden yakınan Muğla Vali Yardımcısı Mehmet Fikret Çavuş, "Konunun kültürel boyutunu çok ihmal ediyoruz. Turizmin gelişmeye başladığı 1980'li yıllarda turistler şehrin içindeydiler, birlikteydik. Onlar bizi, biz onları tanıdık. Kültürel bir etkileşimimiz vardı ama zaman içinde bu kültürel etkileşim azalmaya başladı. Turistler en ucuz yoldan tatil yapmanın yolunu ararken, biz de onları 5 yıldızlı otellere mahkum etmeye başladık. Turizmin kültürel boyutu, insanların birbirini tanıması, yabancılaşmanın önlenmesi açısından da önemli bir unsur" ifadelerini kullandı.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Ciro endeksi yüzde 12,3 arttı

19.08.2019 - ANKARA

Takvim etkisinden arındırılmış sanayi, inşaat, ticaret ve hizmet sektörleri toplam ciro endeksi, haziranda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 12,3 arttı. ... Devamı

FİSKOBİRLİK fındık alım sezonunu açtı

19.08.2019 - GİRESUN

Fındık Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (FİSKOBİRLİK), bugün itibarıyla 2019 ürünü fındık alım sezonunu açtı. ... Devamı

TMO fındık bedellerini 20 gün içinde ödeyecek

19.08.2019 - ANKARA

Toprak Mahsulleri Ofisince gerçekleştirilecek fındık müdahale alımı için süreç bugün başlarken, fındık alım bedelleri de 20 gün içinde ödenecek.... Devamı

Perakende satış hacmi yüzde 2,3 arttı

19.08.2019 - ANKARA

Perakende satış hacmi, haziranda bir önceki aya göre yüzde 2,3 artış gösterdi.... Devamı

Sanayi üretimi verileri açıklandı

16.08.2019 - ANKARA

TÜİK, haziran ayına ilişkin sanayi üretimi verilerini açıkladı. Sanayi üretiminde düşüş piyasa beklentilerinin üzerinde gerçekleşti. ... Devamı