ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Turasan Şarap Başarı Hikayesi

Turasan Bağcılık ve Şarapçılık Tur. Tic. A.Ş.

Hasan Turasan’ın şaraba duyduğu aşk, Turasan Şarapçılık’a doğa ve tarihin dünyadaki en güzel buluşma yeri olan Kapadokya’da hayat verdi. Turasan Şarapçılık; üretimde bilgi, özen, teknoloji ve sürekli kalite anlayışı çerçevesinde bütün ürünlerinin kalitesini daha ilk üretim aşamasındayken belirliyor. Bu amaçla; üzümü taşıyan dallardan, şarapları sarmalayan etiket ve şişelere dek, bütün ürün yelpazesini kalite standartlarını korumak adına yoğun bir dikkatle takip ediyor... Devamı

Mobilya sektöründen KDV talebi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

16.08.2019 Cuma - İSTANBUL

Mobilya sektörü KDV'siz geçen ilk ayda satışlarda büyük ölçüde düşüş yaşadı. Mobilya firmalarının ortak talebi, sektöre uygulanan KDV indiriminin tek haneli rakamlara çekilmesi ve sürekli hale gelmesi.
Mobilya sektörü KDV'siz geçen ilk ayda satışlarda büyük ölçüde düşüş yaşadı. Mobilya sektöründe KDV indirimin sona ermesiyle birlikte firmalar çareyi kampanyalarda arasa da satışlarda büyük düşüşler söz konusu. Çoğu firma KDV indirimsiz bu ayı düğün sezonuyla absorbe ettiğini dile getirse de mobilya firmalarının ortak talebi, sektöre uygulanan KDV indiriminin tek haneli rakamlara çekilip sürekli hale gelmesi. 

KDV indiriminin sona ermesi üzerinden geçen ilk ayı değerlendiren Yataş Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop, KDV indiriminin bitmesi üzerinden geçen bu ilk ayda satışlarda yüzde 25 oranında bir düşüş yaşadıklarını dile getirdi. Bu ay itibariyle satışlarda ciddi düşüşler yaşandığını kaydeden MÜSİAD Kültürel Marka Oluşturma Komite Başkanı Davut Altunbaş ise; "Sektörün büyük oyuncularına baktığımız zaman yüzde 18 oranında kayıplar yaşanmış gözüküyor. MÜSİAD üyesi mobilyacılara bakıldığı zaman ise yüzde 20 oranında bir daralma var" diye konuştu.

İhracatta oynak kur sıkıntı yaratıyor

KDV indiriminin sona ermesiyle satışlarının yüzde 30 civarında gerilediğini söyleyen Mobilya sanayi İş Adamları Derneği (MOBSAD) Başkanı Nuri Gürcan da, "Firmalarımız artık ihracata yönelmeye başladı fakat orada da oynak kurlardan dolayı bir sıkıntı var" şeklinde konuştu. MODOKO Yönetim Kurulu Başkanı Koray Çalışkan, "KDV indirimi direkt, fabrikasyon ve seri üretim yapan büyük markaları yakından ilgilendiriyordu ve onların satışlarına çok büyük katkı sunmuştu. İlk ay mağazalarında bu düşüşü hissetmeye başladılar. Projeksiyon odaklı, daha zanaatkar mobilya üreten firmalar için ise KDV indiriminin son bulmasının etkilerini çok fazla hissetmediler" dedi.
Bazılarını düğün sezonu kurtardı
Mobilya ürünlerinde uygulanan KDV indiriminin son bulmasıyla birlikte satışları düşme eşiğine gelen mobilya sektörünün bazı firmaları ise düğün sezonuyla ayakta duruyor. KDV indirimsiz satışlarda şu an için gözle görülür bir düşüş yaşamadıklarını bildiren Kilim Mobilya Genel Müdürü Cihat Şahin, "Yaz dönemi ev yenileme ve evlenme sezonu olduğu için her zaman hareketli geçer" diye konuştu. Satışlarda geçen yıla oranla, ilk KDV indirim kararının ardından yüzde 10'luk bir artış yaşandığını vurgulayan Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) Başkanı Ahmet Güleç, "30 Haziran sonrasında da KDV indiriminin devam etmesi, kalıcı hale gelmesi noktasında sektörümüzde ciddi bir beklenti vardı. İndirim kararının bitmesinin üzerinden bir ay geçti, fakat yaz ayları mobilya sektörü için hareketli geçen dönemlerden biridir. Evlenme ve taşınma sezonu olmasının bunda etkisi büyüktür" şeklinde konuştu. 30 Haziran'da son bulan KDV indirimi öncesinde sektör önemli ölçüde nefes aldığını ifade eden Bambi Yatak Yönetim Kurulu Üyesi Emre Gökmen ise yaz aylarında düğün sezonu olduğundan dolayı satışlarda şimdilik gözle görülür bir düşüş yaşamadıklarını ve önümüzdeki aylar için daha net bir kanıya varacaklarını dile getirdi. 
Sektör KDV indiriminin sürekli olmasını istiyor
Sektörün tüm firmaları KDV indiriminin sürekli olmasını istiyor. MÜSİAD Kültürel Marka Oluşturma Komite Başkanı Davut Altunbaş, "KDV'nin yüksek olması sektörü haksız rekabete sürüklüyor. Sektörde ciddi manada gayrı resmi satış söz konusu, yüzde 18'lik KDV mobilyacıları yıpratıyor. Gayrı resmi satış yapanlar aynı ürünü KDV'siz satınca tüketici de haliyle onu tercih ediyor" dedi.
ABD PAZARI 50 ÜLKEYE EŞ DEĞER
2019 yılının ilk 7 ayında Türk mobilya sektörü ABD'ye 90 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Amerika'nın Türkiye'nin mobilya ihracatı yaptığı 9. ülke durumda olduğunun belirten İstanbul Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, sektörün ABD'ye 1 milyar dolar ihracat hedefi olduğunu söyledi. Türkiye-ABD arasındaki 100 milyar dolarlık ticaret hacmi için yapılan çalışmaların da mobilyacıları heyecanlandırdığının altını çizen Güleç, "Amerika ile çalışmak demek, zevkleri, beğenileri birbirinden farklı 50 ayrı ülkeyle çalışmak demek. Ve Türk mobilyaları tek bir coğrafyada toplanan bütün bu farklılara cevap verebilecek kabiliyette."
Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Workup Girişimcilik Programı 5. dönem mezunlarını verdi

06.12.2019 - İSTANBUL

İş Bankası Genel Müdürü Bali, Demo Day etkinliğinde yaptığı konuşmada, hem Türkiye için daha fazla katma değer yaratmak hem de müşterilere en iyiyi sunmak için tüm paydaşlara yeni pencereler açacak şekilde girişimcileri desteklediklerini söyledi.... Devamı

Çetinkaya: Doğaltaşta fiyatı markalaşarak yükseltebiliriz

06.12.2019 - İSTANBUL

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Sektörler Konseyi Üyesi Rüstem Çetinkaya, Türkiye'nin doğaltaş ihracatını artırabilmek için fiyatların yükselmesi gerektiğini, bunun da yolunun markalaşmaktan geçtiğini ifade etti.... Devamı

Dijital Anadolu Projesi'nin 2019 yılı son toplantısı Eskişehir'de yapıldı

06.12.2019 - ESKİŞEHİR

TÜRKONFED ile İş Bankası'nın düzenlediği Dijital Anadolu Projesi'nin 2019 yılı son toplantısı Eskişehir'de yapıldı. TÜRKONFED Başkanı Orhan Turan, verginin değil üretimin artması ve yapısal dönüşümlerin tamamlanması gerektiğini söyledi. ... Devamı

Türkiye Kooperatifler Fuarı açıldı

05.12.2019 - ANKARA

Türkiye Kooperatifler Fuarı'nın açılışında konuşan Ticaret Bakanı Pekcan, "Zincir mağazalarla rekabet etmekte zorlanan perakendeci esnafın maliyetlerini düşürecek Tedarik ve Dağıtım Kooperatifi modelini oluşturduk." dedi.... Devamı

Türk tekstilcileri Denim Premiere Vision Londra Fuarı'na katıldı

05.12.2019 - BURSA

Dünyanın dört bir yanından sektör temsilcilerinin akın ettiği Denim Premiere Vision Londra Fuarı'na UTİB 29 firma ile katıldı. ... Devamı