ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Kemahlıoğlu Plastik Başarı Hikayesi

Kemahlıoğlu Plastik Ambalaj San. ve Tic. A.Ş.

1979 yılında Yüksek Makine Mühendisi Ömer Kemahlıoğlu ve Mehmet Kemahlıoğlu ortaklığında Kolektif Şirket olarak kurulan firma, 1995 yılında 3 aile bireyinin de katılımıyla, Kemahlıoğlu Plastik Amb. San. ve Tic. A.Ş. unvanını almıştır...Devamı

Meyveli İçecek Pazarına Limonata Dopingi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

20.08.2009 Perşembe - İSTANBUL

Geride bıraktığımız 2008 yılında yüzde 24 oranında büyüme gösteren meyveli içecekte, krize karşın 2009 yılının ilk 5 ayında yüzde 15 büyüme sağlandı.

Türkiye'deki toplam soğuk alkolsüz içecekler pazarının büyüklüğünü yaklaşık 15.5 milyar litre olarak açıklayan MEYED Genel Sekreteri Ebru Akdağ, "Meyve suyu ve meyve nektarının soğuk alkolsüz içecekler tüketimindeki payının yaklaşık yüzde 4 olduğunu bildirdi.

Son 6 yıldır küçülme trendinde olan meyveli içecek kategorisinin, krizin etkisi ve limonatanın pazara girmesi ile 2008'den itibaren büyüme trendine geçtiğini kaydeden Akdağ, "Meyveli içecek kategorisi 2008 yılında yüzde 24, 2009'un ilk 5 ayında yüzde 18 büyüdü. Elbette bu dikkat çekici büyüme oranları, yeni oluşan pazarın yüksek potansiyelinin etkisi. Buna ek olarak pazara yeni tasarımlar ile giren ve ürün çeşitliliğini artıran firmaların da payı büyük" görüşünü ifade etti.

Limonata tüketimi 12 kat arttı

İçecek pazarında geleneksel tatlara dönüş eğilimi ile yıldızı parlayan limonatada tüketim her geçen gün artıyor. Ambalajlı limonatanın piyasaya ilk sürüldüğü 2007 yılında tüketimin bin 290 litre civarında olduğunu belirten MEYED Genel Sekreteri Ebru Akdağ, 2008 yılında ise yakalanan hızlı ivme ile 14 bin litreye ulaşıldığını kaydetti.

Akdağ, sözlerini şöyle sürdürdü: "2009'un ilk 5 ayına baktığımızda tüketimin şimdiden 8 bin litrelere geldiğini görüyoruz. Bu miktar önceki yıl aynı dönemdeki tüketimin 12 katı. Limonatanın satış değerleri bakımından ise 2009'un ilk 5 ayını, 2008'in aynı dönemi ile karşılaştırdığımızda yaklaşık 3.8 katlık bir artış yaşandığını görüyoruz. Bir diğer deyişle limonata, yüzde 284'lük cirosal artışla içecek pazarının yıldızı olmuştur."

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri Ortadoğu sofralarını süsleyecek

14.12.2018 - İZMİR

İhracatta 2023 hedeflerine en yakın sektör konumunda olan Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, Ortadoğu pazarını radarına aldı. Ortadoğu sofralarını Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri süsleyecek. ... Devamı

Mobilya İhtisas OSB üretim üssü olacak

14.12.2018 - BURSA

Türkiye'nin ilk Mobilya İhtisas Organize Sanayi Bölgesi'nde inşaatlar tüm hızıyla sürüyor. Mobilya İhtisas OSB'de fabrika sayısı yılsonunda 90'a, çalışan sayısı da 7 bine yükselecek. ... Devamı

Meyve ihracatçısı Uzakdoğu'ya odaklandı

14.12.2018 - BURSA

Bursa Siyah İnciri'ni bu yıl ilk kez Hong Kong'da tanıtan ihracatçıların hedefinde Güney Kore, Çin, Japonya, Tayvan gibi katma değerli Uzakdoğu pazarları bulunuyor.... Devamı

Türk Akımı ve Akkuyu Nükleer Santrali lojistik ihtiyacı artıracak

13.12.2018 - İSTANBUL

Nakliyeciler, 2023'te iki ülke arasında 100 milyar dolarlık ticaret hedefine ulaşmak için lojistikteki sıkıntıların acilen çözülmesi gerektiğini söyledi.... Devamı

Merkez Bankası faiz kararını açıkladı

13.12.2018 - İSTANBUL

TCMB yılın son toplantısında faizlerde değişikliğe gitmedi. ... Devamı