ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Serpa Kozmetik Başarı hikayesi

Serpa Kozmetik-Ecza Malz. San. ve Tic. Ltd. Şti.

1997 yılının Nisan ayında kurulan, 2007 yılında 5.000 m² kapalı alanlı hizmet binasına taşınan Serpa Kozmetik, genç ve dinamik bir ekiple; güvenilir firma, dürüst satıcı, sistemli çalışma ve iyi hizmet anlayışı ile yükselen bir çıkış trendi yakalamıştır...Devamı

Marketlerde Fiyatı En Çok Artan Ürün 'Havuç'

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

01.06.2009 Pazartesi - İSTANBUL

Mayıs ayında havucun fiyatı yüzde 32,8 oranında artış gösterdi.

 

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB), Mayıs ayında marketlerde fiyatı en çok artan ürünün havuç, fiyatı en fazla düşen ürünün ise sivri biber olduğunu açıkladı.
TZOB'tan yapılan yazılı açıklamada, Mayıs ayında üretici, hal, pazar ve market fiyatlarına ilişkin bilgi verildi.

Açıklamaya göre, Mayıs ayında marketlerde, çilek, yeşil mercimek, kuru incir, fındık, yumurta ve süt fiyatlarında bir değişim olmadı. Marketlerde, kuru fasulyenin yüzde 1, kuru üzümün yüzde 1,2, nohutun yüzde 1,3, ıspanağın yüzde 2, patlıcanın yüzde 13,4, yeşil fasulyenin yüzde 28,6, domatesin yüzde 30,2, salatalığın yüzde 36,6, sivri biberin fiyatı yüzde 49,1 düştü. Söz konusu ayda havucun yüzde 32,8, elmanın yüzde 24,4, patatesin yüzde 18,3, limonun yüzde 18, kırmızı mercimeğin yüzde 5,2, pirincin yüzde 3,8, kuru kayısının yüzde 0,4, etin fiyatı yüzde 0,1 oranında arttı.

Mayıs ayında üretici fiyatlarına bakıldığında ise ıspanak, kuru fasulye, nohut, kırmızı mercimek, yeşil mercimek, pirinç, kuru kayısı, kuru incir, fındık, süt ve et fiyatlarında  bu dönemde değişim olmadı; patateste yüzde 55,4, limonda yüzde 30,2, elmada yüzde 20, havuçta yüzde 17,8, kuru üzümde yüzde 9,1 fiyat artışı görüldü.

Çilekte yüzde 13,5, yeşil fasulyede yüzde 17, yumurtada yüzde 18,8, domateste yüzde 25,7, salatalıkta yüzde 43,3, patlıcanda yüzde 45,2, sivri biberde yüzde 47,8 fiyat düşüşleri görüldü. Çilek, yeşil fasulye, domates, salatalık, patlıcan, sivri biberde hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte hasat edilen ürün miktarındaki artışa; yumurtada ise talepteki daralmaya bağlı olarak fiyat düşüşleri gerçekleşti.

Açıklamaya göre, üretici fiyatlarında en fazla artış, taze ürünün piyasaya çıkması nedeniyle patateste oldu. Havuçta da görülen fiyat artışını arzdaki daralma etkiledi. Kuru üzümde görülen fiyat artışı sezon sonu olmasından kaynaklandı. Elma için ton başına verilen 50 dolarlık ihracat desteği iç piyasayı hareketlendirdi ve ürün fiyatları bir miktar arttı.

Mayıs ayı itibarıyla market raflarında 8 üründe fiyat artışı olduğu, 6 ürünün fiyatının değişmediği, 9 ürünün ise fiyatının düştüğü belirtildi.

Nisan ayında üretici/market fiyatları arasındaki makasta görülen daralmanın Mayıs ayında da sürdüğü belirtilen açıklamada, geçen ay limonda üretici market fiyatları arasındaki fark yüzde 399,5 iken bu ay farkın yüzde 352,6'ya, yeşil fasulyede farkın yüzde 237,3'den yüzde 190,4'e, patateste yüzde 189,6'dan yüzde 120,5'e indiği belirtildi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Tüketici güveni Nisan'da arttı

22.04.2019 - ANKARA

Tüketici güveni Nisan ayında yüzde 6.9 arttı ve 63.5 değerini aldı.... Devamı

ÇAYKUR, tanıtım için 81 ilde çay tadım satış mağazası kuracak

19.04.2019 - RİZE

ÇAYKUR, tanıtım, bilinirlik ve satışların artırılması için 81 ilde çay tadım ve satış mağazası kuracak.... Devamı

Uncular 25-28 Nisan'da Antalya'da buluşacak

19.04.2019 - ANTALYA

"15. Uluslararası Kongre ve Sergisi" yerli ve yabancı binin üzerinde delegenin katılımıyla 25-28 Nisan'da Antalya'da yapılacak.... Devamı

Perakende satış azaldı, ciro arttı

17.04.2019 - ANKARA

Şubat ayında perakende satış endeksi geçen yıla göre yüzde 4.9 azalırken, aynı dönemde ciro endeksi yüzde 13.6 artış gösterdi. ... Devamı

Konutta daralma sürdü

17.04.2019 - ANKARA

Konut satışları Mart ayında yüzde 5,3 azaldı.... Devamı