ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Doğuş Elektrik Başarı Hikayesi

Doğuş Elektrik İnş. Taah. San. Tic. A.Ş.

Gaziantep`te, elektrik ve tesisat malzemeleri alanında faaliyet gösteren Doğuş Elektrik, teknolojik gelişmeleri sektörüne uygulayarak müşterilerine sunduğu çözümlerle hergün daha da büyüyor...Devamı

Kuru üzüm ihracatından 383 milyon dolar gelir

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

13.05.2019 Pazartesi - İZMİR

Kuru üzüm ihracatı, dünyanın en kalabalık ülkesi Çin'e yüzde 120, Japonya'ya ise yüzde 87 arttı. Türkiye Uzak Doğu ülkelerine eylül-mayıs döneminde 193 bin 46 ton kuru üzüm satarak 383 milyon 153 bin dolar gelir elde etti.

Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) verilerinden derlenen bilgilere göre,  Türkiye, kuru üzüm ihracatının yoğun olarak gerçekleştiği Eylül 2017 - Mayıs 2018 döneminde 201 bin 408 ton ürün karşılığında 318 milyon 358 bin dolar döviz elde etti. 


Türkiye'nin kuru üzüm ihracatında en fazla artış Çin, Japonya, Güney Kore gibi Uzak Doğu ülkelerinde yaşandı.


Son yıllarda ürünlerini katma değerli hale getirmeye başlayan ihracatçılar, bu sezonun aynı döneminde ise 193 bin 46 ton kuru üzüm satarak Türkiye'ye 383 milyon 153 bin dolar kazandırdı.


Miktar bazında yüzde 4 düşen kuru üzüm ihracatı, değer olarak geçen sezona oranla yüzde 20 arttı.


Kuru üzüm ihracatında ilk sırada 101 milyon 988 bin dolarla İngiltere yer aldı. Bu ülkeyi 45 milyon 956 bin dolarla Almanya ve 39 milyon 213 bin dolarla Hollanda izledi.


En sevindirici gelişme ise Uzak Doğu'da yaşandı


Dünyanın en kalabalık ülkesi Çin'e kuru üzüm ihracatı değer bazında bu dönem yüzde 120 artarak 3 milyon 991 bin dolara çıktı. Japonya'ya ise yüzde 87'lik artışla 10 milyon 969 bin dolarlık kuru üzüm ihracatı gerçekleşti.



Türkiye, Tayland'a yüzde 231 artışla 1 milyon 261 bin dolar, Güney Kore'ye ise yüzde 46 artışla 1 milyon 103 bin dolarlık kuru üzüm ihraç etti.



"Uzak Doğu'ya ihracatımız her geçen gün artıyor"


Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, Uzak Doğu pazarını hedef olarak belirlediklerini söyledi.


Tanıtım faaliyetlerine hız vererek bölgeye adeta çıkarma yaptıklarını anlatan Celep, "Uzak Doğu, Türk kuru meyve ihracatı için ciddi anlamda bir potansiyel oluşturuyor. Bu manada Uzak Doğu'ya olan ihracatımız da her geçen gün artıyor. 2019'u Çin'e ihracat yılı olarak ilan ettik. Çin'e ciddi anlamda bakıyoruz ve o pazarda payımızı artırmak istiyoruz çünkü Çin artık bir tüketim pazarı oldu. Bizim için bir şans. Motivasyonumuzu bozmadan doğru adımlarla hedefe ilerlememiz lazım." dedi.



Celep, Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli'nin kuru üzümle ilgili mesajların üreticiye fiyat anlamında bir güven verdiğine işaret etti.



"Dünyanın en büyük üzüm üreticisi ve ihracatçısıyız"


Türk üzümünün yurt dışında tonunu bin 400 dolardan aşağıya sattırmayacaklarını ifade eden Celep, "Bugün Türk üzümünü 2 bin dolar seviyesine taşıyıp 250-300 bin ton ürün ihraç edecek seviyeye geldik. Kendi ürettiğimiz ürünlerde kural koyucu olmamız lazım. Bugün dünyanın en büyük üzüm üreticisi ve ihracatçısıyız." diye konuştu.


ABD'nin, kuru üzümü, kilogramı 3 dolara ihraç ettiğini, Türkiye'de ise 2 dolar seviyesinde olduğuna işaret eden Celep, bu rakamı daha yukarıya çekmeleri gerektiğine işaret etti.



Söz konusu fiyat farkının, daha katetmeleri gereken ciddi bir mesafe olduğunu gösterdiğini vurgulayan Celep, ihracat rakamlarını her anlamda artırmaya çalıştıklarını sözlerine ekledi.





Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Deri sektöründen 600 milyon dolara yakın ihracat

24.05.2019 - İSTANBUL

İDMİB Başkanı Şenocak, "Türk deri ihracatçısı dünya ticaretinde yaşanan daralmalara rağmen yılın ilk 4 aylık bölümünde 171 ülkeye toplam 582 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi." dedi.... Devamı

İhracatta rekabet üstünlüğü "Ricardo" modeliyle sağlanacak

22.05.2019 - ANKARA

TİM, ülkelerin ticarette karşılaştırmalı üstünlüğe sahip olduğu ürünlerin belirlenmesine yardımcı olan ünlü İngiliz iktisatçı David Ricardo'nun metodolojisini, Türkiye'nin ihracatına uyarlayacak.... Devamı

Narenciye ihracatını limon sırtladı

21.05.2019 - İÇEL

Türkiye'nin bu sezon gerçekleştirdiği 1,7 milyon tonluk narenciye ihracatının 563 bin 703 tonluk kısmını limon oluşturdu. Geçen sezona kıyasla yüzde 15 artış gösteren limon ihracatından 266 milyon 959 bin dolar gelir elde edildi. ... Devamı

Türkiye, AB ile ticaretinde 2,78 milyar euro fazla verdi

16.05.2019 - ANKARA

2019 birinci çeyrekte Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne ihracatı, ithalatını 2,78 milyar euro geçti. Geçen yıl aynı dönemde yaklaşık 3,5 milyar euro açık kaydedilmişti. ... Devamı

Türk çimento sektöründen 1,3 milyar dolarlık ihracat hedefi

15.05.2019 - İSTANBUL

Çimento üretiminde Avrupa'da birinci sırada yer alan ve geçen yıl 614 milyon dolarlık ihracat yapan Türk çimento sektörü, 2019'da 1,3 milyar dolarlık dış satım hedefliyor. ... Devamı