ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Metalurji Grubu Başarı Hikayesi

Metalurji Grubu

1992 yılında Ankara'lı sanayicilere hizmet vermek amacıyla kurulan, 24 saatlik çalışma sistemi ile yıllık 4.000 ton ısıl işlem kapasitesi bulunan, Metalurji Grubu; proses takibinde zaman-sıcaklık diyagramı, zengin laboratuvar ekipmanlarıyla sadece Ankara'da değil ülke çapında müşteri potansiyeline sahip olmuştur.Devamı

Kimya 2017’de 15,5 milyar dolar ihracat hedefliyor

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

22.12.2016 Perşembe - İSTANBUL

Kimya sektörünün 2016 yılı sonunda yaklaşık 15 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirmesi bekleniyor.

Kimya sektörü, otomotiv ile hazır giyim-konfeksiyonun ardından en çok ihracat yapan üçüncü sektör konumunu 2016 yılında da korudu. Sektörün bu dönemde başlıca ihracat pazarları arasında; Almanya, Mısır, Irak, İran, İtalya, İngiltere, Hollanda, ABD, Yunanistan ve Suudi Arabistan gibi ülkeler öne çıktı. Kimya ihracatının yılı yaklaşık 15 milyar dolarla kapatacağı tahmin ediliyor. 2017 yılı hedefi ise 15,5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirmek.

Türkiye sanayinin nabzını tutan kimya sektörünün, neredeyse tüm sektörlere girdi sağladığını vurgulayan İKMİB Başkanı Murat Akyüz, bu yönüyle sektörün ülke sanayinin önümüzdeki aylarına ilişkin sinyaller verdiğine dikkat çekti. İhracatçı ve sanayiciler açısından zorlu bir yılın daha geride kaldığını belirten Akyüz, "Dünya genelinde ekonomik ve siyasi belirsizliklerin yoğun olarak hissedildiği bir yıl geçirdik. Küresel ticarette devam eden yavaşlama, yakın coğrafyamızda yaşanan sıcak gelişmeler ve önemli ihracat pazarlarımızdaki kayıpların sürmesi ihracatımızı olumsuz etkiledi. Sektörümüz tüm olumsuz şartlara rağmen en çok ihracat gerçekleştiren ilk üç sektörden biri olmayı sürdürdü. 2016 yılını yaklaşık 15 milyar dolarlık bir ihracatla kapatmayı bekliyoruz. İhracatımızda petrol fiyatlarının negatif etkisi azalmaya başladı, bunun önümüzdeki aylarda da devam etmesini umuyoruz" diye konuştu.

Kimya sektörünün 2008 krizinden önce alternatif pazarlara yönelme stratejisini benimsediğini ve AB'deki daralmanın olumsuz etkisini bu strateji ile dengelediğini hatırlatan Murat Akyüz, 2017 ve sonrasında da kimya ihracatının rotasını farklı bölgelere çevirerek mevcut sıkıntıları aşmayı planladıklarını söyledi. İKMİB Başkanı, "Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgelerine yaptığımız ihracat 2008 krizinde ihracatçılarımıza nefes aldırdı. Bu sayede AB'deki kayıpları telafi ettik. Arap Baharı, Suriye'deki iç savaş ve sonrasında bölgeye yayılan istikrarsızlık ihracattaki önemli pazarlarımızda kayıpları beraberinde getirdi. Plastik, kozmetik, boya gibi sektörlerde yakın coğrafya pazarları önem taşıyor. Petrol fiyatlarındaki düşüşten olumsuz etkilenen Rusya ekonomisindeki yavaşlama ve uçak krizi sonrası düzelmelerin zaman alması da bu bölgeye ihracat yapan firmalarımızın hedeflerinde sapmalara yol açtı.

Diğer taraftan Mısır, İran gibi ülkelerde ihracatı sekteye uğratacak tarife dışı engel olarak da nitelendirebileceğimiz kayıt zorunlulukları ile karşı karşıya kaldık. Tüm evraklandırmalarını tamamlayan bitmiş mamül üreticisi ihracatçılarımız Mısır ve İran'dan halen satış ile ilgili izin alamamışlardır. Onay süreci neredeyse 6 ay geçmesine rağmen tarife dışı engeller devam etmektedir. Kimya ihracatının 2017 ve sonrasında yeniden ivme kazanması için alternatif pazar stratejisine ihtiyaç duyuyoruz. AB ile yaşanan gelişmeler ve bölge ülkelerdeki istikrarsızlık, ihracat yaptığımız ülkeleri çeşitlendirmenin ve riski azaltmanın önemini bir kez daha ortaya çıkarıyor. Yakın dönemde bölgesel konjonktürde bir değişiklik beklemiyoruz. Bu kez rotamızı uzak bölgelere çevireceğiz. ABD, Güney Amerika ve Uzakdoğu'da Vietnam, Kamboçya gibi gelişen ve payımızın yetersiz olduğu pazarlara yönelmemiz gerekiyor. Keza ABD, 2017 ve sonrasında ihracat açısından daha aktif olmamız gereken bir diğer pazar görünümünde" dedi.

Dünyada ticaret yapmanın giderek zorlaştığı bir dönem yaşadıklarını dile getiren Murat Akyüz şunları söyledi:

"Tüm gelişmeleri alt alta koyduğumuzda 2017 yılının da kolay olmayacağını kestirmek zor değil. Buna rağmen umutsuz değiliz, çok daha zorlarını gördük. İhracatçılarımız var güçleri ile çalışmaktan vazgeçmiyor. Türkiye, her şeye rağmen gelecek vaat eden, önemli bir pazar. Hükümetimizin KOBİ'leri, ihracatçıyı destekleyen teşviklerini de son derece olumlu buluyoruz. Yatırımı gündeme getiren her türlü destek ve kolaylık gerek sanayicimizi gerekse ekonomimizi rahatlatacaktır. 2017'nin en zorlu kısmının finansman olacağı düşüncesindeyiz. Yeni kurulması planlanan İhracat Kredi Garanti Fonu'nun da bir an önce ihracatçıya açılmasında fayda görüyoruz. Ayrıca uluslararası ticarette para yerine takasın ön plana alınması kur risklerini daha da azaltacaktır. 2017 yılında hedefimiz geçmiş yıllardaki artış ivmesini yeniden yakalamak ve kayıplarımızı telafi etmek olacak.

İKMİB olarak milli katılımlı fuarlar, ticaret heyetleri ve alım heyetlerimize son sürat devam edeceğiz. Rekabetin artması ihracat birim fiyatlarımızı aşağıya çekiyor. Bu kısır döngüden ancak katma değeri yukarı çekecek stratejilerle çıkabiliriz. Ar-Ge ve tasarıma verdiğimiz desteklerin altında da bu düşünceler var."

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Otomotiv ihracatı hedefi aştı

03.12.2018 - BURSA

Kasım ayında yüzde 5'lik artış ile 2 milyar 769 milyon dolar ihracat gerçekleştiren otomotiv sektörü, bugüne kadarki en yüksek kasım ayı ihracatına ulaştı. ... Devamı

İhracatta miktar arttı, değer düştü

09.11.2018 - İSTANBUL

Eylül ayında ihracat birim değer endeksi yüzde 2,3 azalırken, miktar endeksi yüzde 25,2 arttı.... Devamı

İhracatta Cumhuriyet tarihi rekoru kırıldı

01.11.2018 - İSTANBUL

Ekim ayı ihracatı 15,73 milyar dolar ile Cumhuriyet tarihi rekorunu kırdı.... Devamı

Dış ticaret açığı eylülde 1.87 milyar dolar oldu

31.10.2018 - İSTANBUL

Eylül ayında dış ticaret açığı yüzde 77,1 azalarak 1 milyar 869 milyon dolara geriledi.... Devamı

Türkiye 153 ülkeye makarna ihraç ediyor

30.10.2018 - İZMİR

Dünya sofralarının makarnası Türkiye'den gidiyor. Türkiye, 2018 yılının Ocak - Eylül döneminde 153 ülkeye 409 milyon dolarlık makarna ihraç etti.... Devamı