ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

İlkay Kağıtçılık Başarı Hikayesi

İlkay Kağıtçılık Tic. A.Ş.

1977 yılında İstanbul'da kurulan, 2000 yılında yapışkan kağıt ve bant sanayine yönelik üretime başlayan, ambalaj, kağıt otomotiv, tekstil, yapı elemanları ve beyaz eşya vb. sanayi ile yan sanayi unsurlarına hizmet veren İlkay Kağıtçılık, sektörünün önde gelen başarılı kuruluşları arasında yer almaktadır.Devamı

Katma değerli üretimle yüzde 15 büyüme hedefi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

15.10.2018 Pazartesi - İSTANBUL

Ambalaj sektörü 2023'te 10 milyar dolar ihracat ile 30 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne ulaşmayı hedefliyor.

 

Global pazarın önemli oyuncularından biri olan Türkiye ambalaj sektörünün, yakaladığı istikrarlı büyüme performansını bu yıl da sürdürmesi bekleniyor. 2017 yılında 20 milyar dolarlık pazar büyüklüğüyle globalde 16'ncı, Avrupa'da altıncı sırada yer alan Türkiye ambalaj sektörünün bu yıl, yüzde 15 büyüyeceği ve 23 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne ulaşacağı tahmin ediliyor.

Gerçekleştirdiği katma değerli üretim ile bu yılın ilk yarısında toplam 539 milyon dolar dış ticaret fazlası veren sektör, 2023'te 10 milyar dolar ihracat ile 30 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne ulaşmayı hedefliyor. Türkiye ambalaj sanayiinin söz konusu hedefleri gerçekleştirecek güçte olduğuna dikkat çeken sektör temsilcilerine göre, sektörün yurt ekonomisine sunduğu katkı ilerleyen yıllarda da sürecek. Geleceğe ve yeniliklere adapte olunmadığı sürece işleri sürdürülebilir kılmanın ve sektörde rekabet edebilmenin mümkün olmadığı noktasında hemfikir olan sektör temsilcileri, üreticilere kendilerini yenileyip geliştirmelerini, bunun için de teknolojiye daha fazla odaklanmalarını tavsiye ediyor.

Türkiye ambalaj sektörünün şu anki mevcut duruma gerçekleştirdiği teknolojik yenilikler sayesinde geldiğini kaydeden sektör temsilcileri, son dönemde global ambalaj sanayiinde otomasyon ve Endüstri 4.0'ın öne çıktığına dikkat çekiyor. Hem üretim hacminin yükseltilmesi hem de katma değerli ürün imalatının mümkün olan en ekonomik biçimde gerçekleştirilebilmesi için üretimde otomasyona geçilmesinin önemine vurgu yapan sektör temsilcileri, bu noktada imalatçılara kendi operasyonlarına uygun teknolojileri geliştirmeleri ve mevcut üretim hatlarını iyileştirerek, en uygun ambalajlama donanımlarını oluşturmaları önerisinde bulunuyor. Bunun için ambalaj ve ambalajlama makinelerinde yenilik yapmanın ve bileşim teknolojileri ile imalat sanayiini ortak platformda buluşturmayı amaçlayan Endüstri 4.0'a geçişin önemine dikkat çeken sektör temsilcileri, yerli üreticinin son yıllarda inovasyon, Ar-Ge ve katma değerli üretim konularına ağırlık vererek uluslararası standartlarda ürünler imalat ettiklerini, böylece hem sektörlerinin 2023 yılı hedeflerine ulaşmasına hem de Türkiye'nin gelişimine ve ekonomisine katkı sunduklarını belirtiyor.

2023 hedefi 30 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne ulaşmak 

Dış ticaret fazlası veren yapısı ile globalin önde gelen pazarları arasında yer alan Türkiye ambalaj sektörü, yurt ekonomisine sunduğu katkıyı gerçekleştirdiği katma değerli üretim ve ihracatla artırıyor. Avrupa'ya nazaran daha genç bir yapıya sahip olmasına rağmen son yıllarda yapılan teknolojik yenilik ve yatırımlarla bazı Avrupa ülkelerinin ilerisine geçen Türkiye ambalaj sektörü, sahip olduğu pazar büyüklüğü, ihracat ve büyüme hızıyla globalde 16'ncı, Avrupa'da ise altıncı sırada yer alıyor. Son 10 yıldır istikrarlı bir şekilde büyüyen sektörün söz konusu performansını orta vadede sürdürmesi bekleniyor. Özellikle Avrupa'da pazar gücünü artırmak için katma değerli üretime yönelik çalışmalarına hız veren sektörün, söz konusu çalışmalarla gerek global pazarda gerekse Avrupa'da konumunu güçlendireceği sektör oyuncuları tarafından ifade ediliyor.

Ambalaj Sanayicileri Derneği'nden (ASD) alınan verilere göre, 2017 yılında hem değer hem de miktar olarak ihracatını yüzde 8 artıran Türkiye ambalaj sektörü, 787 milyon dolarlık dış ticaret fazlası verdi. Bu yılın ilk yarısında ihracatını miktar bakımından yüzde 8, değerde ise yüzde 17 artıran sektör, toplamda 539 milyon dolarlık dış ticaret fazlası verdi. 2017 yılında 20 milyar dolarlık pazar büyüklüğü ile Avrupa ve globalin önde gelen sektörleri arasında yer alan Türkiye ambalaj sektörünün bu yıl, yüzde 15 büyüyeceği öngörülüyor. Söz konusu büyüme ile bu yıl sonunda 23 milyar dolarlık pazara ulaşması beklenen sektör, 2023 yılında ise 30 milyar dolarlık pazar büyüklüğü hedefliyor.

Sektör, üretimin en az yüzde 50'sini ihraç etmeyi planlıyor

Güçlü altyapıya ve global şirketlerle yarışabilecek yetkinliğe sahip olan Türkiye ambalaj sektörü, son yıllarda Ar-Ge ve inovasyona yönelik gerçekleştirdiği yatırımlarla büyümenin yanı sıra rekabetin yoğun olduğu pazarlardan aldığı payı da artırdı. Bugün itibarıyla Avrupa'nın ihtiyaç duyduğu ambalajın yüzde 10'unu karşılayan Türkiye ambalaj sektörü, aralarında Avrupa Birliği, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Kafkaslar ve Balkanlar'ın da yer aldığı yaklaşık 180 ülkeye ihracat yapıyor. ASD'den alınan bilgilere göre, 2017 yılındaki ihracatını hem değer hem de miktar olarak yüzde 8 artıran sektör, miktarda yaklaşık 2.1 milyon ton, değerde ise 4.1 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. En fazla ihraç edilen ambalaj türlerinde plastik ambalajlar yüzde 65 pay ile ilk sırada yer alırken, plastik ambalajları yüzde 24 ile kağıt/karton, yüzde 8 ile metal ambalajlar takip etti.

2017 yılında 322.1 milyon dolarla en çok ihracat Almanya'ya yapılırken, Almanya'yı Irak, İngiltere, Fransa ve İsrail takip etti. İhracatın yanı sıra sektör ithalatı da 2017 yılında artış kaydetti. Sektör, 2017 yılında 787 milyon dolarlık dış ticaret fazlası verdi. Bu yılın ilk yarısını da ihracat artışıyla tamamlayan sektör, yaklaşık 1.1 milyon ton ve 2.3 milyar dolar değerinde ihracat yaptı. Bu yılın ilk yarısında en çok ihracat yapılan pazarlar ise Almanya, İngiltere, Irak, İtalya ve İsrail oldu. Bu yıl, Türkiye'ye komşu ülkeler, Avrupa ve Kuzey Afrika'yı da kapsayan bölgeye odaklanarak ihracatını daha da artırmayı planlayan sektör, üretiminin en az yüzde 50'sini ihraç etmeyi ve 2023 yılında 10 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyor. Sektörün bu yıl sonuna kadar ise 4.5 ila 5 milyar dolarlık ihracat yapması bekleniyor.

Uzmanlar, tasarımın ürün kadar önemli olduğu noktasında hemfikir

Yurt ekonomisine sunduğu katkıyı gerçekleştirdiği katma değerli üretim ve ihracatla artıran Türkiye ambalaj sanayii, son 15 yılda kişi başı ambalaj tüketimini iki kat artırarak yıllık 220 dolara çıkardı. 2017 yılının tamamı ile bu yılın ilk yarısında ihraç edilen ilk 20 ürünün yüksek teknoloji yatırımla üretilebilecek ürünlerden oluştuğuna dikkat çeken sektör temsilcilerine göre, bu ilk 20 ürün ihracatın değer olarak yüzde 76'sını oluşturuyor. Öte yandan kilogram başına ihracat birim fiyatıyla Türkiye ortalamasının üzerinde bir performans gerçekleştiren sektör, ihracat birim fiyatını artırmayı planlıyor. Bu yılın ilk yarısında kilogram başına ihracat birim fiyatı 2 dolar olarak gerçekleşen sektör, söz konusu rakamı 2014 yılında kilogram başına ihracat birim fiyatı olan 2.6 dolara çıkarmayı hedefliyor. Bunun için sektörün katma değerli üretime yönelik çalışmalarını olumlu bulmakla birlikte, özellikle tasarım ve teknoloji bakımından sektörün kendini daha da geliştirmesi önerisinde bulunan sektör temsilcileri, tasarımın en az ürün kadar önemli olduğunu ve ürüne değer kattığını söylüyor.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

TURFOOD 3. Gıda Fuarı 2-4 Nisan'da Bursa'da

18.02.2020 - BURSA

Network Fuarcılık, 2020 yılının ilk fuarını, 2-4 Nisan tarihleri arasında TURFOOD 3. Gıda Fuarı'yla gerçekleştirecek.... Devamı

Sektörlerde 'salgın' revizyonu

18.02.2020 - İSTANBUL

Koronavirüs salgını sonrası Çin'de üretim sekteye uğrarken, Türk firmalar ise boşluğu doldurmak için harekete geçti. Rotanın Uzak Doğu'dan Türkiye'ye çevrilmesiyle tekstilden gıdaya birçok sektör talep artışını karşılamaya çalışıyor.... Devamı

Kıvanç: Tekstil ve konfeksiyon sektörü istihdam deposu

18.02.2020 - ADANA

Adana Sanayi Odası Başkanı Kıvanç "Tekstil ve konfeksiyon sektörü 2019 yılını 1 milyon 2 bin 690 istihdama ulaşarak yüzde 46 artış gerçekleştirdi. 10 yılda toplam 313 bin 136 ilave istihdam sağladı." dedi.... Devamı

"Esnafın, zincir marketle rekabeti için özel bir model geliştiriyoruz"

17.02.2020 - ANKARA

Esnaf, Sanatkârlar ve Kooperatifçilik Genel Müdürü Erkan, "Esnafın zincir marketle rekabet edebilmesi için özel bir model üzerine çalışıyoruz" dedi. ... Devamı

Perakendeciler, sürdürülebilir gelecek için çözüm arıyor

17.02.2020 - ANTALYA

Türkiye Perakendeciler Federasyonu, yerel perakendecilerin yaşadığı ortak sorunlara ortak çözümler geliştirebilmek amacıyla konferans düzenledi.... Devamı