ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Mina Kozmetik Başarı Hikayesi

Mina Kozmetik Day. Tük. Mam. İnş. Gıda San. ve Tic. Ltd. Şti

1994 yılından bu yana Diyarbakır’da toptan ve perakende kozmetik ürünlerinin ticareti konusunda faaliyet gösteren Mina Kozmetik; Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Birimi, Avrupa Konseyi Kalkınma Bankası ile Alman Kalkınma Bankası işbirliğiyle yürütülen SELP II Projesi kapsamında İş Bankası`ndan kredi kullanarak ikinci mağazasını açmıştır.Devamı

Kapasitesinin yüzde 40'ını kullanan sektör, alternatif pazar arayışında

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

04.10.2018 Perşembe - İSTANBUL

2017 yılında TÜİK verilerine göre toplam ihraç edilen ambalajlı su miktarı 425 bin ton karşılığı 66 milyon dolar olarak gerçekleşti. 2018 yılında da yaklaşık 467 bin ton ihracat ve 70 milyon dolar gelir öngörülüyor.



ABD, Çin, Hindistan ve Meksika gibi ülkelerin ardından dünyada en büyük yedinci ambalajlı su üreticisi olan Türkiye'de ihracat gelirinin bu yıl 70 milyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

5.7 milyar TL'lik bir ekonomik büyüklüğe ulaşan sektör, 15 bini doğrudan, toplamda 100 bine yakın kişiye istihdam sağlıyor. Kapasite kullanımının yüzde 40 seviyelerinde olan sektör, pazarın büyümesi durumunda şu anki kapasiteyle bu ihtiyacı karşılayabilecek durumda.

Stratejik öneme sahip olan suya erişim tüm canlılar için doğal ve yasal bir hak. İnsanlar için hayati öneme sahip olmakla birlikte sağlık açısından da oldukça değerli olan suyun, öncelikle güvenilir olması gerekiyor. Bu doğrultuda bireyler genellikle ambalajlı su tüketimine yöneliyor. Ambalajlı su 19'uncu yüzyılın ortalarına kadar genellikle kaplıca merkezlerinde, sadece elit kesim tarafından tüketildi. Ancak ilerleyen yıllarda dünyada artan çevre sorunlarından etkilenen su kaynaklarının hızla azalması sağlıklı suya olan talebi de giderek artırdı. Bir dönem ambalajlı içme suları yüksek sınıfların, zengin turistlerin ve sağlıklı yaşam bilinci olan insanların ayrıcalığıyken, ortalama tüketiciler arasında hızla popüler oldu. Yaşam standartlarındaki yükseliş, gelir düzeyindeki artış, eğitim ve farkındalık ambalajlı suya olan talebi hızla artırdı. Bu artış doğal olarak beraberinde ambalajlı su pazarında da hareketliliği getirdi.

Ülkemizde ambalajlı su pazarı ne durumda?

2016 yılında Türkiye'de su pazarı 11.3 milyar litreydi. Bu hacmin 6.4 milyar litresi damacana, 4.9 milyar litresi de yüzde 10'luk büyümeyle PET satışından geldi. Tonaj olarak damacana toplamın yüzde 57'sini, diğer ambalajlı sular ise yüzde 43'ünü oluşturdu. 2016 yılında sektördeki toplam ciro yaklaşık 5.4 milyar liraydı. 2016'da TÜİK verilerine göre toplam ihraç edilen ambalajlı su 408 bin ton ve ciro ise 64 milyon dolar bazında gerçekleşti.

2017'de yaklaşık yüzde 3'lük bir büyümeyle ambalajlı su satışı 11.6 milyar litreye ulaştı ve sektördeki toplam ciro da yaklaşık 5.7 milyar lira oldu. 2017 yılında TÜİK verilerine göre toplam ihraç edilen ambalajlı su miktarı 425 bin ton karşılığı 66 milyon dolar olarak gerçekleşti. 2018 yılında da yaklaşık 467 bin ton ihracat ve 70 milyon dolar gelir öngörülüyor. Günümüzde 5.7 milyar TL'lik bir ekonomi ortaya koyan sektör, 15 bini doğrudan olmak üzere toplam 100 bine yakın kişiye istihdam sağlıyor.

Türkiye dünya üretiminde yedinci sırada

Ambalajlı su sektöründe mevcut endüstriyel kapasite kullanım oranının yüzde 40 seviyelerinde olduğu göz önüne alındığında, Türkiye'de tüketiminin artması durumunda sektör mevcut kurulu kapasiteyle bu ihtiyacı rahatlıkla karşılayabilecek durumda. Yaşanan bu önemli büyümenin ekonomik dinamiklere paralel ağırlıklı olarak gelişmekte olan ülkelerde gerçekleştiğini ve önümüzdeki dönemde de bu büyümenin aralarında Türkiye'nin de bulunduğu ülkelerde yaşanacağı tahmin ediliyor. Bu gelişme son yıllarda Türkiye'yi ABD, Çin, Hindistan, Meksika ve Endonezya gibi ülkelerin ardından en büyük yedinci ambalajlı su üreticisi ülke konumuna ulaştırdı. 110 ülkeye ambalajlı su satan Türkiye kişi başı tüketim karşılaştırmasında yıllık ambalajlı su tüketimiyle dünyada yedinci sırada yer aldı. 2016 yılında yıllık kişi başına ortalama tüketimi 65 litre PET&cam, 83 litre damacana olmak üzere toplam 148 litre olarak gerçekleşti. 2017 yılında ise yıllık kişi başına ortalama tüketimi 68 litre PET&cam, 81 litre de damacana tüketimiyle toplam 149 litreye ulaştı.

2030'da kişi başı su miktarı düşecek

Türkiye bu kapsamda dünya çapında değerlendirildiğinde su sıkıntısı çeken ülkeler grubunda yer almasa da kentleşme, sanayileşme ve nüfus artışı neticesinde nicelik açısından tatlı su kaynaklarında azalmayla karşı karşıya gözüküyor. Araştırmalarda, Türkiye kişi başına düşen 3 bin 690 metreküp kullanılabilir su miktarıyla dünya sıralamasında ortalamada yer alıyor. İstatistiklere göre 2030 yılına kadar ülke nüfusu 100 milyona ulaştığında kişi başına düşecek kullanılabilir su miktarı bin metreküpe düşecek. Yani istatistiklerin gösterdiği rakamlar suyun ambalajlanmasının stratejik önem taşıdığını ortaya koyuyor.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Topraksız tarım için model çalışma yürütülüyor

25.06.2019 - KAYSERİ

Girdi maliyetlerinde tasarruf sağlayan, kalite ve rekolte olarak daha verimli sonuçlar elde edilen topraksız tarım modeli Kayseri'de de yaygınlaşıyor.... Devamı

Reel kesimin güveni arttı

24.06.2019 - ANKARA

Reel Kesim Güven Endeksi, haziranda bir önceki aya göre 3,6 puan artarak 102,5 oldu. ... Devamı

Beyaz eşya satışlarında yüzde 20 düşüş

24.06.2019 - İSTANBUL

Beyaz eşya pazarındaki daralma Mayıs ayında devam ederken, iç satışlar 20 gerileme kaydetti. TÜRKBESD, taksit sayısının 12'den 18'e çıkartılmasının talebi canlandırabileceğini öngörüyor.... Devamı

Kapasite kullanımı haziranda arttı

24.06.2019 - ANKARA

Merkez Bankası, haziran ayına ilişkin imalat sanayi genelinde kapasite kullanım oranı verilerini açıkladı.... Devamı

İnşaat maliyetinde yüzde 26 artış

21.06.2019 - ANKARA

İnşaat maliyet endeksi (İME), 2019 yılı Nisan ayında bir önceki aya göre yüzde 1,6, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 26,41 arttı. ... Devamı