ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Yardımcı Beton Başarı Hikayesi

Yardımcı Beton San. Tic. Paz. A.Ş.

1992'de, Konya 2. O.S.B'deki ilk hazır beton tesisini kurarak Konya’da belli bir boşluğu dolduran Yardımcı Beton, çalışmalarıyla iyi hizmet ve güveni arayan Konyalı sanayicinin önünü açmıştır. Yardımcı Beton, Konya 2. O.S.B'de 51.600 m² alan üzerinde kurulu tesisinde faaliyetlerine devam ederken, 2007 yılında Selçuklu Konya'daki 6.000 m² alan üzerinde ikinci tesisinde de üretime başlamıştır. Devamı

İnterneti etkin kullanan KOBİ'nin geliri %17 arttı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

20.03.2012 Salı - İSTANBUL

BCG tarafından hazırlanan "4,2 Trilyon Dolarlık Fırsat: G20 Ülkelerinde İnternet Ekonomisi" başlıklı rapora göre, Türkiye'de interneti etkin kullanan şirketlerin gelirlerinde 3 yılda yüzde 17 artış görüldü.

 

The Boston Consulting Group (BCG) tarafından hazırlanan "4.2 Trilyon Dolarlık Fırsat: G20 Ülkelerinde İnternet Ekonomisi" başlıklı rapora göre, Türkiye'de internetten araştırılarak alınan mal ve hizmetlerin değeri yılda 50 milyar lirayı geçiyor.

Rapora göre Türkiye'de interneti satış/ pazarlama, müşteri ve tedarikçi iletişimi için yüksek oranda kullanan şirketler, son 3 yılda gelirlerini ortalama yüzde 17 artırırken, interneti daha az kullanan şirketler aynı dönemde gelirlerini yüzde 11 yükseltti. İnterneti kullanmayan şirketlerin gelirlerinde yüzde 8'lik düştü.

Türkiye'de internet kullanım alışkanlığının hızlı bir şekilde gelişmesi, başta perakendecilik, bankacılık ve sigortacılık sektörleri olmak üzere, birçok sektördeki dinamiklerde önemli değişimleri beraberinde getirecek. Türkiye'de yaklaşık 30 milyon internet kullanıcısı bulunurken, 16-74 yaş aralığındaki nüfusun yaklaşık yüzde 45'i internet kullanıyor ve bu oranın 2015 yılında yaklaşık yüzde 55'e ulaşması bekleniyor.

4 yılda 4.2 trilyon doları bulacak

Rapora göre, G-20 ülkelerinde internet ekonomisinin 2010 yılındaki 2,3 trilyon dolarlık toplam büyüklüğü, İtalya veya Brezilya ekonomilerinden daha büyük. 2016 yılında dünyada 3 milyar internet kullanıcısı olacağı ve G-20 ülkelerinde internet ekonomisinin toplam büyüklüğünün 4.2 trilyon doları bulacağı tahmin ediliyor.

Reklam hacmi 2016'da 1.4 milyar dolara ulaşacak

BCG'nin raporuna göre, e-ticaret yolu ile internetten doğrudan alınan mal ve hizmetlerin değeri 2010 yılında yaklaşık 4 milyar lira civarında bulunuyor. İnternet kullanıcılarının yüzde 20'si alışveriş yapmadan önce fiyatları ve ürün özelliklerini internet kullanarak inceliyor.

Bu etki, göz önünde bulundurulduğunda ortaya çıkan rakam internetin gerçek etkisini gösteriyor ve Türkiye'de internetten araştırılarak alınan mal ve hizmetlerin değeri yılda 50 milyar lirayı geçiyor. Türkiye'de reklam pastası içinde en hızlı büyüyen bölüm olan online reklam harcamalarının toplam reklam harcamaları içindeki payının, 2016 yılında yüzde 18'e ulaşması bekleniyor.

Televizyon ve gazeteden sonra en çok reklam harcaması yapılan mecra olan internette 2016 yılında toplam 1.4 milyar lira reklam harcaması yapılacağı öngörülüyor. İnterneti satış/ pazarlama, müşteri ve tedarikçi iletişimi için yüksek oranda kullanan şirketler, son 3 yılda gelirlerini ortalama yüzde 17 artırırken, interneti daha az kullanan şirketler aynı dönemde gelirlerini yüzde 11 yükseltti. İnterneti kullanmayan şirketlerin gelirlerinde yüzde 8'lik düşüş gözleniyor.

Önceki Haber Sonraki Haber

DİĞER KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

TÜRSAB, 9 ülkenin büyükelçisini Bursa'da ağırladı

08.05.2019 - BURSA

TÜRSAB, Türkiye'de görev yapan yabancı misyon şeflerine yönelik ikinci tanıtım gezisini Bursa'ya yaptı. ... Devamı

'Tekstil sektörünün yeni bir hikayeye ihtiyacı var'

29.04.2019 - KAHRAMANMARAŞ

TİM Başkanı Gülle, "Tekstil sektörünün tekrar bir hikaye yazmaya ihtiyacı var. Ağustos ayında açıklanacak ihracat reformumuzun alt çalışmalarını bakanımızla birlikte yapıyoruz" dedi.... Devamı

2. Bursa Gıda Fuarı 2 Mayıs'ta kapılarını açıyor

26.04.2019 - BURSA

Gıda sektöründe faaliyet gösteren firmalar ile profesyonel alıcıları buluşturan 2. Bursa Gıda Fuarı, 2 Mayıs'ta kapılarını açacak.... Devamı

Halıda dünya trendini belirleyen DOMOTEX Turkey yarın açılıyor

26.04.2019 - GAZİANTEP

Halı sektörünün dünya liderleri DOMOTEX Turkey ile yarın Gaziantep'te bir araya geliyor.... Devamı

Gayrimenkul, İnşaat ve Kent Mobilya Fuarı Konya'da açıldı

26.04.2019 - KONYA

Ersözlü, inşaat sektöründe faaliyet gösteren onlarca tedarikçi firmanın, gayrimenkul, mobilya-dekorasyon firmalarının buluşacağı fuarlarda, yeni işbirliklerinden doğacak etkileşimin sektörlere katma değer yaratacağını söyledi. ... Devamı