ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Yardımcı Beton Başarı Hikayesi

Yardımcı Beton San. Tic. Paz. A.Ş.

1992'de, Konya 2. O.S.B'deki ilk hazır beton tesisini kurarak Konya’da belli bir boşluğu dolduran Yardımcı Beton, çalışmalarıyla iyi hizmet ve güveni arayan Konyalı sanayicinin önünü açmıştır. Yardımcı Beton, Konya 2. O.S.B'de 51.600 m² alan üzerinde kurulu tesisinde faaliyetlerine devam ederken, 2007 yılında Selçuklu Konya'daki 6.000 m² alan üzerinde ikinci tesisinde de üretime başlamıştır. Devamı

İKMİB: Krizden En Az Etkilenen Sektör 'Kozmetik'

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

03.08.2009 Pazartesi - İSTANBUL

İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Akyüz, kozmetik ürünleri ihracatının yüzde 30,7 oranında arttığını belirtti.


 
İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, global ekonomik krizden en az etkilenen sektörün kozmetik olduğunu bildirdi.

İKMİB Başkanı Akyüz, kozmetik ürünleri ihracatının geçen yıla göre yüzde 30,7 oranında arttığını kaydetti.

Akyüz, Türkiye kozmetik pazarında yerli markaların pazar payının yüzde 30, ithal ürünlerin payının ise yüzde 70 seviyesinde olduğunu belirtti.

Kozmetik ihracatının yoğunluğunu sabunun oluşturduğunu, Irak pazarında 2008 yılında yüzde 79,9 oranında ihracat artışı gerçekleştiğini ve komşu ülkelerin bu sektör için çok önemli olduğunu vurgulayan Akyüz, ayrıca İran'ın renkli kozmetik denilen makyaj ürünlerini tercih ettiğini ifade etti. Akyüz, "Kozmetik sektörümüz için global krizden çıkışın anahtarı komşularımız olacak" dedi.

Akyüz, kozmetik sektöründe pazar çeşitlenmesinin de krizin etkilerinin en aza indirgenmesinde büyük fayda sağlayacağını, sektör için Orta Doğu'nun esas pazar olma özelliğini koruduğunu belirtti.

Türk kozmetikçilerin, tesislerinin modernleşme yatırımlarını büyük ölçüde tamamladığını belirten Akyüz, buralarda, dünya devlerinin kalitesinde üretim yapıldığını ifade etti. Akyüz, birçok üreticinin dünya markalarına fason üretim yaptığına da dikkati çekti.

Sektörün sorunları

Kozmetik sektörünün sorunlarına da değinen Akyüz, hammaddenin önemli oranda ithal edildiğini, iş gücü, enerji ve su maliyetinin de çok yüksek olmasının bazı ürünlerde kayıtdışı üretimi körüklediğini ve bunun da haksız rekabet yarattığını belirtti.

İtici gazlardan alınan ikinci ÖTV'nin de sektör için sorun olduğunu belirten İKMİB Başkanı Akyüz, kozmetik sektörünün girmek istediği ve gelişme potansiyelinin yüksek görüldüğü yeni pazarların ise, Güney Amerika ülkeleri, Çek Cumhuriyeti, Güney Afrika Cumhuriyeti, Rusya, Irak, İran, Ukrayna, Bulgaristan, Romanya ve Afganistan olduğunu kaydetti.

Akyüz, dünya genelinde kozmetik sektörünün hacminin 150 milyar dolar seviyesinde olduğunu, Türkiye'de ise sektörün büyüklüğünün 1,5-2 milyar dolar civarında bulunduğunu söyledi.

Türkiye'nin gözdesi şampuan ve sabun

Akyüz, Türkiye'nin şampuan ve sabunda dünya çapında bir üretim merkezi olabileceğini, Türk üreticilerinin kendi markalarını çıkarmakta zorlandığını, global olmaktan çok bölgesel markalar yaratılabildiğini anlattı.

Hammaddeyi büyük oranda ithal eden Türkiye'nin bazı hammaddeleri de ihraç ettiğini dile getiren Akyüz, bunların gül yağı, ıhlamur çiçeği, defneyaprağı, bergamot, nane, limon, portakal, mandalina, turunç gibi narenciye esansları olduğunu kaydetti.

Akyüz, bu yıl itibariyle toplam kozmetik sektöründe üretim yapan bin 300'ün üzerinde Türk firmasının bulunduğunu ve sektörün çalışan sayısının 13-14 bin civarında olduğunu bildirdi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Eskişehir sanayisi 5 ana sektör ile dünyaya açılıyor

22.01.2019 - ESKİŞEHİR

Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş, Eskişehir'in ihracatını arttırmak için yeni projeler geliştirdiklerini dile getirdi.... Devamı

Deri fuarı İstanbul'da kapısını açıyor

22.01.2019 - İSTANBUL

21 yıldır Moskova'da düzenlenen LeShow Deri ve Moda Fuarı,24 Ocak'ta ilk kez İstanbul'da kapılarını açıyor.... Devamı

Su ürünleri ve hayvansal mamullerde 2023 ihracat hedefi 3.5 milyar dolar

22.01.2019 - İZMİR

Sektörün ihracatında su ürünleri 958 milyon dolarla lider konumdaki yerini korurken, kanatlı eti 607 milyon dolar, yumurta 430 milyon dolar bu ürünü takip etti. ... Devamı

Mersin Agropark 800 istihdam yaratacak

21.01.2019 - İSTANBUL

Yaklaşık 800 kişiye istihdam sağlayacak olan Mersin Agropark 800 dönüm üzerine kurulacak.... Devamı

Deri fuarı yarın İzmir'de başlıyor

21.01.2019 - İZMİR

İzmir'in Leather & More - Deri ve Deri Konfeksiyon Fuarı'na 10 ülkeden 30 büyük alıcı gelecek, ihracatta hedef 2 milyar dolar olacak.... Devamı