ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Hüma Hastanesi Başarı Hikayesi

Hüma Sağlık Hizmetleri Ltd. Şti.

2004 yılının Mart ayında Kayseri’nin ilk Kadın Sağlığı Merkezi olarak kurulan Hüma Hastanesi, 2006 yılının Şubat ayında Anadolu’nun ilk Kadın Hastalıkları ve Doğum Hastanesi olarak hizmet vermeye başlamıştır...Devamı

İHKİB'den İskandinav Çıkarması

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

06.08.2009 Perşembe - İSTANBUL

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, öncelikle Danimarka'da düzenleyecekleri organizasyon ile, 44 çorap ve iç çamaşırı firmasını alıcılarla buluşturacaklarını belirtti.

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) İskandinav ülkelerinde başta çorap, iç giyim ve denim olmak üzere Türk tekstilini marka haline getirmek ve 4 yıl sonunda 20 milyar dolar ihracata ulaşmayı hedefliyor.

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, öncelikle Danimarka'da düzenleyecekleri organizasyon ile, 44 çorap ve iç çamaşırı firmasını alıcılarla buluşturacaklarını belirtti.

''Krizde İskandinav ülkelerine odaklanıp 104 milyon dolar olan çorap ve iç giyim ihracatımızı 310 milyon dolara çıkaracağız'' diyen Tanrıverdi, 14-16 Eylül 2009 tarihleri arasında dünyada çorap ve iç giyime en çok parayı harcayan İskandinavya ülkelerinden Danimarka'ya çıkarma yapacaklarını ve 1,3 milyar dolarlık pastadan alınan payı yüzde 8'den yüzde 25'e yükseltmeyi amaçladıklarını ifade etti.

"Spesifik çalışma ile sektörel ticaret heyeti oluşturduk"

Tanrıverdi, bugüne kadar pek çok sektörün katılımıyla düzenlenen yurt dışı ticaret heyetlerinin istenilen neticeyi veremediğini vurgulayarak, şöyle konuştu:
"İlk kez biz son derece spesifik bir çalışma ile sektörel ticaret heyeti oluşturduk. Karşılaştırmak için, Türkiye'nin yıllık kişi başına çorap tüketimi 5 çift. Bu yüzden, yıllık 30 çift ile Avrupa'nın en çok çorap ve iç çamaşırı tüketen ve bunlara dünya ortalamalarının çok üstünde para ödeyen İskandinavya ülkelerine odaklandık.

Danimarka'nın başkenti Kophenhag'a gitmeden önce katalog çekimleri yaptırdık, oradaki partnerlerimiz aracılığı ile aylar öncesinden ürünlerimizin tanıtımını yapmaya başladık. Sık sık alışverişe çıkan 13-18 yaş arası gençler, iç çamaşırı ve çorap için yılda 20-26 Euro harcıyorlar. 18-25 yaş aralığında ise rakam daha da artıyor.

Markaları çok iyi tanıyan bu kesim iç çamaşırı ve çoraba yılda 40-60 Euro harcıyor. Danimarkalı ithalatçılar zamanında ve istenildiği şekilde teslimat yapabilen tedarikçilerle uzun sureli ilişkiler kurmayı tercih ediyor. Bu durumda coğrafi yakınlık açısından ön plana çıkan Türkiye, İskandinavya'ya üretim yapan Çin'e karşı avantajlı konuma geçiyor"

"Projemizin toplam bütçesi yaklaşık 1 milyon Euro"

Tanrıverdi, 4 yıl sürecek olan projenin devamında, 2010 senesinde, 27 AB ülkesinde örme dokuma sektörü tanıtım, pazarlama; 2011 senesinde, Kuzey ve Doğu Avrupa başta olmak üzere 27 AB ülkesinde denim hazır giyim sektörü tanıtım, pazarlama; 2012 senesinde de İskandinav ülkeleri başta olmak üzere 27 AB ülkesinde genel hazır giyim konfeksiyon sektörü tanıtım ve pazarlama faaliyetleri sürdüreceklerini ifade etti.

Proje'nin Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından destekleneceğine dikkati çeken Tanrıverdi, "Projemizin toplam bütçesi yaklaşık 1 milyon Euro, Danimarka organizasyonuna ise bunun 200 bin Eurosunu ayıracağız. Dört yılın sonunda da Türkiye'nin toplam hazır giyim ihracatını 20 milyar dolara çıkarmayı amaçlıyoruz" diye konuştu.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri Ortadoğu sofralarını süsleyecek

14.12.2018 - İZMİR

İhracatta 2023 hedeflerine en yakın sektör konumunda olan Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, Ortadoğu pazarını radarına aldı. Ortadoğu sofralarını Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri süsleyecek. ... Devamı

Mobilya İhtisas OSB üretim üssü olacak

14.12.2018 - BURSA

Türkiye'nin ilk Mobilya İhtisas Organize Sanayi Bölgesi'nde inşaatlar tüm hızıyla sürüyor. Mobilya İhtisas OSB'de fabrika sayısı yılsonunda 90'a, çalışan sayısı da 7 bine yükselecek. ... Devamı

Meyve ihracatçısı Uzakdoğu'ya odaklandı

14.12.2018 - BURSA

Bursa Siyah İnciri'ni bu yıl ilk kez Hong Kong'da tanıtan ihracatçıların hedefinde Güney Kore, Çin, Japonya, Tayvan gibi katma değerli Uzakdoğu pazarları bulunuyor.... Devamı

Türk Akımı ve Akkuyu Nükleer Santrali lojistik ihtiyacı artıracak

13.12.2018 - İSTANBUL

Nakliyeciler, 2023'te iki ülke arasında 100 milyar dolarlık ticaret hedefine ulaşmak için lojistikteki sıkıntıların acilen çözülmesi gerektiğini söyledi.... Devamı

Merkez Bankası faiz kararını açıkladı

13.12.2018 - İSTANBUL

TCMB yılın son toplantısında faizlerde değişikliğe gitmedi. ... Devamı