ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Ata Bilişim Başarı Hikayesi

Ata Bilişim San. Tic. Ltd. Sti.

2007 yılında kurulan ATA Bilişim; eğitim, destek, teknik servis, proje, satış ve pazarlama departmanlarındaki eğitimli kadrosuyla müşterilerine “Müşteri Memnuniyetinin Sürekliliği Esastır“ ilkesi ile hizmet vermektedir...Devamı

İzmir ihracatta Polonya'nın avantajlarına odaklandı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

12.01.2017 Perşembe - İZMİR

Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekili Mustafa Çıkrıkçıoğlu, Türkiye'nin Polonya'ya yüzde 14,5 artış gerçekleştirdiğini açıkladı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekili Mustafa Çıkrıkçıoğlu, 2016 yılında 8,3 milyar dolar ihracat gerçekleştiren İzmir'in, potansiyelini daha iyi değerlendirmesi için hedef pazar olarak Polonya'ya odaklanması gerektiğini söyledi.

TİM Akademi'nin düzenlediği "10 İl 10 Ülke: İzmir-Polonya" etkinliğinde konuşan Çıkrıkçıoğlu, Türkiye'nin 2016 yılında Polonya'ya ihracatını yüzde 14,5 artırarak 2,7 milyar dolara çıkardığına dikkat çekerek, "Bu rakam şimdiye kadarki en yüksek seviye.

Polonya'nın toplam ihracatımız içindeki payı da 2016'da yüzde 1,87'ye çıkarak en yüksek düzeyine ulaştı. Polonya'nın ithalatında ise Türkiye'nin payı yüzde 1,51 seviyesinde. Burada da en yüksek seviyeye ulaşmış durumdayız. Yani, Polonya Türkiye için parlayan pazarlardan birisi" diye konuştu.

Çıkrıkçıoğlu, Polonya'nın avantajlarını belirlemek için bir çalışma yaptıklarını ve bu kapsamda İzmir ihracatındaki ürün grupları ile Polonya'nın ithalat yapısını incelediklerini vurgulayarak, şunları söyledi. "İzmir'in ihracatının önemli bir kısmını makineler, otomotiv, plastikler ve kağıt-karton ürünleri oluşturuyor. Polonya'nın dünyadan ithalatında ise bu ürünler yaklaşık yüzde 33 paya sahip. Bu da demek oluyor ki; Polonya, İzmir'in en çok ihraç ettiği ürünlere ciddi anlamda talep gösteriyor. İzmir'in ihracatına baktığımızda ise Polonya'nın yüzde 1,5 payla 18. olduğunu görüyoruz. Almanya ise yüzde 12 payla birinci sırada. Dolayısıyla, İzmirli ihracatçıların Polonya pazarına da yönelmelerinin doğru olacak."

38 milyonluk pazar

Polonya Ankara Büyükelçisi Macies Lang ise iki ülkenin diplomatik ilişkilerine 603 yıl önce başladığını hatırlatarak, "Polonya Orta ve Doğu Avrupa'ya açılan ana kesişme noktasında. Çok iyi yatırım iklimine ve 38 milyonluk büyük bir iç pazara sahip. Krizde yabancı yatırımcı için sığınılacak liman" dedi. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da ilişkilerin gelişmesi için her desteği vereceklerini kaydetti.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Otomotiv ihracatı hedefi aştı

03.12.2018 - BURSA

Kasım ayında yüzde 5'lik artış ile 2 milyar 769 milyon dolar ihracat gerçekleştiren otomotiv sektörü, bugüne kadarki en yüksek kasım ayı ihracatına ulaştı. ... Devamı

İhracatta miktar arttı, değer düştü

09.11.2018 - İSTANBUL

Eylül ayında ihracat birim değer endeksi yüzde 2,3 azalırken, miktar endeksi yüzde 25,2 arttı.... Devamı

İhracatta Cumhuriyet tarihi rekoru kırıldı

01.11.2018 - İSTANBUL

Ekim ayı ihracatı 15,73 milyar dolar ile Cumhuriyet tarihi rekorunu kırdı.... Devamı

Dış ticaret açığı eylülde 1.87 milyar dolar oldu

31.10.2018 - İSTANBUL

Eylül ayında dış ticaret açığı yüzde 77,1 azalarak 1 milyar 869 milyon dolara geriledi.... Devamı

Türkiye 153 ülkeye makarna ihraç ediyor

30.10.2018 - İZMİR

Dünya sofralarının makarnası Türkiye'den gidiyor. Türkiye, 2018 yılının Ocak - Eylül döneminde 153 ülkeye 409 milyon dolarlık makarna ihraç etti.... Devamı