ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Bony Tekstil Başarı Hikayesi

Bony Tekstil

Çorap sektörüne yönelik olarak, Hasan Gülkaya tarafından üretim ve satış amacıyla 1986 yılında kurulan, ülkemizde sektörünün öncüsü olan BONY, kurulduğundan bu yana planlı, programlı ve istikrarlı büyüyerek, mükemmelliyetçi bir tutumla, müşteri odaklı çalışma prensibi edinmiştir... Devamı

İstanbullu ihracatçılar ürünlerini 231 noktaya ulaştırdı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

14.01.2020 Salı - İSTANBUL

İstanbul'daki ihracatçılar, geçen yıl tekstilden hazır giyime, otomotivden meyve ve sebzeye, mücevherden savunmaya kadar 27 ayrı sektörde ürettiği 70,1 milyar dolarlık ürünü dünyanın 231 noktasına ulaştırdı.


Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM)  verilerine göre, İstanbullu şirketler 2019'da 70 milyar 101 milyon 911 bin dolarlık ihracata imza attı.

Bu rakam 2018'de 69 milyar 438 milyon 680 bin dolar düzeyinde bulunurken, korumacı ticaret politikalarının gölgesinde geçen bir yıllık süreçte İstanbullu şirketler ihracatlarını yüzde 1 artırdı.

Türkiye'nin geçen yılki 165,9 milyar dolarlık toplam ihracatından İstanbullu şirketlerin payı yüzde 42,2 olarak gerçekleşti.

Aslan payı hazır giyim ve konfeksiyonun

İstanbullu şirketlerin ihracatında aslan payını 2019'da da şehrin ihracatının yüzde 17,4'ünü oluşturan hazır giyim ve konfeksiyon sektörü aldı. Söz konusu sektörde faaliyet gösteren İstanbullu şirketlerin ürün ihracatı geçen yıl 2018'e göre yüzde 1,2 artarak 12 milyar 231 milyon 299 bin dolara ulaştı.

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün ardından İstanbul'dan en fazla ürün ihracatı gerçekleştiren diğer sektör 9 milyar 815 milyon 506 bin dolarla kimyevi maddeler ve mamulleri olurken, bunu 7 milyar 237 milyon 501 bin dolarla çelik izledi.

İstanbul'dan 6,5 milyar dolarlık otomotiv, 5,9 milyar dolarlık elektrik-elektronik, 4,2 milyar dolarlık demir ve demir dışı metaller, 3,8 milyar dolarlık mücevher, 3,4 milyar dolarlık tekstil ve ham maddeleri, 2,9 milyar dolarlık makine ve aksamları, 2,2'şer milyar dolarlık mobilya, kağıt ve orman ürünleri ve hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri, 1,9'ar milyar dolarlık iklimlendirme sanayisi ve çimento cam seramik ve toprak ürünleri, 1,2 milyar dolarlık madencilik ve 1,1 milyar dolarlık deri ve deri mamulleri ihraç edildi.

Böylece İstanbul'dan dünyaya ürünlerini ulaştıran 15 sektörün ihracatı 1 milyar doları aştı.

En fazla artış savunma sektöründe

Ülke ekonomisine yön veren İstanbul'daki şirketlerin, 2019'da ihracatını yüzdesel bazda en fazla savunma ve havacılık sanayi sektörünün artırdığı görüldü.

İstanbul'dan gerçekleştirilen savunma ve havacılık ihracatı, geçen yıl 2018'e kıyasla yüzde 35,9 artarak 664,3 milyon dolara yükseldi.

Değer bazında ihracatı en fazla artan ise kimyevi maddeler ve mamuller oldu. İstanbul'da, kimyevi maddeler ve mamulleri sektöründe faaliyet gösteren şirketler, bu rakamı 2019'da yıllık bazda 2,2 milyar dolar artırarak 9,8 milyar civarına yükseltmeyi başardı.

Öte yandan İstanbul'da hazır giyim ve konfeksiyon, kimyevi maddeler, çelik, otomotiv, elektrik elektronik, demir ve demir dışı metaller, mücevher, tekstil, makine, mobilya, hububat, iklimlendirme, çimento, madencilik, deri, savunma ve havacılık, fındık, halı, gemi ve yat, su ürünleri, meyve-sebze, tütün, kuru meyve, yaş meyve ve sebze, diğer sanayi ürünleri, zeytin ve zeytinyağı ve süs bitkileri olmak üzere 27 ayrı sektörde faaliyet gösteren şirketlerin ürettiği ürünleri dünya pazarlarına ulaştırdığı görüldü.

İstanbullu ihracatçılar 2019'da bu sektörlerden toplam 231 noktaya dış satım gerçekleştirdi.

En büyük pazar Almanya

Geçen yıl İstanbullu şirketlerin en büyük pazarı yine Almanya oldu. Ülke ihracatında da önemli bir yer tutan Almanya'ya İstanbul'dan gerçekleştirilen dış satım yıllık bazda 7,8 azalış kaydetmesine karşın 6 milyar 588,1 milyon dolarla ilk sıradaki yerini korudu.

Almanya'nın ardından 5 milyar 227,2 milyon dolarla Birleşik Krallık, 3 milyar 305,9 milyon dolarla İtalya, 3 milyar 74,4 milyon dolarla İspanya ve 2 milyar 553,6 milyon dolarla Fransa geçen yıl İstanbullu şirketlerin en büyük pazarları arasında yer aldı.

Söz konusu dönemde İstanbul'dan değer bazında ihracatın en fazla artış kaydettiği ülke ise 320,1 milyon dolarla Malta oldu. Malta'yı 287,2 milyon dolarla Ukrayna, 248 milyon dolarla Irak, 247,8 milyon dolarla Suudi Arabistan ve 246,2 milyon dolarla da Slovenya takip etti.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Türk promosyon sektörü Düsseldorf'ta 100 milyon dolarlık bağlantı yaptı

17.01.2020 - Yurtdışı

Avrupa'nın en büyük promosyon ürünleri fuarı olan PSI Uluslar arası Promosyon Ürünleri Fuarı 7-9 Ocak tarihleri arasında Almanya'nın Düsseldorf şehrinde gerçekleşti. Fuarda Türk şirketler 100 milyon dolarlık bağlantı yaptı. ... Devamı

DAİB üyelerinden 2019'da 1,8 milyar dolarlık ihracat

13.01.2020 - ERZURUM

DAİB Başkanı Tanrıver, "Geçen yıl yüzde 3,65'lik ihracat artışımızla Türkiye ortalaması olan 2,4'ü geçtik. Bölgemizde ne kadar sıkıntılı ülkeler olsa da çalışıyor, üretiyor ve ihracat yapıyoruz" dedi. ... Devamı

Deri sektörü, ayakkabı ve çantalarıyla İtalya'ya gidiyor

09.01.2020 - İZMİR

Türkiye'ye 2019 yılında 22,5 milyar dolar döviz kazandıran Egeli ihracatçılar, 2020 yılı için belirledikleri 25 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmak için tanıtım ve pazarlama atağını İtalya'dan başlatıyor.... Devamı

Güler: Tohum ihracatını daha üst seviyelere taşıyacağız

08.01.2020 - ANTALYA

Tohum Yetiştiricileri Alt Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Güler, "Ukrayna, Kanada, Azerbaycan en çok ihracat yaptığımız ülkeler. Bunlar yeterli değil, daha üst yerlere taşıyacağız." dedi.... Devamı

Mobilya, kağıt ve orman ürünlerinde 5.5 milyar dolarlık ihracat

07.01.2020 - İSTANBUL

İhracatını 2019 yılında yüzde 10.3 artıran mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektörü, dış pazara 5,5 milyar dolarlık satış yaptı. Bu tutarın yaklaşık 3,5 milyar dolarını mobilya sektörü karşıladı.... Devamı