ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Zorlu Kimyasal Başarı Hikayesi

Zorlu Kimyasal Bağlantı Sistemleri

Kalite ve güveni hedef olarak belirleyerek, 1998 yılında Türkiye'de tesis kurmak için ilk fizibilite çalışmalarını gerçekleştiren, 2000 yılından itibaren imalata başlayan Zorlu Kimyasal, bugün kimyasal dübel üretiminde dünyadaki sekiz fabrikadan biridir....Devamı

İstanbul 22 Kasım'da çiçek açacak

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

07.11.2018 Çarşamba - İSTANBUL

1,2 milyar dolarlık üretim yapan süs bitkileri sektörü Avrasya'nın en büyük bitki ve peyzaj fuarı Eurasia Plant Fair / Flower Show İstanbul'da buluşuyor.


Avrasya'nın en büyük bitki ve peyzaj fuarı Eurasia Plant Fair / Flower Show İstanbul, 10. kez kapılarını açıyor. Türkiye genelinde toplam 50 bin dekar alanda 1.2 milyar dolarlık üretim gerçekleştiren ve dolaylı yoldan 500 bin kişiye istihdam sağlayan süs bitkileri sektörü, aralarında belediyeler, kamu kurumları, inşaat ve peyzaj proje firmaları, turistik tesisler, yapı marketler, şehir planlamacıları ve mimarların da olduğu yurt içi ve yurt dışından binlerce profesyonelle buluşuyor. CYF Fuarcılık tarafından SÜSBİR (Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği) işbirliği ile 22-24 Kasım tarihlerinde Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'nde düzenlenecek organizasyona bu yıl yaklaşık 200 firma katılıyor. Fuarda, her iklim koşulu ve toprak yapısına uygun yüzlerce çeşit bitki, farklı ve yenilikçi peyzaj uygulamaları ile üretimdeki yenilikler sergilenecek. Eurasia Plant Fair / Flower Show İstanbul kapsamında ilki düzenlenen konferans programında ise Peyzaj ve Süs Bitkileri sektörünün tüm paydaşları bir araya gelecek.

Yerli üretici, yönünü Avrupa'ya çevirdi

22 Kasım'da kapılarını açacak olan Eurasia Plant Fair / Flower Show İstanbul, profesyonel ziyaretçileriyle buluşmak için gün sayıyor. Bu yıl 10.'sunu düzenleyecekleri fuarın özellikle yerli üreticiler açısından önemini vurgulayan CYF Fuarcılık Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Gültekin "Yurt içi ticaretinin yüzde 70'ini kamu ve belediyelere yapan, yurt dışında ise ağırlıklı olarak Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetleri'ne ihracat gerçekleştiren süs bitkileri ve peyzaj sektörü, bir taraftan kamudaki tasarruf önlemleri diğer yandan mevcut pazarlarda yaşanan daralma nedeniyle yönünü Avrupa'ya çevirdi. Kur avantajının da etkisiyle AB ülkelerine ara mal ihraç eder duruma gelen sektör, Eurasia Plant Fair / Flower Show İstanbul'da kendisine yeni pazar kanalları açacak" dedi. Yeni işbirliklerine ve ticaret anlaşmalarına ev sahipliği yapacak fuarda, sektörün ana alıcı kitlesine yönelik özel bir çalışma da gerçekleştirdiklerinin altını çizen Gültekin, süs bitkileri ve peyzaj sektöründen ürün alan kişi ve kurumların, kendilerine ayrılan alanda katılımcı firmalar ile birebir görüşmeler yapabileceğini belirtti.

Millet Bahçeleri için yerli ve milli bitkiler Flower Show İstanbul'da

Süs Bitkileri ve Üreticileri Alt Birliği SÜSBİR olarak Eurasia Plant Fair / Flower Show İstanbul'u desteklediklerini söyleyen birlik yönetim kurulu başkanı Ahmet Dündar, özellikle kamuda ve belediyelerin peyzaj uygulamalarında ithal ürünler yerine yerli ürünlerin tercih edilmesinin, Türk üreticilere dolayısıyla ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacağını vurguladı. Dündar, 100 günlük eylem planında yer alan Millet Bahçeleri için de aynı şekilde yerli ve milli bitkilerin kullanılmasını arzu ettiklerini, fuara katılan üyelerinin bu konuda pek çok alternatifi bir arada sergileyeceklerini söyledi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

İşsizlik rakamları açıklandı

15.01.2019 - İSTANBUL

İşsizlik oranı 2018 yılı Ekim ayında yüzde 11,6'ya yükseldi. Bir önceki dönemde yüzde 11,4 seviyesindeydi.... Devamı

Tire Süt Kooperatifi, bölgede süt üretimini yüzde 446 artırdı

15.01.2019 - İZMİR

Tarımda bir kalkınma modeli ortaya koyan Tire Süt Kooperatifi, yürüttüğü projelerle Ege Bölgesi'nde süt üretiminin yüzde 446 artmasına büyük katkı sağladı.... Devamı

Türk tekstilinin "Genetik Kodu" Heimtextil fuarında ilgi gördü

15.01.2019 - BURSA

Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği, Frunkfurt'ta Türk kültür değerlerini, ezgilerini, özel lezzetlerini tanıttı.... Devamı

Çiftçilerin yüzde 65'i tarımsal danışmanlık hizmeti alamıyor

15.01.2019 - İZMİR

Son yıllarda tarım konusunda yayın yapan basılı ve sözel yayınlar,tematik televizyon kanalları, teknoloji şirketleri bu bilgi ihtiyacını kısmen karşılasa da çiftçiler tarımsal bilgi ve danışmanlık hizmetlerinden yeterince yararlanamıyor.... Devamı

EİB'li gıdacılar Turquality Projesi'nin meyvelerini topluyor

14.01.2019 - İZMİR

"Türk Gıda Ürünlerinin Japonya ve Güney Kore Pazarlarında Tanıtılmasına Yönelik Turquality Projesi" Uzakdoğu ülkelere ihracatı yüzde 36'lık artışla 115 milyon dolardan, 156 milyon dolara taşıdı. ... Devamı