ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

CAKO Konfeksiyon Başarı Hikayesi

Cako Konfeksiyon

80'li yıllarda Diyarbakır'da küçük esnaf olarak ticari faaliyete başlayan Cemal Yıldız, sahibi olduğu Cako Konfeksiyon ile bugün şehirdeki şıklığın ve modernliğin adresi olmanın gururu ve sevincini yaşıyor...Devamı

İran'a hazır giyim ihracatında büyük artış

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

04.10.2016 Salı - İSTANBUL

Türkiye'den İran'a yılın ilk 8 ayında yapılan hazır giyim ihracatı yüzde 219 artış kaydetti.

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, İran'a hazır giyim ihracatında önemli bir sıçrama yakaladıklarını belirterek, "22 iç giyim firması ile gittiğimiz Tahran'da çok büyük ilgi gördük. Yılın ilk 8 ayında ihracatımızı yüzde 219 arttırarak 237 milyon dolara çıkardık" değerlendirmesinde bulundu.

İHKİB'den yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Tanrıverdi, Tahran'ı son bir yıl içinde ikinci kez ziyaret eden Türk iç giyimcilerin İranlı alıcıların yoğun ilgisiyle karşılaştığını kaydederek, İran'ın, Ekonomi Bakanlığı desteğinde 22 firma ile yürüttükleri İç Giyim URGE projesi kapsamında hedef pazarlardan olduğunu aktardı.

'Çok daha yukarılara taşımayı hedefliyoruz'

Tanrıverdi, İran'a hazır giyim ihracatında son yıllarda çok önemli artış kaydettiklerini belirterek, şu ifadeleri kullandı:

"İhracatımızı 2014'te 71 milyon dolarken 2015'te 121 milyon dolara çıkardık. Bu yıl çok daha iyi durumdayız. Yılın 8 ayında İran'a hazır giyim ihracatımız yüzde 219 artarak 237 milyon dolar oldu. Rakamın yıl sonunda 300 milyon doları aşacağını şimdiden söyleyebilirim. Tahran ziyaretimizde yoğun bir ilgiyle karşılaştık. İç giyim firmalarımızın temsilcileri Tahran, Culfa, İsfahan, Kereç, Bandar Abbas, Meşed, Tebriz, Ramsar gibi şehirlerden gelen 205 alıcı ile çok faydalı görüşmeler yaptılar. Önümüzdeki dönemde karşılıklı ziyaretleri sıklaştırarak ticari ilişkilerimizi çok daha yukarılara taşımayı hedefliyoruz."

'İran'da avantajlıyız'

İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Nazım Kanpolat ise yılbaşında uluslararası yaptırımların kaldırılmaya başlanmasıyla birlikte İran'da yeni bir sürecin başladığını belirterek, İran'ın 80 milyonluk genç nüfusu, 400 milyar doları aşan ulusal geliri ile bölgenin ikinci büyük ekonomisi olduğunu hatırlattı.

Kanpolat, şu ifadeleri kullandı:

"Kültürel ve coğrafi yakınlığımız nedeniyle rakiplerimize göre İran'da çeşitli avantajlara sahibiz. Ülkelerimiz arasında imzalanan ticaret anlaşmasının ihracatımız üzerinde olumlu yansımalarını görüyoruz. Yaptırımların tamamen kalkmasıyla birlikte İran hızlı bir büyüme sürecine girecek. Bu büyük potansiyeli değerlendirmek isteyen firmalarımıza her türlü desteği vermeye devam edeceğiz. İran pazarında daha fazla yer alabilmek için İHKİB'in kurumsal faaliyetlerinin yanı sıra firmalar da bireysel olarak daha fazla çaba göstermeli."

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Otomotiv ihracatı hedefi aştı

03.12.2018 - BURSA

Kasım ayında yüzde 5'lik artış ile 2 milyar 769 milyon dolar ihracat gerçekleştiren otomotiv sektörü, bugüne kadarki en yüksek kasım ayı ihracatına ulaştı. ... Devamı

İhracatta miktar arttı, değer düştü

09.11.2018 - İSTANBUL

Eylül ayında ihracat birim değer endeksi yüzde 2,3 azalırken, miktar endeksi yüzde 25,2 arttı.... Devamı

İhracatta Cumhuriyet tarihi rekoru kırıldı

01.11.2018 - İSTANBUL

Ekim ayı ihracatı 15,73 milyar dolar ile Cumhuriyet tarihi rekorunu kırdı.... Devamı

Dış ticaret açığı eylülde 1.87 milyar dolar oldu

31.10.2018 - İSTANBUL

Eylül ayında dış ticaret açığı yüzde 77,1 azalarak 1 milyar 869 milyon dolara geriledi.... Devamı

Türkiye 153 ülkeye makarna ihraç ediyor

30.10.2018 - İZMİR

Dünya sofralarının makarnası Türkiye'den gidiyor. Türkiye, 2018 yılının Ocak - Eylül döneminde 153 ülkeye 409 milyon dolarlık makarna ihraç etti.... Devamı