ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Solimpeks Enerji Başarı Hikayesi

Solimpeks Enerji Gıda Turizm San. Tic. A.Ş.

Solimpeks, güneş enerjisi sektöründeki 30 yılı aşkın tecrübe ve bilgi birikimini günümüz teknolojisiyle birleştirerek, Dünya standartlarında güneş enerjisi sistemleri üretmeyi başarmıştır...Devamı

İhracatın cirodaki payı ilk çeyrekte arttı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

08.06.2018 Cuma - İSTANBUL

Firma cirolarındaki ihracatın payı yılın ilk çeyreğinde yüzde 66.2 ye yükseldi. İlk üç ayda ihracat yapan 48 bin firmadan 3 bin 500'ü ilk defa ihracata başladı.



Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM), İhracatçı Eğilim Araştırması'na göre, 2017'nin son çeyreğinde yüzde 62.6 olan firmaların cirolarında ihracatın payı, bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 66.2 ye yükseldi. TİM'in her çeyrek düzenli olarak gerçekleştirdiği İhracatçı Eğilim Araştırması'nın 2018 yılı 1. Çeyrek Gerçekleşme ve 2. Çeyrek Beklenti sonuçlarını açıkladı. Geçen yıl en çok ihracat gerçekleştiren firmalar ile TİM ve ihracatçı birliklerinin yönetim kurulu üyelerine yönlendirilen ankete 406 firmanın üst düzey temsilcisi katıldı.

3 bin 500 şirketin ilk ihracatı

Araştırmanın sonuçlarına göre, 2017 yılının son çeyreğinde firmaların cirolarında ihracatın payı yüzde 62,6 iken, 2018 'in ilk çeyreğinde bu oran yüzde 66,2 ye çıktı.
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, firmaların ihracata her geçen gün daha fazla önem verdiğini belirterek, "Bu artışta elbette kurlardaki yükselişin de etkisi var, ancak mikro düzeyde. Firmalarımızın ihracat yapma heveslerinin de son dönemde arttığına hep birlikte şahit oluyoruz. 2018'in ilk üç ayında ihracat gerçekleştiren 48 bin firmamızdan 3 bin 500'ü ilk defa ihracata başlayan firmalardan oluşuyor. Bu ihracatımızın sürdürülebilirliği için son derece önemli bir veri" ifadelerini kullandı.

Birim fiyatı arttı

İlk çeyrekte firmaların yarısından fazlasının üretim ve ihracatında artış yaşandığını aktaran Büyükekşi, en dikkat çekici artışın firmaların ihracat birim fiyatlarında yaşandığı bilgisini verdi.

Büyükekşi, önceki çeyrekte firmaların önemli bir kısmının birim fiyatlarında değişiklik yaşamadığını kaydederek, bu çeyrekte her 5 firmadan 2'sinin ihracat birim fiyatlarının arttığını bildirdi.

"Kur riskinden korunma yöntemlerinin bilinirliği sınırlı"

Petrol fiyatlarında ilk çeyrekteki artışın bu sektörle doğrudan veya dolaylı ilişkisi olan sektörlerde fiyat artışını beraberinde getirdiğini bildiren Büyükekşi, firmaların, 2. çeyrek sonunda doları 4.32 TL, euroyu 5.24 TL olarak tahmin ettiklerini belirterek, şu ifadeleri kullandı: "Önceki araştırmalarımızdan farklı olarak bu çeyrekte firmalarımızın tahminlerinde çok geniş bir yelpazede rakamlar görüyoruz. Kurların öngörülebilirliği, fiyatlama çalışmaları için en kritik konu. Bugün alınan siparişi üç ay sonra teslim edip ödemeyi altı ay sonra alacak bir ihracatçı, altı ay sonraki dolar kurunu tahmin edemediğinde fiyat vermesi de imkansız hale gelir. Nitekim son günlerde ekonomimiz ile bağdaşmayan bir kur dalgalanmasına şahit oluyoruz. Bu nokta da ise kur riskinden korunma yöntemleri önem kazanıyor. Kur riskine karşı kullanılabilecek yöntemlerin kullanma ve bilinirliğinde bu araştırmada bir artış yaşandı, ancak yine de bu yöntemlerin bilinirliği son derece sınırlı. Bu konuda daha fazla çalışmalıyız."

"İlk çeyrek büyüme beklentisi yüzde 7, ikinci çeyrek yüzde 6.1"

Büyükekşi, Türkiye nin güçlü büyüme performansının sürdüğünün altını çizerek, "İlk çeyrek büyümemiz yüzde 7 civarında olacak. Son dönemde verilen yatırım teşviklerinin katkısıyla bu performansın devam etmesini bekliyoruz. Araştırmamıza göre ihracatçılarımız da bizimle aynı görüşü paylaşıyor. Güçlü büyüme performansımızın ikinci çeyrekte yüzde 6,1 büyüme ile devam etmesini bekliyor" değerlendirmesinde bulundu. Büyükekşi, araştırmaya katılan firmaların ortalama 18 ülkeye ihracat gerçekleştirdiğini, bu ülkelerden ikisinin yeni pazar olduğunu belirtti.

"Döviz kurları en önemli sorun"

Büyükekşi, ihracatta karşılaşılan sorunların ilgili çeyreğe ilişkin gelişmelere paralel olarak şekillendiğini kaydederek, "2018'in ilk çeyreğinde artış gösteren döviz kurları, firmalarımızın sorunlarında da önemli bir yer teşkil ediyor. Döviz kurları ile ilgili yaşanan sorunların oranı yüzde 36,4 ten yüzde 43,5 e yükseldi. Böylece döviz kurları en önemli sorun olarak karşımıza çıktı. Yine kurlara doğrudan bağımlı olduğu için lojistik maliyetleri, hammadde ve aramalı fiyatları ile enerji maliyetleri döviz kurlarının ardından sıralandı. Ancak kurlardaki oynaklığın bitmesi ile bu sorunlar önemli ölçüde ortadan kalkacak" ifadelerini kullandı.

Ağırlık Ortadoğu'da

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, ihracatçıların hedef pazarlarına değinerek, "Bu çeyrekte ilk beş hedef ülke ABD, Çin, Suudi Arabistan, Pakistan ve Birleşik Arap Emirlikleri oldu. Bir önceki çeyrekte Avrupa ağırlıklı bir tablo hakimdi, şimdi ise ihracatçılarımızın Ortadoğu bölgesine daha fazla ağırlık vermeye başladıklarını görüyoruz" bilgisini verdi.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Türk otomotiv sektörü Almanya'da farkındalık yarattı

22.04.2019 - KOCAELİ

Otomotiv sektöründe Türk-Alman iş birliğinin boyutlarını daha ileri bir noktaya taşımak amacıyla Almanya'da iki ayrı yuvarlak masa toplantısı düzenlendi.... Devamı

150 ülkeye 279 milyon dolarlık meyve suyu ihracatı

22.04.2019 - İZMİR

Meyve suyu ihracatının, 2018'de su ve gazlı içecekler ihracatı ile turşu ihracatını geçerek birinci sıraya yükseldiği bildirildi.... Devamı

Ev tekstilcileri modanın merkezi İtalya'da alıcılar ile buluştu

18.04.2019 - BURSA

International Observatory Fuarı'na Sektörel Ticaret Heyeti gönderen UTİB, İtalya, Avrupa ve Amerika'dan gelen alıcılar ile Türk firmalarını buluşturdu.... Devamı

Gemi ve yat ihracatı ilk çeyrekte yüzde 50 arttı

18.04.2019 - İSTANBUL

Gemi ve yat ihracatı ilk çeyrekte yüzde 50 artarak, 268 milyon dolar olarak gerçekleşti. ... Devamı

Demir-çelik ithalatına gümrük düzenlemesi

18.04.2019 - ANKARA

Dünya Ticaret Örgütü üyesi olmayan ülkelerden demir-çelik alımına yüzde 30 gümrük vergisi getirildi.... Devamı