ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Turasan Şarap Başarı Hikayesi

Turasan Bağcılık ve Şarapçılık Tur. Tic. A.Ş.

Hasan Turasan’ın şaraba duyduğu aşk, Turasan Şarapçılık’a doğa ve tarihin dünyadaki en güzel buluşma yeri olan Kapadokya’da hayat verdi. Turasan Şarapçılık; üretimde bilgi, özen, teknoloji ve sürekli kalite anlayışı çerçevesinde bütün ürünlerinin kalitesini daha ilk üretim aşamasındayken belirliyor. Bu amaçla; üzümü taşıyan dallardan, şarapları sarmalayan etiket ve şişelere dek, bütün ürün yelpazesini kalite standartlarını korumak adına yoğun bir dikkatle takip ediyor... Devamı

İhracatçının başarısı Türkiye imajına bağlı

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

20.07.2017 Perşembe -

TİM'in yaptığı araştırmaya göre Türkiye imajı ile Türk ihraç ürünleri memnuniyeti arasında bazı istisnalar dışında yüksek korelasyon bulunuyor.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 26 ülkede gerçekleştirilen Türk İhraç Ürünleri Algı Araştırması'nın sonuçlarını açıkladı. Buna göre Türk ihraç ürünlerinden memnuniyet oranı yüzde 62 düzeyinde, Türkiye'nin imajını olumlu bulanların oranı da yüzde 60 olarak belirlendi. Araştırmayı değerlendiren TİM başkanı Mehmet Büyükekşi, "Ülke imajımızın güçlü olduğu pazarlarda ürünlerimiz de güçlü oluyor. Ülke imajımızın bozulmasına asla izin vermemeliyiz" dedi.

En çok İngilizler memnun

Araştırma Kantar TNS firması tarafından gerçekleştirildi. Ekim 2016 ile Mart 2017 arasında 6 temel sektör grubunda en fazla ihracat yapılan 26 ülkede toplam 2.520 firmanın satın almadan sorumlu yöneticisiyle yüz yüze görüşüldü. Büyükekşi, Türk ihraç ürünleri algısının en olumlu olduğu ülkelerin yüzde 85 ile İngiltere, yüzde 77 ile Fransa ve yüzde 74 ile Hindistan olduğunu bildirdi.

Almanya ve Hollanda etkisi

Türkiye'nin ihracatının yarısını oluşturan AB genelinde Türk ürünlerinden memnuniyet oranının yüzde 59 ile ortalamanın altında kaldığını belirten Büyükekşi, "AB oranını Hollanda, Polonya ve Almanya'nın aşağıya çekiyor. Bu ülkelere ihracatçılarımızın özel bir önem vermesi gerekiyor. Almanya ihracatımızda her daim birinci sırada yer alıyor. Ancak memnuniyet oranının ortalamanın altında kaldığını görüyoruz. Eğer biz Almanya'daki alıcılarımızın nelerden memnun olmadıklarını anlarsak, eksiklikleri gideririz" dedi.

Sektörlerin Türk ihraç ürünleri memnuniyet derecesine de bakıldığını kaydeden Büyükekşi, "6 temel sektör grubunda, memnuniyet derecesi en yüksek olan sektör yüzde 65 ile elektrik-makine oldu. Ancak memnuniyet derecesi bütün sektörlerimizde birbirine yakın" dedi. Büyükekşi hedeflerinin oranı yüzde 85'e ulaştırmak olduğunu açıkladı.

Türk ihraç ürünleri tercih oranı yüzde 55

Araştırmaya dahil olan firmaların yüzde 70'i Türkiye'den mal alan firmalarından, yüzde 30'u ise almayanlardan seçildi. Buna rağmen Türk ihraç ürünleri tercih edilme oranı yüzde 55 oldu. Büyükekşi, "Türk ihraç ürünlerini tercih etmeyen, ancak uygun koşullar olursa tercih edeceğini belirten firmaların oranı da yüzde 37. Yani yüzde 37'yi temsil eden firmalar, bizim potansiyel alıcılarımızı oluşturuyor. Yapmamız gereken şey sektör sektör tüketici odaklı çözüm süreçleri geliş-tirerek uygun koşulları sağlamak. Bu potansiyeli değerlendirdiğimizde ise yüzde 92'ye ulaşıyoruz" diye konuştu.

Avrupa'da ürün-ülke ayrışması

Türk ihracat ürünlerinden memnun olan ülkelerde ortalamanın altında olan Almanya, Türkiye algısında İspanya'nın ardından ikinci sırada yer alıyor. Türk ürünlerinden yüzde 85 gibi bir oranla en fazla memnun olan İngiltere'de, genel Türkiye algısı ise yüzde 40 gibi düşük seviyede. İngiltere, bu oranla genel Türkiye imajın sıralamasından Kanada'nın (yüzde 30) ardından sondan ikinci sırada bulunuyor. AB genelinde ise genel memnuniyet oranı yüzde 65 ile yüzde 60'lık genel ortalamanın üzerinde. Araştırma büyük oranda referandum kampanyası sırasında AB ülkeleri ile yaşanan gerilimin öncesinde gerçekleştirildi. Dolayısıyla güncel durumda memnuniyet oranları araştırma sonuçlarına yansıyandan daha düşük olabilir.

Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Ev tekstilcileri modanın merkezi İtalya'da alıcılar ile buluştu

18.04.2019 - BURSA

International Observatory Fuarı'na Sektörel Ticaret Heyeti gönderen UTİB, İtalya, Avrupa ve Amerika'dan gelen alıcılar ile Türk firmalarını buluşturdu.... Devamı

Gemi ve yat ihracatı ilk çeyrekte yüzde 50 arttı

18.04.2019 - İSTANBUL

Gemi ve yat ihracatı ilk çeyrekte yüzde 50 artarak, 268 milyon dolar olarak gerçekleşti. ... Devamı

Demir-çelik ithalatına gümrük düzenlemesi

18.04.2019 - ANKARA

Dünya Ticaret Örgütü üyesi olmayan ülkelerden demir-çelik alımına yüzde 30 gümrük vergisi getirildi.... Devamı

'İhracatta Fark Yaratanlar' ödüllendirildi

12.04.2019 - İSTANBUL

İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB), 'İhracatta Fark Yaratanlar' ödül töreni ile 5 farklı kategoride 346 firmayı ödüllendirdi. ... Devamı

Egeli ve Bursalı 181 ihracatçı ödüllendirildi

11.04.2019 - İZMİR

Ege Bölgesi ile Bursa'da sektörlerinde en fazla ihracat yapan 181 firma ödüllendirildi. TİM Başkanı İsmail Gülle, "Ama artık değişmeyen tek gerçek var. Üretim ve ihracat. Bundan sonra gün ihracatçıların günü olacak" dedi.... Devamı