ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Mina Kozmetik Başarı Hikayesi

Mina Kozmetik Day. Tük. Mam. İnş. Gıda San. ve Tic. Ltd. Şti

1994 yılından bu yana Diyarbakır’da toptan ve perakende kozmetik ürünlerinin ticareti konusunda faaliyet gösteren Mina Kozmetik; Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Birimi, Avrupa Konseyi Kalkınma Bankası ile Alman Kalkınma Bankası işbirliğiyle yürütülen SELP II Projesi kapsamında İş Bankası`ndan kredi kullanarak ikinci mağazasını açmıştır.Devamı

İDDMİB, ABD mutfağından daha fazla pay hedefliyor

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

12.02.2020 Çarşamba - İSTANBUL

Yıllık 52 milyar dolarlık mutfak eşyası ithalatı yapan ABD'deki eyaletlerde çalışma başlatan İDDMİB, bu pazara olan 150 milyon dolarlık ihracatı artırmayı hedefliyor.


İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) bu yıl ABD'ye yapılan mutfak eşyaları ihracatını artırmak için harekete geçti. 'Eyalet eyalet çalışma başlattık' diyen İDDMİB Başkanı Tahsin Öztiryaki, "ABD her yıl 52 milyar dolarlık mutfak eşyası ithal ediyor. Bizim bu ülkeye ihracatımız ise 150 milyon dolar. Çin ile Amerika arasında yaşanan ticaret savaşlarını fırsata çevirmek için kolları sıvadık. Bu ülkede çok kapsamlı bir tanıtım çalışmasına başlayacağız. Amerikan mutfağına Türk ürünlerini yerleştirmeyi planlıyoruz" dedi.

Türk mutfağı kurulacak 

Almanya'nın Frankfurt şehrinde düzenlenen uluslararası mutfak eşyaları, ev dekorasyonu, züccaciye, aksesuar ve hediyelik eşya fuarı Ambiente 2020'de sorularımızı yanıtlayan Tahsin Öztiryaki, "ABD pazarında daha çok yolumuz var. Çin ile ABD arasında uzun zamandır kurulmuş olan hem ticari hem de karşılıklı yatırım ilişkilerinin içine girmemiz gerekiyor ve gireceğiz. Önümüzdeki ay Şikago'da yapılacak olan IHHS Fuarı'na 40 firma ile katılacağız. ABD pazarında ürünlerimizin algısını yükselteceğiz" dedi. Türk ve yabancı aşçılar tarafından her yemeğin Türk tenceresi, kuzinesi ve ocağı ile yapıldığı bir mutfak kuracaklarını söyleyen Öztiryaki, "Bunların yanında sosyal medyada fenomenleri ve bloggerlarla anlaşıp onları yönlendireceğiz. Pazarı güncel iletişim araçlarıyla çözmemiz gerekiyor. ABD sektörümüz için yeni bir çıkış olacak" diye konuştu.

"ABD'de tencerenin sapı farklı" 

Birçok Türk firmasının yavaş yavaş ABD'deki depolarını açmaya başladığını belirten Öztiryaki, "Biz de İDDMİB olarak bir depo açabilir miyiz diye görüşmeler yapıyoruz. 2020'de bizim sektörümüzde ABD öne çıkacak. Onlar da buna hazır" dedi. Öztiryaki, "Şu anda ABD'de hangi eyalette ne alınıyor, ne satılıyor hepsinin bilgisi bizde mevcut. İnceledik ve nerede hangi ürünü satabileceğimizi saptadık. Dolayısıyla bilinçli şekilde gideceğiz. Amerika'da örneğin tencere ebatları, sapları farklı. Biz böyle eyalet eyalet çalışma yaptık. Biz birliğimize bütün ürünleri yapabilen bir fabrika olarak bakıyoruz. Yönetim Kurulu olarak bu fabrikanın ürünlerini dünyaya nasıl satarız diye düşünüyoruz" dedi.
Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Şubat ayı dış ticaret verileri açıklandı

31.03.2020 -

Şubat ayında ihracat yüzde 2,3 artarak 14 milyar 653 milyon dolar, ithalat yüzde 9,8 artarak 17 milyar 634 milyon dolar olarak gerçekleşti. ... Devamı

Rusya'ya ihracat arttı

16.03.2020 - TRABZON

Türkiye'den Rusya'ya yılın ilk iki ayında 27 sektörden 504 bin 713 ton ürün satıldı, 700 milyon 287 bin 450 dolar gelir elde edildi.... Devamı

DOSAB'lı tekstilciler fuarlara hazırlanıyor

13.03.2020 - BURSA

Ev Tekstil II Ur-Ge Projesi kapsamında firmalara rekabet üstünlüğü ve yüksek katma değer sağlayacak faaliyetlere devam edildiği bildirildi. ... Devamı

İşlenmiş mermer ihracatçıları odağına Avrupa ve ABD'yi aldı

13.03.2020 - İSTANBUL

İşlenmiş ürün ihracatı yapan mermer firmaları odağına Çin ile rekabet ettikleri Avrupa ve ABD pazarlarını aldı. ... Devamı

Karavelioğlu: Dikkatimizi ihracata verdik

11.03.2020 - İSTANBUL

Makine İhracatçıları Birliği Başkanı Karavelioğlu, "Bütün dikkatimizi ihracata verdiğimiz bu dönemde, makine ithalatındaki hızlı artışı endişeyle karşılıyoruz." dedi. ... Devamı