ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Bağdat Baharat Başarı Hikayesi

Bağdat Baharatları Gıda San. ve Tic. Ltd. Şti.

Yarım asır önce büyük bir ideal ve cesaretle yola çıkan ve bugün sektöründe lider kuruluşlardan biri olan Bağdat Baharat, 60`lı yılların başında Mustafa Danacı tarafından büyük bir azim ve kararlılıkla kurularak bugünlere geldi. Devamı

İDDMİB, ABD mutfağından daha fazla pay hedefliyor

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

12.02.2020 Çarşamba - İSTANBUL

Yıllık 52 milyar dolarlık mutfak eşyası ithalatı yapan ABD'deki eyaletlerde çalışma başlatan İDDMİB, bu pazara olan 150 milyon dolarlık ihracatı artırmayı hedefliyor.


İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) bu yıl ABD'ye yapılan mutfak eşyaları ihracatını artırmak için harekete geçti. 'Eyalet eyalet çalışma başlattık' diyen İDDMİB Başkanı Tahsin Öztiryaki, "ABD her yıl 52 milyar dolarlık mutfak eşyası ithal ediyor. Bizim bu ülkeye ihracatımız ise 150 milyon dolar. Çin ile Amerika arasında yaşanan ticaret savaşlarını fırsata çevirmek için kolları sıvadık. Bu ülkede çok kapsamlı bir tanıtım çalışmasına başlayacağız. Amerikan mutfağına Türk ürünlerini yerleştirmeyi planlıyoruz" dedi.

Türk mutfağı kurulacak 

Almanya'nın Frankfurt şehrinde düzenlenen uluslararası mutfak eşyaları, ev dekorasyonu, züccaciye, aksesuar ve hediyelik eşya fuarı Ambiente 2020'de sorularımızı yanıtlayan Tahsin Öztiryaki, "ABD pazarında daha çok yolumuz var. Çin ile ABD arasında uzun zamandır kurulmuş olan hem ticari hem de karşılıklı yatırım ilişkilerinin içine girmemiz gerekiyor ve gireceğiz. Önümüzdeki ay Şikago'da yapılacak olan IHHS Fuarı'na 40 firma ile katılacağız. ABD pazarında ürünlerimizin algısını yükselteceğiz" dedi. Türk ve yabancı aşçılar tarafından her yemeğin Türk tenceresi, kuzinesi ve ocağı ile yapıldığı bir mutfak kuracaklarını söyleyen Öztiryaki, "Bunların yanında sosyal medyada fenomenleri ve bloggerlarla anlaşıp onları yönlendireceğiz. Pazarı güncel iletişim araçlarıyla çözmemiz gerekiyor. ABD sektörümüz için yeni bir çıkış olacak" diye konuştu.

"ABD'de tencerenin sapı farklı" 

Birçok Türk firmasının yavaş yavaş ABD'deki depolarını açmaya başladığını belirten Öztiryaki, "Biz de İDDMİB olarak bir depo açabilir miyiz diye görüşmeler yapıyoruz. 2020'de bizim sektörümüzde ABD öne çıkacak. Onlar da buna hazır" dedi. Öztiryaki, "Şu anda ABD'de hangi eyalette ne alınıyor, ne satılıyor hepsinin bilgisi bizde mevcut. İnceledik ve nerede hangi ürünü satabileceğimizi saptadık. Dolayısıyla bilinçli şekilde gideceğiz. Amerika'da örneğin tencere ebatları, sapları farklı. Biz böyle eyalet eyalet çalışma yaptık. Biz birliğimize bütün ürünleri yapabilen bir fabrika olarak bakıyoruz. Yönetim Kurulu olarak bu fabrikanın ürünlerini dünyaya nasıl satarız diye düşünüyoruz" dedi.
Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Tekstil firmaları ABD'de ürünlerini tanıttı

17.02.2020 - BURSA

ABD'de düzenlenen Premiere Vision Sport Fuarı'na 5 Türk tekstil firması katıldı.... Devamı

Türk domatesi Rusya vizesi bekliyor

14.02.2020 - İZMİR

Ocak ayında domates ihracatı 40 milyon 116 bin dolarla rekor kırdı, Rusya'ya kota doldu. İhracatçı, Rusya'nın uyguladığı kotanın kaldırılmasını istiyor. ... Devamı

Fransa'daki tekstil fuarlarına 290 firma katıldı

14.02.2020 - Yurtdışı

Paris'te eş zamanlı olarak gerçekleştirilen Premiere Vision Paris ve Texworld Paris tekstil fuarlarına Türkiye'den 290 firma katıldı.... Devamı

Otomotiv ihracatı 2,5 milyar dolara yaklaştı

13.02.2020 - ANKARA

Otomotiv sektörünün ihracatı yılın ilk ayında 2,5 milyar dolara yaklaştı. ... Devamı

Mobilyacıların hedefi İtalya'dan marka almak

12.02.2020 - İSTANBUL

2020 yılına KDV indirimiyle giren Türk mobilya sektörü daralan İtalya pazarında marka satın almalar yoğunlaştı. Büyümeyi yurt dışında markalaşarak sürdürmeyi hedefleyen sektörün ilk hedefi daralan İtalya pazarından marka satın almak.... Devamı