ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Solimpeks Enerji Başarı Hikayesi

Solimpeks Enerji Gıda Turizm San. Tic. A.Ş.

Solimpeks, güneş enerjisi sektöründeki 30 yılı aşkın tecrübe ve bilgi birikimini günümüz teknolojisiyle birleştirerek, Dünya standartlarında güneş enerjisi sistemleri üretmeyi başarmıştır...Devamı

GE Havacılık, uçak motoru teknolojisi geliştirecek

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

19.11.2018 Pazartesi - KOCAELİ

TÜBİTAK Marmara Teknokent Serbest Bölgesi'nde yer alan GE Havacılık Türkiye Teknoloji Merkezi bünyesinde Ar-Ge laboratuvarı açıldı.

 

GE Havacılık, uçak motoru teknolojisi geliştirecek Katmanlı İmalat Teknolojileri Ar-Ge Laboratuvarı'nı Gebze'de açtı.

TÜBİTAK Marmara Teknokent Serbest Bölgesi'nde yer alan GE Havacılık Türkiye Teknoloji Merkezi bünyesinde kurulan laboratuvarın açılışı, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ile GE Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdür Canan Özsoy'un da katıldığı törenle yapıldı. Törende konuşan GE Havacılık Türkiye Teknoloji Merkezi Genel Müdürü Aybike Molbay, katmanlı imalat parça ve sistemlerinin tasarım ve üretiminde derin bilgi sahibi olduklarını ve bu birikimi Amerika ve İtalya'dan sonra Türkiye'ye taşımaktan gurur duyduklarını söyledi. Molbay, 18 yıldır havacılık endüstrisinin gelişimi için ileri mühendislik ve teknoloji programları yürüttükleri GE Havacılık Türkiye Teknoloji Merkezi'nde 400'den fazla yetkin Türk mühendis çalıştığını belirterek, şu bilgileri verdi:

"Merkez için bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz yatırımımız, bu laboratuvar ile toplamda 15 milyon doları aştı. Küresel bir ekibin parçası olarak teknoloji geliştirme programları yürüteceğimiz Ar-Ge Laboratuvarı'nda, uçak motoru parçalarının katmanlı imalat teknolojilerine uygun tasarım ve geliştirme çalışmalarına dünya standartlarında katkı sunacağız."

Geleceğin uçak motoru teknolojileri gelişecek 

Katmanlı imalatın havacılık endüstrisindeki ilk adımı CFM International'ın LEAP uçak motoru oluşturuyor. Bu motorda ilk kez, 20 parçadan oluşan yakıt nozülü 3 boyutlu yazıcılarla tek parçaya indirgendi. Bu gelişimi, GE Catalyst Turboprop motoru takip etti. Bumotorda 800'den fazla parça, katmanlı imalat teknolojileri ile üretilmiş 12 parçaya indirgendi. Bu yöntem sayesinde motorun ağırlığı %5 azaltıldı, yakıt tüketiminde %1'lik bir tasarruf sağlandı. Açılan Ar-Ge Laboratuvarı'nda bu teknolojinin geleceğine katkılar sunacak geliştirme çalışmaları yapılacak. Geleceğin uçak motoru teknolojileri bu laboratuvarda geliştirilecek.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Topraksız tarım için model çalışma yürütülüyor

25.06.2019 - KAYSERİ

Girdi maliyetlerinde tasarruf sağlayan, kalite ve rekolte olarak daha verimli sonuçlar elde edilen topraksız tarım modeli Kayseri'de de yaygınlaşıyor.... Devamı

Reel kesimin güveni arttı

24.06.2019 - ANKARA

Reel Kesim Güven Endeksi, haziranda bir önceki aya göre 3,6 puan artarak 102,5 oldu. ... Devamı

Beyaz eşya satışlarında yüzde 20 düşüş

24.06.2019 - İSTANBUL

Beyaz eşya pazarındaki daralma Mayıs ayında devam ederken, iç satışlar 20 gerileme kaydetti. TÜRKBESD, taksit sayısının 12'den 18'e çıkartılmasının talebi canlandırabileceğini öngörüyor.... Devamı

Kapasite kullanımı haziranda arttı

24.06.2019 - ANKARA

Merkez Bankası, haziran ayına ilişkin imalat sanayi genelinde kapasite kullanım oranı verilerini açıkladı.... Devamı

İnşaat maliyetinde yüzde 26 artış

21.06.2019 - ANKARA

İnşaat maliyet endeksi (İME), 2019 yılı Nisan ayında bir önceki aya göre yüzde 1,6, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 26,41 arttı. ... Devamı