ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Profen Başarı Hikayesi

Profen İletişim Teknolojileri ve Hiz. San. Tic. A.Ş.

Girişimci genç mühendislerin kurduğu Profen, uydu haberleşme teknolojileri alanında dünya çapında marka olma yolunda olanca hızıyla ilerlemektedir...Devamı

Demir ve demir dışı sektörü Özbekistan yolcusu

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

24.01.2020 Cuma - İSTANBUL

Demir ve demir dışı sektörü, bu yılki ilk ticaret heyetini Özbekistan'a düzenliyor. İDDMİB Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin Öztiryaki başkanlığındaki heyet, yapacağı temaslarla sektörün Özbekistan pazarından daha fazla pay almasını hedefliyor.
Alüminyum, bakır, mutfak eşyaları, endüstriyel mutfak, yapı malzemeleri, bağlantı elemanları kilitler ve el aletleri, döküm, kaynak malzemeleri ve metal ambalaj olmak üzere dokuz alt sektörün çatı birliği konumunda bulunan İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB), 20 üye firmanın katılımı ile Özbekistan Sektörel Ticaret Heyeti düzenliyor. İDDMİB Başkanı Tahsin Öztiryaki başkanlığında 23-26 Şubat 2020 tarihleri arasında düzenlenecek heyete yönetim kurulu üyeleri de eşlik edecek.


Özbekistan'ın potansiyeli çok yüksek


Geçtiğimiz yılı 8.27 milyar dolarlık ihracatla tamamlayan demir ve demir dışı sektörü, bu yıl yurt dışındaki ilk heyetini Özbekistan'a yapacak. Türkiye ile Özbekistan arasındaki ticaret hacminin 2019 yılında yüzde 15.3 artarak 2 milyar dolara ulaştığını kaydeden İDDMİB Başkanı Tahsin Öztiryaki, iki ülke arasındaki ticarette büyük bir potansiyel olduğuna dikkat çekti. Türkiye'nin Özbekistan'a olan ihracatının geçtiğimiz yıl yüzde 9.6 artışla 1.04 milyar dolara yükseldiğini belirten Öztiryaki, sektör ihracatının da yüzde 10.4 artışla 45 milyon dolar olduğunu kaydetti.


Türk müteahhitler çok önemli


Özbekistan'ın 2020 yılı hedef ülkeler arasında olduğuna işaret eden Öztiryaki, Türk yapı sektörüne karşı da ciddi bir ilgi ve talep olduğunu vurguladı. Türk müteahhitlerinin bu ülkede çok fazla sayıda proje yürüttüğünü ve Türk yapı sektörü olarak iyi bir konumda olduklarını söyleyen Öztiryaki, "2018 yılında Özbekistan'ın sektör ihracatındaki payı yüzde 0.52 iken bu oran geçtiğimiz sene yüzde 0.62'ye yükseldi. Özbekistan pazarı gelişme potansiyeli çok yüksek ve cazip bir pazar. Aynı zamanda yabancı yatırımcılar için de önemli fırsatlar barındırıyor. Özbekistan'da yapacağımız temaslarda sektörümüzü daha iyi anlatma fırsatı bulacağız. Orada iş yapan Türk müteahhitler de bizim için oldukça önemli ve ihracatımızı geliştirmek için büyük bir fırsat. Yapacağımız çalışmalarla Özbekistan pazarındaki payımızı daha da artırmayı hedefliyoruz." dedi.


Özbekistan'da yapacakları temaslarda çok sayıda görüşme gerçekleştireceklerini anlatan Öztiryaki, sektörel ticaret heyetleriyle birlikte hareket etmenin pazara giriş için firmalara önemli bir avantaj sağladığına dikkat çekti. Öztiryaki, "Türk ürünlerinin algısının zaten yüksek olduğu Özbekistan'da bunu daha da yukarı çıkarmak için yerel satın alıcılardan resmi kurumlara kadar tüm taraflarla bir araya geleceğiz. Bu temaslar ülkede güçlü bir network oluşturmamızı da sağlayacak. Özbekistan pazarından önümüzdeki dönemler adına oldukça umutluyuz." ifadelerini kullandı.





Önceki Haber Sonraki Haber

DIŞ TİCARET KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Tekstil firmaları ABD'de ürünlerini tanıttı

17.02.2020 - BURSA

ABD'de düzenlenen Premiere Vision Sport Fuarı'na 5 Türk tekstil firması katıldı.... Devamı

Türk domatesi Rusya vizesi bekliyor

14.02.2020 - İZMİR

Ocak ayında domates ihracatı 40 milyon 116 bin dolarla rekor kırdı, Rusya'ya kota doldu. İhracatçı, Rusya'nın uyguladığı kotanın kaldırılmasını istiyor. ... Devamı

Fransa'daki tekstil fuarlarına 290 firma katıldı

14.02.2020 - Yurtdışı

Paris'te eş zamanlı olarak gerçekleştirilen Premiere Vision Paris ve Texworld Paris tekstil fuarlarına Türkiye'den 290 firma katıldı.... Devamı

Otomotiv ihracatı 2,5 milyar dolara yaklaştı

13.02.2020 - ANKARA

Otomotiv sektörünün ihracatı yılın ilk ayında 2,5 milyar dolara yaklaştı. ... Devamı

Mobilyacıların hedefi İtalya'dan marka almak

12.02.2020 - İSTANBUL

2020 yılına KDV indirimiyle giren Türk mobilya sektörü daralan İtalya pazarında marka satın almalar yoğunlaştı. Büyümeyi yurt dışında markalaşarak sürdürmeyi hedefleyen sektörün ilk hedefi daralan İtalya pazarından marka satın almak.... Devamı