ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Dubacı Tarım Başarı Hikayesi

Dubacı Tarım Ürünleri Sanayi ve Tic. Ltd. Şti.

Tarım Sektörü'ne Edirne'nin İpsala İlçesi'nde, çeltik yetiştiriciliği ile 1979 yılında, babadan kalma 30 dekarlık bir sahada başlayan ve bugün 2.000 dekarlık modern bir çeltik çiftliğine ulaşan Dubacı Ailesi, kiralamış olduğu araziler ile birlikte, yıllık 4.000 dekarlık bir sahada çeltik tarımı gerçekleştirmektedir...Devamı

Çin ve AB ülkeleri fabrikalarımıza talip

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

15.03.2019 Cuma - Yurtdışı

ISIH fuarında Türkiye’nin ihracatçıları gövde gösterisi yaptı. İkili görüşmelerle önemli anlaşmalara imza atılırken, fuara Çin başta olmak üzere yabancıların Türkiye’de ‘satılık fabrika var mı?’ sorusu damga vurdu.

Stratejik konum ve düşen maliyetler, yabancıları Türkiye'de yatırım için harekete geçirdi. "Türkiye'de yatırım" Messe Frankfurt tarafından Frankfurt'ta düzenlenen ve iklimlendirme ve seramik sektörlerinde dünya ticaretine yön veren ISIH Fuarı'nın da gündemindeydi.

Fuar alanında DÜNYA'nın sorularını yanıtlayan TİM Yönetim Kurulu Üyesi Zeki Poyraz, AB'de enerji verimliliğine yönelik çıkan son kanun ve yönetmeliklerin, milyarlarca euroluk yeni bir pazar anlamına geldiğine dikkat çekerek, bunun Türkiye için 'büyük fırsat' anlamına geldiğini söyledi.Poyraz, "AB ülkelerindeki binlerce bina ve konutta yaşanacak bu değişim, Türk ısıtma, soğutma sektörü için fırsat anlamı taşıyor. Çinliler, Almanlar ve İtalyanlar başta olmak üzere yabancılar da Türkiye'nin avantajlı hale geldiğinin farkında. Fuar süresince, birçok yabancının, 'Satılık fabrika var mı?" sorusuyla karşılaştım" şeklinde konuştu. Şanal:

5.5 milyar dolarlık ihracat hedefimizi yabancılar yükseltir

İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Şanal, "Soğutma ve ısıtma sektörlerinde 2018 yılını 4.5 milyar dolarlık ihracat ile kapattık. Kıta ve ülke bazlı çalışmalarımız, kapasite yükselten modernizasyon yatırımları sayesinde 2019 yılı hedefimizi 5.5 milyar dolar olarak belirledik" diye konuştu.AB ülkelerinde enerji verimliliğine yönelik kararların Türkiye'ye olası etkilerini de değerlendiren Şanal, "Tabiki pazar büyüyecek. Bu değişim sürecinde inanılmaz rakamlar konuşuluyor. Ancak, Avrupa'da enerji verimliliğine yönelik yeni yönetmeliklere göre ERP sistemine bir takım yaptırımlar var. Enerji verimliliği yüksek skaladaki cihazlar olmaksızın Avrupa'ya ihracat noktasında sıkıntılar başlıyor. Sektörümüz enerji verimliliği üst seviyede cihazları üretmeye yönelik altyapı çalışmalarına başladı" dedi.  Şanal, şunları söyledi: "Sektör ihracatımızda birinci sırada bulunan Avrupa pazarında hacmimizi artırmak için ürünlerimizi kısa surede Avrupa normlarındaki yeni enerji verimliliği normlarına uygun hale getirmemiz lazım. Bu aslında bir tehdit olmakla birlikte, doğru planlama ile fırsata da dönüştürülebilir. Know how transferi ile Türk sanayicisinin pratikliğini birleştirerek, tehditleri fırsata çevirebiliriz. Bunun finansmanı konusunda ise kısa surede yol alabileceğimizi düşünmüyorum. Bu sebeple öncelikle öz kaynaklarımızı kullanmak zorundayız. Yabancı sermayeli firmaların Türkiye'de yapmış olduğu yatırımlar sayesinde Avrupa'da ısıtma sektöründe kombi ve radyatör alanında çok güçlüyüz. Market tipi ticari soğutucularda da durumuz iyi. Soğutma, havalandırma, klima ve tesisat ekipmanları kısmında kendimizi geliştirmemiz gerekiyor."

Yabancı yatırımcının yoğun ilgisi olduğunun altını çizen Şanal, "Önümüzdeki dönemde sektöre yurtdışından gelecek yatırımcılar var, Avrupa'dan talepler var. Yakın tarihte Çin'den de yatırımlar gelecektir. Araştırdıklarını duyuyorum. Çin için bazı yatırımları Türkiye'de yapmak çok avantajlı. Üretim ve işçilik maliyetlerine bakıldığında, Türkiye'de üretim ve yatırım yapmak daha cazip hale geldi" açıklamalarını yaptı.

Çenesiz: Doğalgaz fiyatları dengelenirse hedefi aşarız

Geçen yılı rekor ihracatla kapatan çimento, seramik, cam sektörlerinin 2019 yılında yeni bir rekora imza atabileceğine dikkat çeken OAİB Cam, Çimento İhracatçıları Birliği Başkanı Erdem Çenesiz, "Maliyet kalemlerindeki ciddi yükseliş, yabancı rakiplerimize karşı rekabet dezavantajı sağlasa da, doğalgaz fiyatlarında bir dengelenme sağlanabilirse 2019 için koyduğumuz 3.6 milyar dolarlık 'rekor ihracat' hedefini de aşarız" şeklinde konuştu. Çenesiz, "Afrika pazarında ciddi çalışma başlatmışken, 2018 yılı Ocak ayından, 2019 yılı Ocak ayına kadar doğalgaz fiyatları euro bazında yüzde 44 yükseldi. Bu gelişme, Afrika pazarında Mısır, Körfez ülkeleri gibi ülkelerin üreticileriyle rekabet edebilirliğimizi sınırladı. Buna rağmen Afrika'daki çalışmalarımızı hızlandırdık" diye konuştu.

Bu çalışmalar ve her üreticinin ayrı çabası sonucunda Türkiye'nin cam, seramik ve çimento sektörlerinde küresel pazarda önemli bir oyuncu haline geldiğini vurgulayan Çenesiz,   "Seramik sağlık gereçleri üretiminde Avrupa'da birinci, seramik kaplama malzemeleri üretiminde 3'üncüyüz ve her ikisinin ihracatında dünyada 5'inci sıradayız. Sektör ihracatında Almanya, İngiltere, ABD, İsrail ve Fransa en önemli pazarlarımız. Körfez ve Orta Doğu ile özellikle Sahra Altı Afrika ülkeleri gelişmeyi planladığımız pazarlar arasında ve o pazarlara da hakim olacağız" şeklinde konuştu. Çimento ve cam sektörünü de değerlendiren Çenesiz,  hedeflerinin bu iki alanda da gelişmek olduğunu belirtti.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

Yerli fasulye ve barbunyada deneme ekimi yapıldı

22.05.2019 - NİĞDE

Niğde'de yürütülen ıslah çalışmaları kapsamında, hastalıklara dayanıklı yerli kuru fasulye ve barbunyada deneme ekimi gerçekleştirildi. ... Devamı

Çin Ürünleri Fuarı yarın İstanbul Fuar Merkezi'nde başlıyor

22.05.2019 - İSTANBUL

Çin Ürünleri Fuarı Sinerji Uluslararası Fuarcılık organizasyonunda İstanbul Fuar Merkezi'nde kapılarını açıyor.... Devamı

Tüketici güveni mayısta azaldı

21.05.2019 - ANKARA

Tüketici güven endeksi, mayısta geçen aya göre yüzde 13 azalış kaydetti.... Devamı

Makineciler stratejik sektör olarak yeni pakette yer almak istiyor

21.05.2019 - İSTANBUL

Bakan Albayrak'a çağrıda bulunan MİB Başkanı Emre Gencer, "Önümüzdeki dönem konseptin adı, Türk markaları olmalıdır ve Türk markaları desteklenmelidir" dedi. ... Devamı

Ramazan'da en yüksek fiyat artışı limonda oldu

20.05.2019 - ANKARA

TZOB Genel Başkanı Bayraktar, "Ramazanın başından bugüne hem market hem de üreticide en yüksek fiyat artış oranı limonda görülürken, fiyatı en fazla düşen ürün üreticide domates, markette kuru soğan oldu" dedi. ... Devamı