ARA
İŞ'TE BAŞARI HİKAYELERİ

Dempar Ağaç Sanayi Başarı Hikayesi

Dempar Demircioğlu Ağaç San. ve Dış Tic. A.Ş.

Günümüzün sağlıklı ve dekoratif yer döşemesi olan “Cilalı Lamine Parke” nin üreticisi Dempar, Adapazarı Hanlıköy girişinde 30.000 m² açık, 10.000 m² kapalı alan üzerinde, kereste fabrikası, tam otomatik kurutma fırınları ve en son teknoloji cilalı ahşap lamine parke makineleri ile sektöründe saygın ve seçkin bir kuruluş olmanın gururunu yaşıyor... Devamı

Çimento Üreticilerinden 'Beton Yol' Talebi

Google Facebook del.icio.us StumbleUpon Twitter Digg

18.06.2009 Perşembe - ANKARA

Tezmen, Afyon ve İstanbul'daki başarılı beton yol uygulamalarından sonra Türkiye'de beton yol yapımına öncülük etmek istediklerini söyledi.

 

Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) Genel Koordinatörü Oğuz Tezmen, Türkiye'de birkaç yerde deneme amaçlı beton karayolu yapıldığını belirterek, "Öteden beri asfalt ithal eden Türkiye'de, asfalt yolların kalitesi de dikkate alındığında beton yol pahalı değil. Türkiye'nin beton yola ihtiyacı var" dedi.

Tezmen, beton kalitesi ve üretiminin denetimine ilişkin "G işareti" tebliğinin de bir an önce çıkması gerektiğini söyledi. Oğuz Tezmen, birliğin Ar-Ge Enstitüsünün çalışmaları hakkında bilgi vermek amacıyla düzenlediği basın toplantısında, TÇMB'nin aşağı yukarı Türkiye'deki tüm çimento sektörünü temsil ettiğini belirterek, birliğin Kalite ve Çevre Kurulu ile Ar-Ge departmanının çalışmalarını anlattı.

Türk çimento sektörünün Avrupa'nın en büyük üreticisi olduğunu belirten Tezmen, Avrupa'ya yoğun ihracat yapan sektörün, geçen yıllarda önemli pazar olan Rusya'ya kriz nedeniyle ihracatının azaldığını ancak, şu anda Irak ve Suriye'nin ciddi bir pazar olduğunu söyledi. Tezmen, çimento sektörünün üretimde çevreye duyarlılığının yüksek olduğunu söyledi.

Türkiye'de halen beton yol yapımına geçilmediğini, birkaç yerde deneme amaçlı beton karayolu yapıldığını belirten Tezmen, "Öteden beri asfalt ithal eden Türkiye'de, asfalt yolların kalitesi de dikkate alındığında beton yol pahalı değil. Türkiye'nin beton yola ihtiyacı var. Beton yol kalıcı ve sağlam. Yolların hali meydanda" dedi.

Tezmen, Afyon ve İstanbul'daki başarılı beton yol uygulamalarından sonra Türkiye'de beton yol yapımına öncülük etmek istediklerini ifade etti.

Beton ve asfalt yolun maliyetine yönelik çalışmalara da değinen Tezmen, hatta bazı hesaplamalara göre, beton yolun maliyetinin daha düşük olduğunu söyledi.

Betonun kalite ve üretiminin denetimine ilişkin "G işareti" tebliğinin bir an önce çıkması gerektiğini ifade eden Tezmen, tebliğle birlikte hazır beton sektörünün de bir denetime gireceğini kaydetti.

Tezmen, bu kapsamda inşaat ve inşaat malzemelerinin standartlara uygunluğu ile denetimine değinerek, İstanbul'un deprem bölgesi olduğunu anımsattı ve kentsel dönüşüm projelerine gecikilmeden başlanması gerektiğini söyledi.

Önceki Haber Sonraki Haber

EKONOMİ KATEGORİSİ ALTINDA YER ALAN DİĞER HABERLER

AHBİB, 11 ayda 1 milyar dolar ihracat yaptı

18.12.2018 - İSTANBUL

Irak, 191.3 milyon dolarlık değeri ve yüzde 19'luk payıyla ilk sırada yer aldı. ... Devamı

Turkcell'den girişimcilere dijital destek

18.12.2018 - İSTANBUL

'Türkiye'nin verisi Türkiye'de kalsın' düşüncesiyle, altyapı harcamalarında kullanabilecekleri bütçe desteği ve yüksek hızda internet erişim hizmeti avantajı sağlanacak. ... Devamı

"Sürdürülebilir tarım için bakliyat sektörüne muhtacız"

18.12.2018 - İSTANBUL

AHBİB Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Arslan, artan gıda tüketimini karşılayabilmenin tek yolunun sürdürülebilir tarım olduğunu söyledi. ... Devamı

Balkanlarla ticaret hacmimiz 6 kat arttı

18.12.2018 - İSTANBUL

15 yılda, Türkiye ile Balkan ülkeleri arasındaki dış ticaret hacmi, 3.5 milyar dolardan, 20 milyar dolara çıktı.... Devamı

Ekimde toplam ciro yüzde 26 arttı

17.12.2018 - İSTANBUL

Sanayi, inşaat, ticaret ve hizmet sektörleri toplamında takvim etkilerinden arındırılmış ciro endeksi ekim ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 26 arttı.... Devamı